|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. novembra 2022
Dôvod na radosť štatutárov, štát zjednoduší vydávanie mandátnych certifikátov a kvalifikovaných pečatí
Poskytovanie služieb pri vydávaní mandátnych certifikátov a kvalifikovaných elektronických pečatí sa zjednoduší. Ľudia a štatutári štátnej a verejnej správy už nebudú musieť pre to cestovať do ...
Zdieľať
10.11.2022 (Webnoviny.sk) - Poskytovanie služieb pri vydávaní mandátnych certifikátov a kvalifikovaných elektronických pečatí sa zjednoduší. Ľudia a štatutári štátnej a verejnej správy už nebudú musieť pre to cestovať do hlavného mesta, postačí, ak navštívia niektorú z viac ako tristo pobočiek notárskych úradov na Slovensku.
Ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Veronika Remišová (Za ľudí) o tom informovala vo štvrtok na tlačovej besede s tým, že pokračujú v opatreniach na odstraňovanie byrokracie v spolupráci s Národnou agentúrou pre sieťové a elektronické služby (NASES) a Notárskou komorou SR.
„Každé úradné rozhodnutie, aby ho mohol podpísať štatutár, potrebuje pečať. Je to približne 64-tisíc úkonov a viac počas jedného mesiaca,“ povedala Remišová. Odstraňovanie byrokracie podľa nej pomôže ľuďom a očakáva, že využívanie elektronických služieb štátu bude jednoduchšie. „Šetríme ľuďom čas a energiu,“ uviedla.
Generálny riaditeľ NASES Pavel Karel informoval, že štatutári museli cestovať do Bratislavy na ústredné pracovisko, kde sa certifikáty vydávali. Pôvodný postup bol podľa neho komplikovaný, klient musel vypísať žiadosť a dohodnúť si návštevu.
„Musel si zaobstarať kvalifikované zariadenie na to, aby si pečať, prípadne mandátny certifikát mohol uložiť. Cestoval do Bratislavy v dohodnutom termíne, kde mu vydali certifikát a následne sa musel vrátiť do svojho sídla,“ priblížil šéf národnej agentúry.
Po novom štatutár navštívi pracovisko notára, ktorý stotožní jeho poverenia a doklady do žiadosti, tá elektronicky príde do NASES-u. Ten vydá mandátny certifikát na príslušné zariadenie, bude ho aj vydávať a spravovať, takže klient si ho nemusí zháňať sám. „Následne sa poštou bezpečným spôsobom doručí zariadenie s podpismi a odošlú sa PIN a PUK (kódy) na jeho aktiváciu,“ dodal Karel.
Prezident Notárskej komory SR Miroslav Gregor uviedol, že všetko potrebné na získanie mandátneho certifikátu alebo elektronickej pečate bude možne na 331 notárskych miestach. „Je to veľmi jednoduché. Orgán verejnej moci skontaktuje notára, notár s ním všetky žiadosti spíše, overí jeho totožnosť a všetko to, čo je potrebné. A na základe toho zhromaždí celú žiadosť a vygeneruje ju smerom k národnej agentúre,“ vysvetlil Gregor a prirovnal to k vydávaniu bankovej karty.
Zdroj: Webnoviny.sk - Dôvod na radosť štatutárov, štát zjednoduší vydávanie mandátnych certifikátov a kvalifikovaných pečatí © SITA Všetky práva vyhradené.
Ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Veronika Remišová (Za ľudí) o tom informovala vo štvrtok na tlačovej besede s tým, že pokračujú v opatreniach na odstraňovanie byrokracie v spolupráci s Národnou agentúrou pre sieťové a elektronické služby (NASES) a Notárskou komorou SR.
Netreba viac cestovať do Bratislavy
„Každé úradné rozhodnutie, aby ho mohol podpísať štatutár, potrebuje pečať. Je to približne 64-tisíc úkonov a viac počas jedného mesiaca,“ povedala Remišová. Odstraňovanie byrokracie podľa nej pomôže ľuďom a očakáva, že využívanie elektronických služieb štátu bude jednoduchšie. „Šetríme ľuďom čas a energiu,“ uviedla.
Generálny riaditeľ NASES Pavel Karel informoval, že štatutári museli cestovať do Bratislavy na ústredné pracovisko, kde sa certifikáty vydávali. Pôvodný postup bol podľa neho komplikovaný, klient musel vypísať žiadosť a dohodnúť si návštevu.
„Musel si zaobstarať kvalifikované zariadenie na to, aby si pečať, prípadne mandátny certifikát mohol uložiť. Cestoval do Bratislavy v dohodnutom termíne, kde mu vydali certifikát a následne sa musel vrátiť do svojho sídla,“ priblížil šéf národnej agentúry.
Jednoduchší proces pre štatutárov
Po novom štatutár navštívi pracovisko notára, ktorý stotožní jeho poverenia a doklady do žiadosti, tá elektronicky príde do NASES-u. Ten vydá mandátny certifikát na príslušné zariadenie, bude ho aj vydávať a spravovať, takže klient si ho nemusí zháňať sám. „Následne sa poštou bezpečným spôsobom doručí zariadenie s podpismi a odošlú sa PIN a PUK (kódy) na jeho aktiváciu,“ dodal Karel.
Prezident Notárskej komory SR Miroslav Gregor uviedol, že všetko potrebné na získanie mandátneho certifikátu alebo elektronickej pečate bude možne na 331 notárskych miestach. „Je to veľmi jednoduché. Orgán verejnej moci skontaktuje notára, notár s ním všetky žiadosti spíše, overí jeho totožnosť a všetko to, čo je potrebné. A na základe toho zhromaždí celú žiadosť a vygeneruje ju smerom k národnej agentúre,“ vysvetlil Gregor a prirovnal to k vydávaniu bankovej karty.
Zdroj: Webnoviny.sk - Dôvod na radosť štatutárov, štát zjednoduší vydávanie mandátnych certifikátov a kvalifikovaných pečatí © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Akvaparku sa nepodarilo zakontrahovať elektrinu za staré ceny, platí viac ako dvojnásobok
Akvaparku sa nepodarilo zakontrahovať elektrinu za staré ceny, platí viac ako dvojnásobok
<< predchádzajúci článok
Švédsko bude pokračovať v rokovaniach s Tureckom, aby prekonalo námietky Ankary v súvislosti so snahou Štokholmu vstúpiť do NATO
Švédsko bude pokračovať v rokovaniach s Tureckom, aby prekonalo námietky Ankary v súvislosti so snahou Štokholmu vstúpiť do NATO