Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

12. októbra 2007

Dunlop Sportmax Roadsmart



Dunlop, jeden z najvýznamnejších svetových výrobcov pneumatík pre motocykle, uviedol na trh Dunlop Sportmax Roadsmart, inovatívnu pneumatiku navrhnutú pre motocykle kategórie sport touring.



Zdieľať
Výsledkom viac ako dvojročného vývoja je:
- Vynikajúci výkon za mokra.
- Jedinečný výkon vyžadovaný od kategórie sport touring.
Nová pneumatika, ktorá prekonáva svojho predchodcu Sportmax D220 ST vo všetkých oblastiach, prináša  vynikajúce zlepšenie výkonu na mokrých povrchoch. Tento výsledok bol dosiahnutý zlepšením kilometrového výkonu, ktorý bol uznávaný ako jedna z najsilnejších stránok Sportmax D220 ST. „Vylepšenia vyplývajú z kombinácie vlastností našich najnovších pneumatík Dunlop Sportmax kategórie hypersport s novými technológiami zloženia a konštrukcie behúňa pre optimalizovaný výkon za všetkých jazdných podmienok, na každom povrchu a za každého počasia,“ povedal Sanjay Khanna, Managing Director Dunlop Motorcycle.
 

Sportmax Roadsmart  –  odpoveď na rýchle rastúci segment trhu pneumatík

Segment radiálnych pneumatík kategórie sport touring, pre ktorý je pneumatika Sportmax Roadsmart určená, rastie o 5 % ročne za obdobie posledných 5 rokov. V Európe to s viac ako 1 miliónom pneumatík za rok predstavuje viac ako 25 % celkového trhu s cestnými pneumatikami.  
 
Sportmax Roadsmart udržuje vyváženosť medzi jazdnými vlastnosťami a športovým duchom
Táto nová pneumatika je určená predovšetkým pre jazdcov kategórie sport touring a GT motocyklov, ktorí hľadajú vysoký kilometrový výkon, pohodlie a bezpečnosť za mokra. Okrem toho tiež ponúka športový výkon, ktorý je očakávajú jazdci so športovým štýlom jazdy. Pneumatika Sportmax Roadsmart je navyše vhodná aj pre motocykle kategórie supersport.
 

Iba kombinácia nových technológií Dunlop umožňuje dosiahnutie komplexných cieľov pre všetky menované druhy motocyklov.

 
·         Nový dezén behúňa.
·         Technológia Triple Tread Compound.
·         Nové behúňové zmesi.
·         Inovatívna konštrukcia: Flex Steel – Joint Less Belt (FS-JLB) –  pružný oceľový bezšvový pás.
·         Upravený profil.
 

1) Nový dezén behúňa

Pre najlepší odvod vody…

Dezén behúňa Sportmax Roadsmart s najväčším percentom drážok v celom rade Sportmax poskytuje najlepší odvod vody.
Ø       Dlhé bočné drážky boli vyvinuté pre maximálny odvod vody.
 
So zameraním na výkon za mokra…
Dezén behúňa Sportmax Roadsmart v sebe kombinuje dve ďalšie kľúčové vlastnosti, a tým poskytuje jazdcom výhody za mokra.
Ø       Centrálna oblasť behúňa, čo je oblasť  najviac používaná pri jazde za mokra  (+-25° uhol klenutia), má väčší počet odvodových drážok.
Ø       Hlbšie drážky v tejto centrálnej oblasti udržujú dobrý odvod vody po celú dobu životnosti pneumatiky.
 
Bez kompromisu ohľadne priľnavosti a opotrebenia…
Ø       Viacsmerové drážky optimalizujú rozloženie tlaku na vozovku, a  prispievajú tak k dlhšej životnosti behúňa a k rovnomernému opotrebeniu.
Ø       Nový dezén je presne vyrovnaný s výslednými silami pri odbočovaní, akcelerácii a brzdení, ktoré vznikajú pri rôznych uhloch náklonu, a posilňuje tuhosť behúňa umožňujúc použitie mäkších zmesí pre lepšiu priľnavosť.


 
 
2) Technológia Triple Tread Compound (TTC)
TTC znamená koniec kompromisov v oblasti kilometrového výkonu a priľnavosti…
Nové pneumatiky Dunlop Sportmax Roadsmart sú vybavené technológiou Triple Tread Compound, dobre známou z pneumatík Dunlop určených pre motoršport, ako sú napríklad Sportmax GP Racer a Qualifier RR.
 
Behúň sa skladá z rôznych zmesí:
A – Centrálna záberová zmes

A
B
Táto zmes prichádza do kontaktu s vozovkou pri priamej jazde a predstavuje pevnejšiu zmes, ktorá má zásluhu na smerovej stabilite, zábere, brzdení a dlhšej životnosti pneumatiky.

 
Trumpet technology je v čele inovatívneho prístupu Dunlop. Záberová zmes je umiestnená pod bočnou behúňovou zmesou, ktorá  zlepšuje odbočovanie a stabilitu a  kontroluje nadmerný vznik tepla, obvykle spojený s dlhou jazdou pri zaťažení a vo vysokých rychlostech                                          rýchlostiach.
 
B – Bočná behúňová zmes
Bočná behúňová zmes je v kontakte s vozovkou, keď je motocykel naklonený, a preto obsahuje zložku špeciálne vyvinutú pre posilnenie priľnavosti pri maximálnom uhle náklonu.
 
Rozloženie medzi centrálnou záberovou zmesou a bočnou behúňovou zmesou bolo precízne určené tak, aby sa zlepšil prechod z jazdy v priamom smere do maximálneho uhla náklonu na mokrých aj suchých povrchoch, rovnako ako kilometrový výkon pneumatiky.

3) Za účelom optimálnej vyváženosti medzi priľnavosťou za mokra a kilometrovým výkonom boli použité rôzne typy siliky pre každú zmes
Pre dosiahnutie mimoriadnych výkonov…
So svojimi novými pneumatikami Sportmax Roadsmart našiel Dunlop najlepšiu vyváženosť komponentov ako pre centrálnu záberovú zmes, tak aj pre bočnú behúňovú zmes.
Nový proces miešania zmesi umožňuje použitie:
  • odlišného typu siliky pre optimálnu vyváženosť medzi priľnavosťou za mokra a kilometrovým výkonom,
  • poslednej generácie polymérov pre poskytnutie dlhšej životnosti behúňa pneumatiky a vyššieho kilometrového výkonu,
  • jemných sadzí, ktoré poskytujú zmesi vyššiu priľnavosť a rýchle zahriatie bez vplyvu na opotrebenie pneumatiky.
 
Všetky zmesi sú spojené špeciálnou živicou, ktorá maximalizuje priľnavosť, a polybutadienem pre vyšší kilometrový výkon.
 
4) Inovatívna konštrukcia
Pre stabilitu, výkon pri odbočovaní a komfort…
 
Predné a zadné pneumatiky používajú konštrukciu FS-JLB (pružný oceľový  bezšvový pás).
Toto pokročilé spracovanie pásu minimalizuje dynamický rast stredovej oblasti pneumatiky pri vysokej rýchlosti, udržuje stabilnú kontaktnú oblasť a znižuje deformáciu a nadmerné zahrievanie pneumatiky.
Tým je umožnená vynikajúca stabilita pri jazde vo vysokých rýchlostiach, pri jazde so spolujazdcom a pri sťažených klimatických podmienkach. Zároveň dochádza k nižšiemu pnutiu v bočnici, čo sa prejavuje lepšou spätnou väzbou.
 
5) Nanovo prispôsobená konštrukcia pneumatiky
Pre lepší výkon pri športovej jazde…
 
Počítačovo vytvorený dizajn (Computer Aires Design – CAD) a konečná analýza prvkov (Finite Element Analysis – FEA) viedli k navrhnutiu konštrukčných riešení prednej a zadnej pneumatiky.
 
Kontaktná oblasť pneumatiky Sportmax Roadsmart bola vylepšená v troch hlavných oblastiach:
·         optimalizovaná kontaktná plocha pri akomkoľvek uhle náklonu poskytuje lepšiu ovládateľnosť a stabilitu,
·         tvar prednej kontaktnej plochy má jednoliatejšiu formu pre lepšiu spätnú väzbu,
·         kontaktná plocha prednej aj zadnej pneumatiky bola zväčšená, aby poskytovala lepšiu priľnavosť pri maximálnom uhle náklonu.
 
Nový „balónový“ tvar bočníc pneumatiky  dodáva väčšiu flexibilitu a nižšiu koncentráciu v ramennej časti. To optimalizuje rozloženie kontaktnej plochy a umožňuje lepšiu spätnú väzbu pri maximálnom uhle náklonu alebo pri maximálnom zaťažení motocykla.
 
Vylepšenia v spracovaní pásu FS-JLB a konštrukcie pneumatiky taktiež znížili váhu Sportmax Roadsmart (-0,5 kg pri 180/55 ZR17). Tento pokles váhy prispieva k lepšiemu výkonu pri akcelerácii a odbočovaní. Vďaka redukcii neodpruženej hmoty rovnako zlepšuje brzdiace vlastnosti a spätnú väzbu.
 
Sportmax Roadsmart predstavuje optimálne vyváženie pokročilej technológie poskytnutím vynikajúcej výkonnosti na akomkoľvek motocykli, pre všetky štýly jazdy a podmienky na ceste.
 
Zatiaľ, čo radiálne pneumatiky kategórie sport touring obvykle umožňujú dobrú priľnavosť, dlhú životnosť, stabilitu alebo ovládateľnosť, pneumatiky Sportmax Roadsmart majú v porovnaní so svojimi konkurentmi výhodu v každej z týchto oblastí, predovšetkým však na mokrých povrchoch.
 
Dostupné rozmery
Dunlop Sportmax Roadsmart bude v Európe k dispozícii od októbra 2007 v týchto rozmeroch:
 

Predné                                                            
110/70ZR17 M/C (54W) TL
120/60ZR17 M/C (55W) TL
120/70ZR17 M/C (58W) TL
110/80ZR18 M/C (58W) TL
120/70ZR18 M/C (59W) TL
110/80R19 M/C 59V TL *
 
Zadné
150/70ZR17 M/C (69W) TL
150/70R17 M/C 69V TL  *
160/60ZR17 M/C (69W) TL
170/60ZR17 M/C (72W) TL
180/55ZR17 M/C (73W) TL
190/50ZR17 M/C (73W) TL
160/60ZR18 M/C (70W) TL

* k dispozícii od druhého štvrťroku 2008

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 ADAC test zimných pneumatík: úspech pneumatík Dunlop v dvoch dôležitých rozmeroch (12. 10. 2007)
 Dunlop SP Winter Response: Lepšia reakcia na riadenie pre dokonalejšiu ovládateľnosť v zimných podmienkach (12. 9. 2007)
 DUNLOP UVÁDZA NA TRH SP SPORT MAXX GT : VYNIKAJÚCI VÝKON PRE PRAVÉ POTEŠENIE Z JAZDY (23. 3. 2007)
 SVETOVÁ PREMIÉRA : DUNLOP SP SPORT FASTRESPONSE (23. 3. 2007)



nasledujúci článok >>
Návrhárka Liz Lange prekonala rakovinu
<< predchádzajúci článok
Podujatím Tanec pre všetkých sa pokrstí nová tanečná škola