|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
· nové pneumatiky pre Superšporty a Superstocky vyhrali hneď svoje prvé preteky
· víťazstvo na 24h Le Mans
· technická podpora na viac ako 700 pretekoch po celom svete
Dunlop, jeden z popredných svetových výrobcov motocyklových pneumatík, otvoril sezónu 2008, ktorá sa už teraz môže zaradiť k najnáročnejším v histórii motoršportu, s úplne novou pneumatikou, ktorá dokázala vyhrať preteky v Le Mans, USA, Japonsku, Austrálii a Španielsku.
V tejto sezóne Dunlop dodáva pneumatiky na viac ako 700 pretekov po celom svete a prvé z týchto pretekov v USA a Austrálii sa stali víťaznými pre úplne novú pneumatiku Dunlop Sportmax (D211GP) hneď pri jej prvom ostrom nasadení. A nie len to, tiež v prvom podujatí majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov – 24h Le Mans – obsadili jazdci na pneumatikách Dunlop všetky miesta na stupňoch víťazov.
Nová pneumatika Dunlop Sportmax GP (D211GP)
Nová pneumatika Sportmax GP (D211GP) (viď samostatná tlačová správa) sa už ukázala ako skutočný víťaz v prvých pretekoch v USA a Austrálii. Táto pneumatika, vytvorená pre triedy Superšport (600 ccm) a Superstock (1 000 ccm), je charakterizovaná novými rozmermi, novou konštrukciou a technológiou MTT so siedmymi zónami s rôznou behúňovou zmesou na zadnej pneumatike. To poskytuje lepšiu a vyrovnanú výkonnosť a pre jazdcov lepšie spojenie so strojom.
Sportmax GP (D211GP) bola prvýkrát predstavená v marci pri pretekoch v Daytone, kde Ben Bostrom, Josh Herrin a Roger Hayden na pneumatikách Dunlop dominantným spôsobom kompletne obsadili stupne víťazov. Rovnaká situácia sa opakovala aj v ďalších troch pretekoch, ktoré boli v americkej sérii AMA doteraz odjazdené. Rovnaký výsledok dosiahol Dunlop aj na prvých dvoch pretekoch v Austrálii.
Víťazný vstup do sezóny – vo vytrvalostných pretekoch
Na majstrovstvách sveta vytrvalostných pretekoch Qtel FIM World Endurance Championship začal sezónu 2008 vo veľkom štýle tím SERT (Suzuki Endurance Racing Team), ktorý je trojnásobným majstrom sveta, keď William Costes, Guillame Dietrich a Barry Veneman vyhrali úvodné podujatie – 24h Le Mans. Trio prešlo celkovo 770 kôl a malo náskok 11 kôl pred tímovými kolegami, ktorí nabrali stratu po zrážke so zajacom v priebehu nočnej fázy pretekov. K obom tímom SERT sa na stupňoch víťazov pripojil ďalší tím obúvajúci pneumatiky Dunlop, Team Acropolis Moto Expert na Yamahe. Tímy na pneumatikách Dunlop obsadili tiež prvé dve pozície v triede Superstock. Junior Suzuki Team skončil celkovo piaty, päť kôl pred Qatar Endurance Racing Teamom na Suzuki.
… a národných šampionátoch na celom svete
Dunlop zároveň vyvíja pneumatiky a poskytuje plnú technickú podporu v národných sériách Superbikov vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Škandinávii, Španielsku, Japonsku, Juhoafrickej republike a USA. A to sa nevzťahuje len na triedu Superbikov, ale aj na Superšporty, Superstocky, Formula Extreme a značkové závodné série.
V USA pokračuje dominancia Dunlopu vo všetkých triedach. Šampionát AMA má za sebou tri z jedenástich pretekov a jazdci s pneumatikami Dunlop vedú vo všetkých triedach. V Superbikoch im patrí prvých päť miest, v Superšportoch prvé tri a v Superstockoch prvé dve miesta.
Podobná situácia je v Austrálii, kde jazdci vo farbách značky Dunlop okupujú prvých päť miest v triede Superbikov a prvé štyri v Supersportoch 600.
V Japonsku, v prvých pretekoch prestížneho šampionátu JSB, kde pretekajú továrensky pripravené stroje Honda, Kawasaki, Suzuki a Yamaha, obsadili jazdci používajúci pneumatiky Dunlop prvé až tretie miesto, zvíťazil Nakasuga na Yamahe.
Na európskom kontinente sa jazdci Dunlop umiestnili na prvých štyroch miestach na prvých pretekoch španielskeho šampionátu Extreme Formula, vyhrali vo všetkých triedach úvodného podujatia francúzskych majstrovstiev a získali pódiové umiestnenie v úvodných pretekoch národných majstrovstiev v Taliansku, Nemecku a Škandinávii.
Z pretekárskej trate na cestu
Účasť v pretekoch je dôležitou súčasťou globálneho výskumu a vývoja značky Dunlop nielen vďaka poskytnutiu víťazných pneumatík na pretekárske trate, ale aj vzhľadom k získaniu neoceniteľných poznatkov, ktoré Dunlop ďalej využíva pre cestné pneumatiky. Prenos technológií z pretekárskych produktov na cestné pneumatiky pomáha poskytnúť najlepšiu výkonnosť a bezpečnosť pre jazdcov všetkých typov motocyklov za akýchkoľvek podmienok.
Na majstrovstvách sveta cestných motocyklov je trieda do 250 ccm so svojimi vysokými rýchlosťami a náklonmi v zákrutách ideálnym priestorom na overovanie nových materiálov a zmesí. Všetky tímy triedy do 250 ccm od Aprilie, cez Hondu až po KTM si pre tohtoročnú sezónu vybrali pneumatiky Dunlop a v priebehu série podujatí dosiahnu pre Dunlop 200. nepretržitého víťazstva v tejto triede v rade. Vďaka tomu táto sezóna značke Dunlop zároveň prinesie 16. titul majstra sveta v rade za sebou. Víťaz sa zapíše medzi také mená ako Valentino Rossi, Max Biaggi, Loris Capirossi, Dani Pedrosa a Jorge Lorenzo.
Podobne Dunlop dodáva pneumatiky všetkým 34 jazdcom triedy do 125 ccm, ktorá je stále vstupnou bránou talentovaných mladíkov do majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Dunlop je dodávateľom pneumatík aj pre Red Bull KTM Rookies Cup v Európe a USA, ktorý dáva 24 mladíkom, z ktorých niektorí majú len 13 rokov, príležitosť pretekať na najlepších a najbezpečnejších okruhoch sveta pred očami tímových manažérov z MotoGP.
Najbližšie k cestnému použitiu majú pneumatiky pre vytrvalostné preteky. To je jedna z najnáročnejších foriem motoršportu, pretože motocykle pretekajú hodinu za hodinou, vo dne v noci, za akéhokoľvek počasia. Práve tu sa získavajú najcennejšie poznatky o pneumatikách.
Majstrovstvá sveta vytrvalostných pretekov majú dve triedy – Formula EWC a Superstock, kde pravidlá vyžadujú stroje, ktoré sú veľmi blízke produkčným superbikom. Dunlop na sezónu 2008 vyvinul nový rad pneumatík s priemerom 16,5“ pre Formula EWC a 17“ pre Superstock a zostáva dominantným dodávateľom pneumatík v tejto sérii. Dunlop získal posledné tri tituly majstra sveta spoločne so Suzuki, za uplynulých desať rokov bol Dunlop majstrom sveta sedemkrát. Úspechy dosahuje tiež v dvoch najznámejších 24hodinových pretekoch. Vyhral sedem z posledných desiatich ročníkov 24h Le Mans a Bol d’Or, vrátane posledných piatich ročníkov Bol d’Or.
Cestné pretekanie
Cestné pretekanie je niečím veľmi zvláštnym. Je to jediná forma motocyklových pretekov, ktorá sa odohráva výlučne na verejných komunikáciách, a tým podčiarkuje spojitosť pretekárskych tratí a bežných ciest vo filozofii značky Dunlop. Isle of Man TT je stelesnením všetkého, čo môže motocyklové pretekanie znamenať. Dunlop je spájaný s týmto legendárnym podujatím od samotného začiatku, čo je viac ako sto rokov. V súčasnosti si Dunlop udržiava dominantné postavenie, v roku 2007 vyhral v troch pretekoch a prekonal traťový rekord, prvýkrát padla hranica priemernej rýchlosti 209 km/h.
Dunlop Motorsport
Sídlo divízie Dunlop Motorsport sa nachádza v Fort Dunlop v Birminghame a má na starosti všetky druhy motoršportu, na dvoch aj štyroch kolesách. Tu sú takmer všetky pneumatiky vyvíjané, vyrábané, a odtiaľto tiež vyrážajú špeciálne vybavené servisné vozidlá na preteky po celom svete. Existujú ešte centrá oddelení motoršportu v USA a Japonsku, ktoré takisto vyvíjajú a vyrábajú pretekárske pneumatiky. V Európe ešte k tomu pracuje približne 300 ľudí pre Dunlop Motorsport v malých pobočkách v Nemecku a Francúzsku. Okolo 30 ťahačov a návesov dopravuje pneumatiky a hlavne zariadenia na ich obúvanie a vyvažovanie na preteky po celej Európe. V roku 2008 je pretekov viac ako kedykoľvek pred tým – vyše 700 – a Dunlop sa na ne vydáva s jedinou úlohou – mať spokojných a víťaziacich zákazníkov.
