![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Štvrtok 20.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Víťazoslav
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
17. apríla 2015
Dostavba diaľnice medzi východom a západom SR nemusí znížiť rozdiely
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan PuškášBratislava 17. apríla (TASR)- Chýbajúce diaľničné prepojenie medzi západom a východom Slovenska nemusí priniesť znižovanie regionálnych rozdielov, ktoré v príjmoch dosahujú takmer 50 ...
Zdieľať

Prinieslo to však nečakané a negatívne vedľajšie efekty. „Malé a stredné firmy na juhu Talianska neboli pripravené na väčšiu konkurenciu zo severu. A tak namiesto presunu výrobných kapacít a vzniku nových pracovných miest došlo napríklad v Kalábrii k opačnému procesu. Na juh vo veľkom množstve putoval tovar zo severu, ktorému neboli schopné tamojšie firmy konkurovať, skrachovali a zvýšila sa nezamestnanosť. Aby ste na Slovensku predišli takémuto vývoju, štát by mal v ekonomicky slabších regiónoch podporovať podnikateľov pri rozvíjaní priemyselných odvetví,“ vysvetlila profesorka Polytechnickej univerzity v Miláne.
Vláda by sa nemala spoliehať len na budovanie infraštruktúry pri znižovaní ekonomických rozdielov. „Musí investovať aj do miest druhej kategórie, aby boli zaujímavé pre zahraničných investorov. Napríklad podporou vzdelávania, vytváraním kvalitných škôl,“ dodala Capellová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR