|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
DPB si dnes pripomenul sto rokov Viedenskej električky
Spomienkovú jazdu pri príležitosti 100. výročia od otvorenia Električkovej lokálnej železnice Prešporok - Zemská hranica - Viedeň pripravil Dopravný podnik v spolupráci s Klubom priateľov mestskej hromadnej a regionálnej ...
Zdieľať
Spomienkovú jazdu pri príležitosti 100. výročia od otvorenia Električkovej lokálnej železnice Prešporok - Zemská hranica - Viedeň pripravil Dopravný podnik v spolupráci s Klubom priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy.
BRATISLAVA 5. februára (WBN/PR) - DPB dnes, 5. februára 2014, vypravil do ulíc mesta historickú električku, aby si pripomenul významné výročie otvorenia Elektrickej lokálnej železnice Prešporok – Zemská hranica – Viedeň, ktorá bola v prevádzke v prvej polovici 20. storočia. Akcia sa začala o 13:00 na námestí Ľudovíta Štúra a pre veľký záujem zo strany verejnosti a médií DPB pripravil aj ďalší okruh – o 14:00.
Súčasťou okružných jázd bola odborná prednáška zástupcov Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy – Romana Delikáta, Petra Martinka a Michala Milatu. Na okružných jazdách nechýbali ani zástupcovia Dopravného podniku Bratislava. Ani dátum – 5. februára nebol vybraný náhodne. Práve v tento deň sa totiž pred 100 rokmi začala premávka na tejto linke.
Verejnosti aj médiám boli poskytnuté informačné brožúry o histórii Viedenskej električky a v súvislosti s týmto významným výročím bola na portáli ľudiaľuďom vyhlásená aj zbierka na záchranu tohto unikátneho historického skvostu. Dopravný podnik Bratislava týmto ďakuje spoločnosti za vyhlásenie zbierky, ktorá pomôže každým eurom na zachovanie histórie.
Viedenská električka má množstvo priaznivcov, o čom svedčí aj početný záujem najmä mladšej generácie, ktorá sa na podujatí zúčastnila.
Medzi najmladších z nich určite patril 13-ročný fanúšik, ktorý dokonca priniesol vlastnoručne vyrobený model historickej lokomotívy Viedenskej električky. K slávnostnej spomienkovej atmosfére prispeli aj naši uniformovaní vodiči, ktorí pohotovo odpovedali na otázky verejnosti. Až 69 kilometrovú elektrifikovanú dráhu otvorili v roku 1914, z toho bolo 12 km na území mesta Viedeň a 7 km na území dnešnej Bratislavy. Obe boli začlenené do mestskej dopravnej siete električiek a čiastočne využívali koľajnice bežných viedenských a bratislavských liniek.
Viedenská električka:
typ dopravy: diaľková, miestna, nákladná
1898: prvý projekt elektrickej železnice
február 1914: začiatok pravidelnej prepravy Viedeň – Bratislava
október 1914: miestna preprava Nám. Korunovačného Pahorku – Petržalka Kopčany
1919: po vzniku ČSR - prerušenie premávky
1920: obnovenie premávky
1921: prevzatie trate Viedenskej električky s spoločnosťou Bratislavská elektrická účastinná spoločnosť BEÚS (predchodca Dopravného podniku Bratislava)
1936: prestavanie koľajového rozchodu na 1 000 mm, mení sa na linku E Medená ulica – Štátna hranica Berg
1938: zastavenie prevádzky, Petržalka súčasťou tretej ríše
1941 – 1945: premávka v Petržalke: ŽST Engerauan der Donau - Berg
1945: zničenie Dunajského mosta, koniec prepravy
1946 - 1961: električka do Petržalky
2011: záchrana a privezenie lokomotívy GANZ Eg 6 do Bratislavy V Rakúsku premáva stále do Wolfstahlu ako sieť Viedenskej rýchlodráhy S7
BRATISLAVA 5. februára (WBN/PR) - DPB dnes, 5. februára 2014, vypravil do ulíc mesta historickú električku, aby si pripomenul významné výročie otvorenia Elektrickej lokálnej železnice Prešporok – Zemská hranica – Viedeň, ktorá bola v prevádzke v prvej polovici 20. storočia. Akcia sa začala o 13:00 na námestí Ľudovíta Štúra a pre veľký záujem zo strany verejnosti a médií DPB pripravil aj ďalší okruh – o 14:00.
Súčasťou okružných jázd bola odborná prednáška zástupcov Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy – Romana Delikáta, Petra Martinka a Michala Milatu. Na okružných jazdách nechýbali ani zástupcovia Dopravného podniku Bratislava. Ani dátum – 5. februára nebol vybraný náhodne. Práve v tento deň sa totiž pred 100 rokmi začala premávka na tejto linke.
Verejnosti aj médiám boli poskytnuté informačné brožúry o histórii Viedenskej električky a v súvislosti s týmto významným výročím bola na portáli ľudiaľuďom vyhlásená aj zbierka na záchranu tohto unikátneho historického skvostu. Dopravný podnik Bratislava týmto ďakuje spoločnosti za vyhlásenie zbierky, ktorá pomôže každým eurom na zachovanie histórie.
Viedenská električka má množstvo priaznivcov, o čom svedčí aj početný záujem najmä mladšej generácie, ktorá sa na podujatí zúčastnila.
Medzi najmladších z nich určite patril 13-ročný fanúšik, ktorý dokonca priniesol vlastnoručne vyrobený model historickej lokomotívy Viedenskej električky. K slávnostnej spomienkovej atmosfére prispeli aj naši uniformovaní vodiči, ktorí pohotovo odpovedali na otázky verejnosti. Až 69 kilometrovú elektrifikovanú dráhu otvorili v roku 1914, z toho bolo 12 km na území mesta Viedeň a 7 km na území dnešnej Bratislavy. Obe boli začlenené do mestskej dopravnej siete električiek a čiastočne využívali koľajnice bežných viedenských a bratislavských liniek.
Viedenská električka:
typ dopravy: diaľková, miestna, nákladná
1898: prvý projekt elektrickej železnice
február 1914: začiatok pravidelnej prepravy Viedeň – Bratislava
október 1914: miestna preprava Nám. Korunovačného Pahorku – Petržalka Kopčany
1919: po vzniku ČSR - prerušenie premávky
1920: obnovenie premávky
1921: prevzatie trate Viedenskej električky s spoločnosťou Bratislavská elektrická účastinná spoločnosť BEÚS (predchodca Dopravného podniku Bratislava)
1936: prestavanie koľajového rozchodu na 1 000 mm, mení sa na linku E Medená ulica – Štátna hranica Berg
1938: zastavenie prevádzky, Petržalka súčasťou tretej ríše
1941 – 1945: premávka v Petržalke: ŽST Engerauan der Donau - Berg
1945: zničenie Dunajského mosta, koniec prepravy
1946 - 1961: električka do Petržalky
2011: záchrana a privezenie lokomotívy GANZ Eg 6 do Bratislavy V Rakúsku premáva stále do Wolfstahlu ako sieť Viedenskej rýchlodráhy S7