Od začiatku
Vzduchom plnená pneumatika Johna Boyda Dunlopa bola použitá pri pretekoch ani nie rok po jej patentovaní v roku 1888.
Prvými pretekmi pre ňu bolo zápolenie na Queens College Sports v Belfaste v Severnom Írsku v júni 1889. Priemerný pretekár William Hume vyhral všetky tri preteky, do ktorých nastúpil s pneumatikami Dunlop, a porazil silnú konkurenciu na „tradičných“ kolesách s plnými pneumatikami. Toto víťazstvo novej pneumatiky pri jej vôbec prvom nasadení do pretekov vyvolalo veľkú vlnu záujmu verejnosti – 50 cestných bicyklov vybavených týmito novými pneumatikami bolo v Belfaste veľmi rýchlo vypredaných.
História zapojenia značky Dunlop do športu na dvoch kolesách a prenos technológií na cestné pneumatiky siaha teda až do samotného začiatku.
Prvé „oficiálne“ motocyklové preteky sa uskutočnili v roku 1904 pod názvom Coupe Internationale. Organizátorom bol francúzsky motocyklový klub a zúčastnili sa ich tímy z Rakúska, Dánska, Francúzska, Nemecka a Veľkej Británie. Prvý ročník Isle Of Man TT sa uskutočnil v roku 1907, potom nasledovali ďalšie preteky, ktoré sa stali slávnymi – Le Mans v roku 1913, Spa v roku 1921, Assen v roku 1925. Začiatok histórie Bol d’Or sa datuje do roku 1922, víťaz vtedy na okruhu z udupanej hliny vo Vaujours severne od Paríža prešiel v priebehu 24 hodín 1 255 km.
Prvé oficiálne majstrovstvá Európy sa konali v roku 1939. Bola to séria ôsmich Grand Prix, ktoré sa konali v Holandsku, Belgicku, Francúzsku, Švajčiarsku, Nemecku, Ulsteri a Taliansku. Súčasťou bola tiež Tourist Trophy. Druhá svetová vojna však neumožnila šampionát dokončiť. V roku 1949 vznikli oficiálne majstrovstvá sveta. Tie zo začiatku zahŕňali iba šesť klasických podujatí – GP Belgicka, GP Holandska, Isle of Man TT, GP Talianska, GP Švajčiarska a GP Ulsteru. Prvým majstrom sveta v kubatúre do 500 ccm sa stal Les Graham. Na pneumatikách Dunlop.
Bez jediného prerušenia majstrovstvá sveta pokračujú od roku 1949 až do súčasnosti, aj keď bolo vykonaných zopár zmien v rozdelení do jednotlivých tried. V najvyššej triede v roku 2002 štvortaktné motory s objemom 990 ccm nahradili dvojtaktné s objemom do 500 ccm a trieda bola premenovaná na MotoGP. Od roku 2007 je objem motorov v tejto triede znížený na 800 ccm. Trieda do 350 ccm bola zrušená v roku 1982, triedu do 50 ccm nahradila v roku 1983 trieda do 80 ccm. Po piatich rokoch bola bez náhrady zrušená. Jedinými triedami, ktoré zostali počas celej doby existencie majstrovstiev sveta bez zmeny, sú do 125 ccm a 250 ccm.
Od roku 1949 do roku 2007 sa v jednotlivých triedach uskutočnilo 2 519 Grand Prix. Jazdci s pneumatikami Dunlop ich vyhrali 1 304 (52 %), teda viac ako všetci ostatní výrobcovia spolu. Celkovo 115 titulov majstrov sveta bolo vyhratých na pneumatikách Dunlop (16 v triede do 500 ccm, 20 v triede do 350 ccm, 34 v triede do 250 ccm, 32 v triede do 125 ccm a 13 v triede do 50 ccm).
Súvisiace články:
Bridgestone aj Michelin proti monopolu v MotoGP (19. 10. 2007)
ADAC test zimných pneumatík: úspech pneumatík Dunlop v dvoch dôležitých rozmeroch (12. 10. 2007)
Dunlop Sportmax Roadsmart (12. 10. 2007)
Dunlop SP Winter Response: Lepšia reakcia na riadenie pre dokonalejšiu ovládateľnosť v zimných podmienkach (12. 9. 2007)
DUNLOP UVÁDZA NA TRH SP SPORT MAXX GT : VYNIKAJÚCI VÝKON PRE PRAVÉ POTEŠENIE Z JAZDY (23. 3. 2007)
SVETOVÁ PREMIÉRA : DUNLOP SP SPORT FASTRESPONSE (23. 3. 2007)
<< predchádzajúci článok
V Bratislave otvorili jeden z dvoch najväčších Porsche a Audi salónov v Európe
V Bratislave otvorili jeden z dvoch najväčších Porsche a Audi salónov v Európe