|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. marca 2012
DPMB má dostať od mesta 1,5 mil. eur navyše
Jedným z najviac očakávaných bodov programu štvrtkového Zasadnutia mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy bolo prerokovanie Návrhu organizácie a výkonov MHD a na zvýšenie finančného ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. marca (WBN/PR) - Jedným z najviac očakávaných bodov programu štvrtkového Zasadnutia mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy bolo prerokovanie Návrhu organizácie a výkonov MHD a na zvýšenie finančného príspevku na MHD z rozpočtu mesta na rok 2012.
Dopravný podnik spracoval rozbor svojich nákladov a výnosov na rok 2012. Pri schválenom objeme finančného príspevku z rozpočtu mesta v objeme 51,7 mil. eur a pri kombinácii prínosov zvýšenia cestovného, úspor redukcie pracovníkov a zníženia osobných nákladov a nákladov na spotrebu materiálu vytvoril predpoklad hospodárskeho výsledku na úrovni straty -2 380 470 eur.
Mestská rada preto odporúča zastupiteľstvu schváliť zvýšenie finančného príspevku na zabezpečenie celkového výkonu MHD 45 031 tis. vozidlových kilometrov na rok 2012 o 1,5 milióna eur. Celkový príspevok tak bude predstavovať 53,2 mil. eur. Zostávajúcu časť chýbajúcich peňazí na dosiahnutie vyrovnaného hospodárskeho výsledku má dopravný podnik riešiť ďalšími úsporami vlastných nákladov prevádzky.
Členka mestskej rady Katarína Augustinič (SaS - OKS) konštatovala, že suma 1,5 mil. eur pre DPMB navyše je len na vykrytie prevádzkových nákladov a nie na potrebnú modernizáciu. Ide podľa nej o súčasť snahy dosiahnuť v tomto roku vyrovnaný rozpočet v DPMB, aby už nevygeneroval ďalšiu novú stratu. Augustinič poukázala na dlhoročné kumulovanie straty v DPMB - jeho aktuálne záväzky presahujú sumu 75 mil. eur.
Aj keď DPMB má podpísané zmluvy na obnovu a kúpu nových vozidiel, nemá na ne peniaze. Peniaze chýbajú aj na nevyhnutnú obnovu koľajovej trasy na Hlavnú stanicu, ako aj na opravu trate do Dúbravky, ktorá je rovnako v dezolátnom stave.
Augustinič pripomenula, že mesto pripravuje súťaž na plán dopravnej obslužnosti. Cieľom je maximálne zefektívniť hromadnú dopravu v meste s prihliadnutím na dosiahnuteľnosť občianskej vybavenosti pre všetkých. Takto ušetrené peniaze majú následne smerovať na nevyhnutnú opravu tratí a nákup vozového parku. Súčasne sa má rokovať s investorom, ktorý má rekonštruovať budovu Hlavnej železničnej stanice a Predstaničné námestie, aby prispel aj na obnovu električkovej trate.
Dopravný podnik spracoval rozbor svojich nákladov a výnosov na rok 2012. Pri schválenom objeme finančného príspevku z rozpočtu mesta v objeme 51,7 mil. eur a pri kombinácii prínosov zvýšenia cestovného, úspor redukcie pracovníkov a zníženia osobných nákladov a nákladov na spotrebu materiálu vytvoril predpoklad hospodárskeho výsledku na úrovni straty -2 380 470 eur.
Mestská rada preto odporúča zastupiteľstvu schváliť zvýšenie finančného príspevku na zabezpečenie celkového výkonu MHD 45 031 tis. vozidlových kilometrov na rok 2012 o 1,5 milióna eur. Celkový príspevok tak bude predstavovať 53,2 mil. eur. Zostávajúcu časť chýbajúcich peňazí na dosiahnutie vyrovnaného hospodárskeho výsledku má dopravný podnik riešiť ďalšími úsporami vlastných nákladov prevádzky.
Členka mestskej rady Katarína Augustinič (SaS - OKS) konštatovala, že suma 1,5 mil. eur pre DPMB navyše je len na vykrytie prevádzkových nákladov a nie na potrebnú modernizáciu. Ide podľa nej o súčasť snahy dosiahnuť v tomto roku vyrovnaný rozpočet v DPMB, aby už nevygeneroval ďalšiu novú stratu. Augustinič poukázala na dlhoročné kumulovanie straty v DPMB - jeho aktuálne záväzky presahujú sumu 75 mil. eur.
Aj keď DPMB má podpísané zmluvy na obnovu a kúpu nových vozidiel, nemá na ne peniaze. Peniaze chýbajú aj na nevyhnutnú obnovu koľajovej trasy na Hlavnú stanicu, ako aj na opravu trate do Dúbravky, ktorá je rovnako v dezolátnom stave.
Augustinič pripomenula, že mesto pripravuje súťaž na plán dopravnej obslužnosti. Cieľom je maximálne zefektívniť hromadnú dopravu v meste s prihliadnutím na dosiahnuteľnosť občianskej vybavenosti pre všetkých. Takto ušetrené peniaze majú následne smerovať na nevyhnutnú opravu tratí a nákup vozového parku. Súčasne sa má rokovať s investorom, ktorý má rekonštruovať budovu Hlavnej železničnej stanice a Predstaničné námestie, aby prispel aj na obnovu električkovej trate.