|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. apríla 2014
Dôveru šéfa si treba vybudovať
Ak cítite nedôveru zo strany vášho nadriadeného, vaše pocity s ním musíte prediskutovať. A nesmiete zabudnúť na to, že dôvera sa buduje a získava dlhší čas.
Zdieľať
Bratislava 23. apríla (TASR) – Ak cítite nedôveru zo strany vášho nadriadeného, vaše pocity s ním musíte prediskutovať. A nesmiete zabudnúť na to, že dôvera sa buduje a získava dlhší čas.
Psychológ Miloš Poštek radí, že prvým a základným krokom je porozprávať sa so svojím nadriadeným o pocite nedôvery. "Je potrebné mu vysvetliť, že tento stav je pre nás nepríjemný a ovplyvňuje náš pracovný výkon," uviedol psychológ.
Ak sa šéfova nedôvera týka celkového prístupu k práci, stratégiou, ktorá môže tento problém odstrániť, je pravidelná komunikácia o informáciách, krokoch a zamýšľaných plánoch pri plnení pracovných úloh. "Nadriadený tak má prehľad, čo zamestnanec robí, ako využíva svoj pracovný čas," povedal Poštek. Pripomína však, že dôležitá je konzistentnosť správania. "Aby slovné vyjadrenia i pracovná činnosť boli naozaj v zhode a správanie zamestnanca bolo jasne čitateľné nielen pre nadriadeného, ale aj pre ostatných," zdôraznil psychológ.
V prípade, že sa nedôvera týka schopností zvládnuť istú úroveň pracovných úloh, podľa Pošteka je opäť v prvom rade potrebné si túto situáciu vydiskutovať. Podľa jeho slov je v takejto komunikácii možné zistiť, čo vlastne od nás nariadený očakáva a stanoviť si ciele, ktorých dosiahnutím je možné dôveru získať.
Ak prvý krok k získaniu dôvery nevedie k úspechu napriek presvedčeniu, že z našej strany sme urobili všetko, čo sme mali, psychológ radí obrátiť sa na vyššiu inštanciu. "Každý šéf má svojho šéfa," pripomenul. Zmena práce je podľa neho krajné riešenie. "No môže byť nevyhnutné. Nedôvera medzi nami a naším nariadeným nevplýva dobre ani na náš výkon, ani na náš osobnostný a kariérny rast a v konečnom dôsledku nie je ani na prospech firmy, v ktorej pracujeme," uviedol psychológ Miloš Poštek. Pre zaujímavosť dodal, že podľa posledných výskumov v USA sa zamestnanci v priemere 13 hodín zaoberajú v práci tým, čo o nich povedal a čo si o nich myslí ich šéf.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Psychológ Miloš Poštek radí, že prvým a základným krokom je porozprávať sa so svojím nadriadeným o pocite nedôvery. "Je potrebné mu vysvetliť, že tento stav je pre nás nepríjemný a ovplyvňuje náš pracovný výkon," uviedol psychológ.
Ak sa šéfova nedôvera týka celkového prístupu k práci, stratégiou, ktorá môže tento problém odstrániť, je pravidelná komunikácia o informáciách, krokoch a zamýšľaných plánoch pri plnení pracovných úloh. "Nadriadený tak má prehľad, čo zamestnanec robí, ako využíva svoj pracovný čas," povedal Poštek. Pripomína však, že dôležitá je konzistentnosť správania. "Aby slovné vyjadrenia i pracovná činnosť boli naozaj v zhode a správanie zamestnanca bolo jasne čitateľné nielen pre nadriadeného, ale aj pre ostatných," zdôraznil psychológ.
V prípade, že sa nedôvera týka schopností zvládnuť istú úroveň pracovných úloh, podľa Pošteka je opäť v prvom rade potrebné si túto situáciu vydiskutovať. Podľa jeho slov je v takejto komunikácii možné zistiť, čo vlastne od nás nariadený očakáva a stanoviť si ciele, ktorých dosiahnutím je možné dôveru získať.
Ak prvý krok k získaniu dôvery nevedie k úspechu napriek presvedčeniu, že z našej strany sme urobili všetko, čo sme mali, psychológ radí obrátiť sa na vyššiu inštanciu. "Každý šéf má svojho šéfa," pripomenul. Zmena práce je podľa neho krajné riešenie. "No môže byť nevyhnutné. Nedôvera medzi nami a naším nariadeným nevplýva dobre ani na náš výkon, ani na náš osobnostný a kariérny rast a v konečnom dôsledku nie je ani na prospech firmy, v ktorej pracujeme," uviedol psychológ Miloš Poštek. Pre zaujímavosť dodal, že podľa posledných výskumov v USA sa zamestnanci v priemere 13 hodín zaoberajú v práci tým, čo o nich povedal a čo si o nich myslí ich šéf.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR