|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. januára 2010
DPB požiadal o odpustenie platenia mýta
Dopravný podnik Bratislava (DPB) požiadal Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPaT) SR o odpustenie platenia mýta. Pre agentúru SITA to potvrdil predseda predstavenstva ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA BRATISLAVA 21. januára (WEBNOVINY) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) požiadal Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPaT) SR o odpustenie platenia mýta. Pre agentúru SITA to potvrdil predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník. Platenie mýta sa mestskej hromadnej dopravy dotýka v súvislosti s viac ako šiestimi kilometrami ciest. Sú to úseky v Petržalke a medzi Lamačom a Záhorskou Bystricou, teda na trase autobusových liniek 91, 191, 37 a 38. "Požiadali sme ministerstvo dopravy, aby pri novelizácii vyhlášky, ktorá upravuje spoplatnené úseky, boli tieto úseky vyňaté. Filozoficky vychádzame z toho, že platenie mýta by sa nás nemalo dotýkať, keďže prevádzkujeme mestskú hromadnú dopravu v katastrálnom území mesta Bratislava," povedal Zahradník.
Na otázku, čo bude dopravný podnik robiť, ak odpoveď bude negatívna, Zahradník odpovedal, že budú platiť aj naďalej. Autobusy na dotknutých linkách majú v súčasnosti prenosné jednotky. Podľa prepočtov by ročné náklady za mýto nepresiahli 40-tisíc eur. Podľa Zahradníka je to však len odhad, keďže sadzba mýta závisí od emisnej triedy autobusu. Najväčšia platba je za najstaršie autobusy, moderné majú najnižšiu sadzbu mýta. Podľa Zahradníka to nie je horibilná suma, ktorú by museli zaplatiť. "Určite nemáme taký problém ako košickí kolegovia, tam sa to týka drvivej väčšiny liniek," konštatoval Zahradník. Naďalej sa však domnieva, že cesta medzi Lamačom a Záhorskou Bystricou je v intraviláne mesta a nemala by byť spoplatnená.
Hovorca ministerstva dopravy Stanislav Jurikovič potvrdil, že v blízkej budúcnosti plánujú preveriť všetky úseky, ktoré vplývajú na mestskú hromadnú dopravu. Ide predovšetkým o intravilány miest a obcí a cesty, ktoré využíva aj mestská hromadná doprava či spojnice medzi dvoma mestskými časťami. "Toto je jedna zo zmien, ktorú máme snahu vyriešiť," uviedol pre agentúru SITA Jurikovič.
Dopravný podnik zároveň vyčísľuje škody, ktoré mu vznikli pri nedávnej niekoľkodňovej blokáde autodopravcov pre nespokojnosť so zavedením elektronického mýtneho systému. Informáciu pravdepodobne odovzdá vedeniu mesta, ktoré by malo rozhodnúť, ako bude v tejto veci pokračovať. "Ak hovoríme o solidarite dopravcov, bolo by korektné, keby nám vopred oznámili svoj zámer. Nemôžem sa stotožniť s tým, že nám niekto bez avíza a bez upozornenia zablokuje sedem trolejbusov, v ktorých sedia vodiči a cestujúci a neumožní im ani prechod do vozovne. A keď nasadíme náhradnú autobusovú dopravu, ešte aj tú nám zablokujú," konštatoval Zahradník. Pôvodne zmýšľané trestné oznámenie bola podľa neho "prvá reakcia na veľmi tvrdé obmedzenie dopravy." Ako mesto celú vec vyrieši, zatiaľ známe nie je.
SITA
Na otázku, čo bude dopravný podnik robiť, ak odpoveď bude negatívna, Zahradník odpovedal, že budú platiť aj naďalej. Autobusy na dotknutých linkách majú v súčasnosti prenosné jednotky. Podľa prepočtov by ročné náklady za mýto nepresiahli 40-tisíc eur. Podľa Zahradníka je to však len odhad, keďže sadzba mýta závisí od emisnej triedy autobusu. Najväčšia platba je za najstaršie autobusy, moderné majú najnižšiu sadzbu mýta. Podľa Zahradníka to nie je horibilná suma, ktorú by museli zaplatiť. "Určite nemáme taký problém ako košickí kolegovia, tam sa to týka drvivej väčšiny liniek," konštatoval Zahradník. Naďalej sa však domnieva, že cesta medzi Lamačom a Záhorskou Bystricou je v intraviláne mesta a nemala by byť spoplatnená.
Hovorca ministerstva dopravy Stanislav Jurikovič potvrdil, že v blízkej budúcnosti plánujú preveriť všetky úseky, ktoré vplývajú na mestskú hromadnú dopravu. Ide predovšetkým o intravilány miest a obcí a cesty, ktoré využíva aj mestská hromadná doprava či spojnice medzi dvoma mestskými časťami. "Toto je jedna zo zmien, ktorú máme snahu vyriešiť," uviedol pre agentúru SITA Jurikovič.
Dopravný podnik zároveň vyčísľuje škody, ktoré mu vznikli pri nedávnej niekoľkodňovej blokáde autodopravcov pre nespokojnosť so zavedením elektronického mýtneho systému. Informáciu pravdepodobne odovzdá vedeniu mesta, ktoré by malo rozhodnúť, ako bude v tejto veci pokračovať. "Ak hovoríme o solidarite dopravcov, bolo by korektné, keby nám vopred oznámili svoj zámer. Nemôžem sa stotožniť s tým, že nám niekto bez avíza a bez upozornenia zablokuje sedem trolejbusov, v ktorých sedia vodiči a cestujúci a neumožní im ani prechod do vozovne. A keď nasadíme náhradnú autobusovú dopravu, ešte aj tú nám zablokujú," konštatoval Zahradník. Pôvodne zmýšľané trestné oznámenie bola podľa neho "prvá reakcia na veľmi tvrdé obmedzenie dopravy." Ako mesto celú vec vyrieši, zatiaľ známe nie je.
SITA