DPB pripravuje tender na nové autobusy za 2,6 mld. korún
Dopravný podnik Bratislava (DPB) pripravuje medzinárodný tender na nákup 240 kĺbových autobusov za približne 2,6 mld. korún (86 304 189 €). Ten by mohol byť vyhlásený ešte tento rok. V rozhovore ...
BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) pripravuje medzinárodný tender na nákup 240 kĺbových autobusov za približne 2,6 mld. korún (86 304 189 €). Ten by mohol byť vyhlásený ešte tento rok. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Podľa neho by to mohla byť rozhodujúca liečba problémov autobusového vozového parku v Bratislave. Vedenie podniku v súčasnosti hľadá možné riešenie financovania nákupu. Nie je vylúčené, že spolu s mestom bude rokovať aj so súkromným sektorom o spolufinancovaní. Okrem tohto tendra pripravuje dopravný podnik aj menší tender na nákup 18-metrových kĺbových vozidiel.
V súčasnosti prebieha tender na prenájom 12-metrových vozidiel. Ak bude tender úspešný, vozidlá z tejto série by podľa Zahradníka mohli začať premávať v uliciach Bratislavy koncom tohto roka alebo začiatkom roka 2009. Dopravný podnik už uzavrel tender na nákup 10,5-metrových vozidiel. Víťazom súťaže na 60 vozidiel za 300 miliónov korún (9 958 176 €) je značka SOR. V tomto roku by do vozového parku malo pribudnúť osem autobusov, zvyšné podľa rámcovej zmluvy v nasledujúcich dvoch rokoch. Je možné, že tieto autobusy postupne nahradia 9,5-metrové autobusy značky SOR. Podľa Zahradníka niektoré tieto autobusy v meste jazdia od roku 2000 a "už sú zrelé na vyradenie." Aj 18 autobusov s dĺžkou 9,5-metra bude značky SOR, tender uzavrel dopravný podnik ešte koncom roka 2007.
Dopravný podnik zároveň pristupuje aj k operatívnym opatreniam na sanáciu vozového parku. Od Dopravného podniku Banská Bystrica (DPBB) si prenajal 13 kĺbových autobusov, využíva aj služby tzv. zmluvného dopravcu s 15-metrovými autobusmi. Ide o červeno-čierne autobusy, ktoré sú v pohotovosti a do premávky ich nasadzujú pri výpadku niektorého z autobusov DPB. Dopravný podnik si tiež objednal rekonštrukciou kĺbových autobusov Karosa, pri ktorých je podľa Zahradníka generálna oprava ekonomicky racionálna. Podnik sa taktiež snaží o unifikáciu vozového parku. "Je to stará bolesť dopravného podniku, že máme X typov autobusov od X výrobcov. Je to komplikované na servis a súčiastky," povedal Zahradník. Zámerom DPB preto je, aby vo vozovom parku boli vozidlá od dvoch, prípadne troch výrobcov.
SITA