|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. júna 2010
DPB neotvorí v sobotu tunel pre peších
Dopravný podnik Bratislava (DPB) upustil od plánovaného otvorenia zrekonštruovaného električkového tunela pod Bratislavským hradom pre verejnosť túto sobotu. Pre agentúru ...
Zdieľať
Foto: SITA/Michal Burza
BRATISLAVA 3. júna (WEBNOVINY) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) upustil od plánovaného otvorenia zrekonštruovaného električkového tunela pod Bratislavským hradom pre verejnosť túto sobotu. Pre agentúru SITA to dnes potvrdil predseda predstavenstva podniku Branislav Zahradník. Pôvodne sa totiž uvažovalo nad tým, že by mohol byť vynovený tunel na jeden deň prístupný pre peších, keďže po jeho oficiálnom otvorení v ňom bude pohyb osôb zakázaný. Po zvážení sa nakoniec kompetentní podľa Zahradníka rozhodli termín sprístupnenia tunela pre chodcov presunúť, aby neboli obviňovaní z politickej "kortešačky", teda predvolebnej kampane. Nový termín zatiaľ stanovený nebol, mohlo by to však byť niekedy tesne pred ukončením kolaudácie. Tá sa začala po tom, ako sa podľa harmonogramu v posledný májový deň ukončili všetky rekonštrukčné práce. "Je to dôležitá dopravná tepna, Bratislavčania si rok vytrpeli rekonštrukciu. Chceli by sme tunel otvoriť čo najskôr, ale sú tam určité zákonné lehoty," povedal Zahradník. Cestujúci by električkový tunel na rýchlejšiu cestu zo západnej časti mesta do centra mohli využívať už v lete, tunel by po komplexnej rekonštrukcii za 8,3 mil. eur mohol vydržať najbližších 20 až 30 rokov.
Komplexná rekonštrukcia takmer 800-metrov dlhého tunela sa začala približne v máji minulého roka. Jej kľúčovými komponentmi bolo najmä uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektora pod električkovú trať a nová výstavba električkovej trate, vrátane trakčného vedenia. Obnovou prešla aj úniková chodba smerom na Palisády či celý bezpečnostný systém, ktorý sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudol tiež trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika. Tunel by mal byť zároveň zabezpečený proti zatekaniu, vybudované sú drenážové odtokové kanály. Po otvorení tunela by sa mala zvýšiť aj rýchlosť električiek. Tá bola v posledných mesiacoch pred jeho zatvorením znížená na 10 km/h.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový tunel.
SITA
Komplexná rekonštrukcia takmer 800-metrov dlhého tunela sa začala približne v máji minulého roka. Jej kľúčovými komponentmi bolo najmä uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektora pod električkovú trať a nová výstavba električkovej trate, vrátane trakčného vedenia. Obnovou prešla aj úniková chodba smerom na Palisády či celý bezpečnostný systém, ktorý sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudol tiež trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika. Tunel by mal byť zároveň zabezpečený proti zatekaniu, vybudované sú drenážové odtokové kanály. Po otvorení tunela by sa mala zvýšiť aj rýchlosť električiek. Tá bola v posledných mesiacoch pred jeho zatvorením znížená na 10 km/h.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový tunel.
SITA