|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. júla 2013
Dovolenkári míňajú viac, obchodníci sú optimistickí
Útraty turistov na celom svete v druhom štvrťroku 2013 medziročne stúpli o 14 %, čo je mierne zlepšenie oproti predchádzajúcemu kvartálu. V utorok o tom informovala spoločnosť Barclays. V ...
Zdieľať
PARÍŽ 24. júla (WEBNOVINY) - Útraty turistov na celom svete v druhom štvrťroku 2013 medziročne stúpli o 14 %, čo je mierne zlepšenie oproti predchádzajúcemu kvartálu. V utorok o tom informovala spoločnosť Barclays.
V Európe turisti minuli o 15 % viac ako pred rokom, píše sa v správe Barclays, ktorá sa odvoláva na údaje od spoločnosti Global Blue. Tá prevádzkuje sieť pracovísk, ktoré zahraničným turistom vracajú zaplatenú daň z pridanej hodnoty.
Čínski turisti podľa údajov, ktoré firma Global Blue nepotvrdila, lebo ich oficiálne zverejní až v stredu, minuli v druhom kvartáli o 22 % viac peňazí a útraty ruských cestovateľov narástli o 16 %.
"Údaje Global Blue za druhý štvrťrok dávajú dôvod na optimizmus, že útraty turistov sa mierne zvýšili," tvrdia analytici Barclays. Dobrou správou je to najmä pre výrobcov luxusných tovarov, z ktorých mnohí by mali svoje obchodné výsledky za uplynulý štvrťrok zverejniť tento týždeň. Nákup luxusných tovarov je významnou časťou útrat turistov, pričom napríklad nákupy hodiniek a šperkov vzrástli v druhom kvartáli o 3 %, dodáva Barclays vo svojej správe.
V Európe turisti minuli o 15 % viac ako pred rokom, píše sa v správe Barclays, ktorá sa odvoláva na údaje od spoločnosti Global Blue. Tá prevádzkuje sieť pracovísk, ktoré zahraničným turistom vracajú zaplatenú daň z pridanej hodnoty.
Čínski turisti podľa údajov, ktoré firma Global Blue nepotvrdila, lebo ich oficiálne zverejní až v stredu, minuli v druhom kvartáli o 22 % viac peňazí a útraty ruských cestovateľov narástli o 16 %.
"Údaje Global Blue za druhý štvrťrok dávajú dôvod na optimizmus, že útraty turistov sa mierne zvýšili," tvrdia analytici Barclays. Dobrou správou je to najmä pre výrobcov luxusných tovarov, z ktorých mnohí by mali svoje obchodné výsledky za uplynulý štvrťrok zverejniť tento týždeň. Nákup luxusných tovarov je významnou časťou útrat turistov, pričom napríklad nákupy hodiniek a šperkov vzrástli v druhom kvartáli o 3 %, dodáva Barclays vo svojej správe.