|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. apríla 2010
DR SR: Za povinný Windows môže NBÚ
Za povinné používanie operačného systému Windows a internetového prehliadača Internet Explorer pri elektronickej komunikácii so štátnou správou môže ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Tomáš Benedikovič BRATISLAVA 15. apríla (WEBNOVINY) - Za povinné používanie operačného systému Windows a internetového prehliadača Internet Explorer pri elektronickej komunikácii so štátnou správou môže podľa daňového riaditeľstva Národný bezpečnostný úrad (NBÚ). Dôvodom je to, že zo strany NBÚ nebol certifikovaný žiadny z produktov pre vytváranie zaručeného elektronického podpisu na inej platforme ako je operačný systém Windows. Daňové riaditeľstvo to píše na svojej internetovej stránke.
Daniari ďalej upozorňujú, že aktuálne riešenie služby elektronického podávania dokumentov porušuje ustanovenie Ministerstva financií SR o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy. Daňové riaditeľstvo vidí aj riešenie. To však predpokladá existenciu takého softvérového produktu, ktorý bude certifikovaný pre tvorbu zaručeného elektronického podpisu aj na inom operačnom systéme.
Požiadavku na jeho vytvorenie by však musel niekto zadať a po jeho vytvorení by ho musel NBÚ aj certifikovať. “Na základe skúseností tvorcov podobných produktov je potrebné pre tvorbu takéhoto produktu počítať s vynaložením príslušných nákladov v rozsahu náročného projektu v trvaní min. 9 – 12 mesiacov,“ uvádza daňové riaditeľstvo. V poznámke však daniari dodávajú, že vytvorenie nového softvérového komponentu neznamená zároveň možnosť použiteľnosti produktu pre všetky existujúce a používané operačné systémy.
“Uvedený problém so splnením povinnosti poskytovateľa zabezpečiť prístupnosť a použiteľnosť poskytovaných funkčností elektronického podpisovania dokumentov zaručeného elektronického podpisu prostredníctvom web rozhrania pre akýkoľvek operačný systém používateľa sa týka nielen Daňového riaditeľstva SR, ale celej verejnej správy. Na DR SR sa problém zviditeľnil tým, že je jednou z prvých organizácií verejnej správy s povinnosťou elektronicky doručovať dokumenty podpísané zaručeným elektronickým podpisom,“ upozornilo daňové riaditeľstvo.
Podľa hovorcu daniarov Miroslava Dobáka v uplynulých dňoch pracovníci riaditeľstva spolu s dodávateľmi inštalovali počas nepretržitej 24-hodinovej pracovnej služby nové verzie programových aplikácií, ktoré majú zabezpečiť štandardné prostredie a funkčnosť portálu. “Pre využívanie služieb portálu je potrebné stiahnutie príslušných komponentov, vytvorených daňovým riaditeľstvom a tretími stranami ,“ informoval Dobák.
Pre oblasť vytvárania zaručeného elektronického podpisu je na strane klienta využívaný certifikovaný produkt viazaný na prostredie Windows. Prvok zvaný ActiveX “je limitujúcim obmedzením služby elektronického podávania daňových dokumentov na platformu OS Windows a prehliadač MS Internet Explorer 6.x a vyššie,“ informovalo ďalej daňové riaditeľstvo.
Elektronicky musia povinne s daňovou správou komunikovať napríklad tie daňové subjekty, ktoré majú povinnosť od začiatku tohto roka podávať súhrnné výkazy na DPH. Vzhľadom na nový spôsob podávania súhrnných výkazov k DPH môže podľa Daňového riaditeľstva SR dôjsť aj k dočasnému obmedzeniu poskytovania "menej podstatných funkcionalít", napríklad histórie dokumentov, na portáli daňovej správy je v autorizovanej časti eTax.
SITA
Daniari ďalej upozorňujú, že aktuálne riešenie služby elektronického podávania dokumentov porušuje ustanovenie Ministerstva financií SR o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy. Daňové riaditeľstvo vidí aj riešenie. To však predpokladá existenciu takého softvérového produktu, ktorý bude certifikovaný pre tvorbu zaručeného elektronického podpisu aj na inom operačnom systéme.
Požiadavku na jeho vytvorenie by však musel niekto zadať a po jeho vytvorení by ho musel NBÚ aj certifikovať. “Na základe skúseností tvorcov podobných produktov je potrebné pre tvorbu takéhoto produktu počítať s vynaložením príslušných nákladov v rozsahu náročného projektu v trvaní min. 9 – 12 mesiacov,“ uvádza daňové riaditeľstvo. V poznámke však daniari dodávajú, že vytvorenie nového softvérového komponentu neznamená zároveň možnosť použiteľnosti produktu pre všetky existujúce a používané operačné systémy.
“Uvedený problém so splnením povinnosti poskytovateľa zabezpečiť prístupnosť a použiteľnosť poskytovaných funkčností elektronického podpisovania dokumentov zaručeného elektronického podpisu prostredníctvom web rozhrania pre akýkoľvek operačný systém používateľa sa týka nielen Daňového riaditeľstva SR, ale celej verejnej správy. Na DR SR sa problém zviditeľnil tým, že je jednou z prvých organizácií verejnej správy s povinnosťou elektronicky doručovať dokumenty podpísané zaručeným elektronickým podpisom,“ upozornilo daňové riaditeľstvo.
Podľa hovorcu daniarov Miroslava Dobáka v uplynulých dňoch pracovníci riaditeľstva spolu s dodávateľmi inštalovali počas nepretržitej 24-hodinovej pracovnej služby nové verzie programových aplikácií, ktoré majú zabezpečiť štandardné prostredie a funkčnosť portálu. “Pre využívanie služieb portálu je potrebné stiahnutie príslušných komponentov, vytvorených daňovým riaditeľstvom a tretími stranami ,“ informoval Dobák.
Pre oblasť vytvárania zaručeného elektronického podpisu je na strane klienta využívaný certifikovaný produkt viazaný na prostredie Windows. Prvok zvaný ActiveX “je limitujúcim obmedzením služby elektronického podávania daňových dokumentov na platformu OS Windows a prehliadač MS Internet Explorer 6.x a vyššie,“ informovalo ďalej daňové riaditeľstvo.
Elektronicky musia povinne s daňovou správou komunikovať napríklad tie daňové subjekty, ktoré majú povinnosť od začiatku tohto roka podávať súhrnné výkazy na DPH. Vzhľadom na nový spôsob podávania súhrnných výkazov k DPH môže podľa Daňového riaditeľstva SR dôjsť aj k dočasnému obmedzeniu poskytovania "menej podstatných funkcionalít", napríklad histórie dokumentov, na portáli daňovej správy je v autorizovanej časti eTax.
SITA