|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. novembra 2013
Dôvera spotrebiteľov v eurozóne nečakane klesla
Dôvera spotrebiteľov v eurozóne v ďalší vývoj ekonomiky tento mesiac nečakane klesla. Dôvodom bolo spomalenie hospodárskeho rastu menovej únie, ktorá len v 2. kvartáli 2013 prekonala ...
Zdieľať
Eurozóna Foto: TASR/AP
Brusel 21. novembra (TASR) - Dôvera spotrebiteľov v eurozóne v ďalší vývoj ekonomiky tento mesiac nečakane klesla. Dôvodom bolo spomalenie hospodárskeho rastu menovej únie, ktorá len v 2. kvartáli 2013 prekonala najdlhšiu recesiu vo svojej histórii. Vyplýva to z predbežných výsledkov Európskej komisie, ktoré dnes zverejnila agentúra Bloomberg.Podľa rýchleho odhadu komisie sa index spotrebiteľskej dôvery v 17 krajinách, ktoré zaviedli spoločnú menu, v novembri znížil na -15,4 bodu z októbrových -14,5 bodu. Analytici pritom očakávali, že domácnostiam v eurozóne sa tento mesiac zlepší nálada a hodnota príslušného indexu dôvery sa zvýši na -14 bodov.
Aj spotrebiteľom v celej Európskej únii sa tento mesiac zhoršila nálada, o čom svedčí pokles novembrového indexu spotrebiteľskej dôvery na -12,4 bodu z -11,7 bodu v predchádzajúcom mesiaci.
Hrubý domáci produkt (HDP) eurozóny sa v 3. kvartáli zvýšil len o 0,1 % v porovnaní s predchádzajúcim 2. štvrťrokom, keď región prekonal recesiu a výkon jeho ekonomiky vzrástol o 0,3 %.
Európska centrálna banka začiatkom novembra znížila kľúčovú úrokovú sadzbu na historické minimum 0,25 %, aby podporila ekonomiku. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg predpovedajú regiónu, ktorý platí eurom, v tomto poslednom štvrťroku mierne zrýchlenie hospodárskeho rastu na 0,2 % a v 1. kvartáli 2014 na 0,3 %.
Prieskum spoločnosti Deloitte LLP však odhalil, že domácnosti vo Francúzsku, ktoré je druhou najväčšou ekonomikou eurozóny, plánujú znížiť výdavky na nákupy počas vianočnej sezóny. Pripoja sa tak k Talianom, Grékom, a ďalším obyvateľom juhu Európy, ktorí musia obmedzovať nákupy, lebo majú v dôsledku vysokej nezamestnanosti a vládnych úsporných opatrení hlboko do vrecka.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR