![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
03. júna 2010
DPB neotvorí v sobotu tunel pre peších
Dopravný podnik Bratislava (DPB) upustil od plánovaného otvorenia zrekonštruovaného električkového tunela pod Bratislavským hradom pre verejnosť túto sobotu. Pre agentúru ...
Zdieľať

Komplexná rekonštrukcia takmer 800-metrov dlhého tunela sa začala približne v máji minulého roka. Jej kľúčovými komponentmi bolo najmä uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektora pod električkovú trať a nová výstavba električkovej trate, vrátane trakčného vedenia. Obnovou prešla aj úniková chodba smerom na Palisády či celý bezpečnostný systém, ktorý sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudol tiež trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika. Tunel by mal byť zároveň zabezpečený proti zatekaniu, vybudované sú drenážové odtokové kanály. Po otvorení tunela by sa mala zvýšiť aj rýchlosť električiek. Tá bola v posledných mesiacoch pred jeho zatvorením znížená na 10 km/h.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový tunel.
SITA