Foto: Dôveryhodné značky 2018Bratislava 29. novembra (OTS) - To sa dozvedeli účastníci galavečera marketingového programu Dôveryhodné značky 2018, ktorý sa uskutočnil v slávnostných priestoroch lode Rivers Club na nábreží Dunaja. Ocenenie si prevzalo 47 najdôveryhodnejších značiek za sprievodu moderátorky Veroniky Cifrovej Ostrihoňovej a víťaza speváckej súťaže X Faktor, Petra Bažíka.
Dôveryhodné značky 2018: Tradiční víťazi a 13 nových kategórií Foto: Dôveryhodné značky /ATOZ
47 kategórií, 420 značiek, 2000 spotrebiteľov
Do jednej z najrozsiahlejších ankiet zameraných na spotrebiteľskú dôveru sa na prelome mesiacov september a október 2018 zapojilo 2000 respondentov, ktorí hodnotili v 47 kategóriách takmer 420 značiek. 3. ročník marketingového programu priniesol 13 nových kategórií, v ktorých hrá dôvera dôležitú rolu. Okrem tradičných kategórií, ako sú napríklad Sýtené nealko nápoje, Čokoládové cukrovinky či Dermokozmetika, mohli spotrebitelia hodnotiť dôveru aj v iných kategóriách, napríklad: Developeri, Predajca kníh, Hobby Markety, Poskytovatelia spotrebiteľských úverov, Zdravá výživa či Záhradná technika.
Stúpa dôvera spotrebiteľov k značkám?
Z prieskumu agentúry Nielsen vyplýva, že slovenskí spotrebitelia sú v otázke dôvery pomerne stáli a verní. Z 35 „tradičných kategórií“, si svoje prvenstvo obhájilo až 25 minuloročných víťazov. Medzi týchto víťazov sa zaradili značky
Deichman, Kamzík, L&M, Rajec,Head & Shoulders, RE/MAX, ale aj Slovnaft, či Zvolenský.
Foto: Dôveryhodné značky 2018
Novou najdôveryhodnejšiu značkou v kategórii Predajca potravín sa stala značka
Kaufland, ktorá po dlhých rokoch porazila predchádzajúceho pravidelného víťaza. Spoločnosť Kaufland si v tomto roku odnáša víťazstvo aj v kategórii Privátne značky so svojou značkou
K-Classic. Prekvapením bola aj zmena v kategórii Mäso a údeniny, v ktorej zvíťazila značka
Tauris. Obmena nastala aj v kategórií Detská výživa, ktorú vyhrala značka
HiPP. Podobne na tom bola aj kategória Počítače, kde prvú priečku obsadila značka
HP.
Foto: Dôveryhodné značky 2018
13 nových kategórií, kde dôvera hrá dôležitú rolu
3. ročník marketingového programu priniesol 13 nových kategórií. Jednou z nich bola aj kategória Kiná, kde zvíťazila značka
Cinema City. Novými kategóriami roku 2018 boli aj Voľnopredajné lieky na bolesť a Voľnopredajné lieky na chrípku a nachladnutie, kde vyhrali značky
Paralen a
Paralen Grip. V rámci nových kategórií sa medzi víťazov programu zaradila značka
Satur v kategórii Cestovných kancelárií, značka
Magio v kategórií Poskytovatelia internetových a televíznych služieb a značka
Quatro v kategórií Poskytovatelia spotrebiteľských úverov. Kategória Predajca kníh bola taktiež zaradená do prieskumu a najvyšší počet hlasov získala značka
Martinus. V rámci nových kategórií sa medzi víťazov zaradili aj značky
Mountfiled, Hornbach, J&T Real Estate a Škoda.
Foto: Dôveryhodné značky 2018
Tri značky získali tento rok v rámci prieskumu viac než 1000 hlasov z 2000 možných. Prvenstvo si zopakovala značka
Jar, ktorá získala 71% hlasov a ďalších 9 značiek v kategórií si rozdelilo zvyšných 29 % hlasov. Druhý najvyšší počet hlasov v prieskume opäť získala značka
dm drogerie v kategórií Predajca drogérie. V tomto roku sa na nad hranicou 1000 hlasov objavil aj nováčik – značka
Martinus, ktorá získala 52 % hlasov.
Využitie ocenenia Najdôveryhodnejšia značka 2018
Spoločnosti, ktorých značky spotrebitelia zvolili ako najdôveryhodnejšie, majú možnosť po dobu jedného roka využívať logo Najdôveryhodnejšia značka 2018 pri propagácii, a to na obaloch alebo v marketingových kampaniach. Logo Najdôveryhodnejšia značka sa minulý rok objavilo napríklad v marketingovej komunikácií značiek
Bosch, Kaufland, RE/MAX. Vybrané víťazné značky budú zaradené do rozsiahlej marketingovej kampane, ktorá bude zahrňovať tituly, ako napríklad Tele magazín pre ženy, Rytmus života, Chvíľka pre teba a ďalšie. Kampaň bude prebiehať v januári a februári 2019, ktorá osloví približne 538 000 slovenských čitateľov.
Partneri programu Najdôveryhodnejšie značky 2018:
Výskumná agentúra: Nielsen
Partner vína: Tokaj & CO
Nápojový partner: Heineken Slovensko
Partner večierka: Pernod Ricard Slovakia B2C mediálni partneri: Bauer Media SK, Greventan, Teraz.sk, Startitup.sk, Lifetime.sk
B2B mediálny partner: Tovar&Predaj
Partner ceremónie: ppm factum
Špeciálni partneri: Email kampane, Sharmant, Wau Studio
Partner techniky: Parilla Sound
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR