|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. februára 2014
Dôsledkom modernizácie vozového parku je aj prepúšťanie pracovníkov
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) avizoval redukciu svojich zamestnancov o približne 120 ľudí.
Zdieľať
Košice 28. februára (TASR) - Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) avizoval redukciu svojich zamestnancov o približne 120 ľudí.
"V ostatných dňoch sme zaznamenali zvýšený záujem niektorých médií informujúcich o prepúšťaní. Vyjadruje sa k nemu aj člen Dozornej rady DPMK Miloš Ihnát. Vzhľadom na to, akým spôsobom sa interpretuje táto záležitosť, považujeme za nevyhnutné uviesť niektoré skutočnosti na pravú mieru," reagovala pre TASR hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Poukázala na to, že v roku 2011 bola vypracovaná správa o situácii v DPMK a stratégia ďalšieho rozvoja MHD v Košiciach. "Konštatovali sme v nej, že DPMK má vozový park s najvyšším priemerným vekom autobusov, električiek a trolejbusov v celom bývalom ČSFR. Konštatovali sme, že sa vynakladajú neúmerne vysoké náklady na jeho udržiavanie z hľadiska nákupu náhradných dielov aj nevyhnutných opráv. Súčasne sme konštatovali, že bezpečnosť týchto vozidiel je na hrane únosnosti," zdôraznila.
Vedenie DPMK bolo postavené pred rozhodnutie, či pokračovať v prevádzkovaní týmto spôsobom aj naďalej, alebo pristúpiť k masívnej obnove vozového parku. Mestským zastupiteľstvom v decembri 2012 bola schválená stratégia stabilizácie rozvoja MHD v Košiciach, ktorej základom bola masívna obnova vozového parku nákupom nových autobusov a električiek, ktoré zabezpečujú 92 % výkonov DPMK. "Logickým dôsledkom tohto kroku je zníženie nákladov na nákup náhradných dielov a nákladov na opravy, údržbu, čo musí v konečnom dôsledku priniesť, bohužiaľ, aj zníženie počtu zamestnancov potrebných na udržiavanie technického stavu vozidiel," doplnil informácie aj ekonomický riaditeľ DPMK Martin Jaš.
Dodal, že všetky tieto informácie boli zverejnené pri schvaľovaní zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na roky 2014 až 2023, ktorá upravuje podmienky prevádzkovania MHD. Súčasťou zmluvy je odhad ekonomického vývoja, kde je jednoznačne definované aj znižovanie stavu zamestnancov z dôvodu obnovy vozového parku. "Je predsa úplne logické, že na udržiavanie prevádzky nového auta sú neporovnateľne nižšie náklady, ako na udržiavanie 15-ročného auta, a že toto nové auto je oveľa bezpečnejšie a pohodlnejšie, ako to 15 rokov staré. Tento pohľad sme ponúkli akcionárovi a aj predstaviteľom odborov v DPMK s tým, že nákup logicky vyvolá potrebu znižovania stavu zamestnancov, čo bolo aj zo strany zamestnancov chápané ako síce nepríjemný, ale logický dôsledok obnovy vozidiel," dodal Jaš.
Netajil, že vedenie DPMK sa cíti zaskočené a prekvapené, akým panickým spôsobom sa interpretuje prepúšťanie v DPMK médiami aj členom dozornej rady DPMK. "Uvedomujeme si, že znižovanie stavu zamestnancov je veľmi nepríjemná a citlivá záležitosť, ale v tomto prípade je dôsledkom investícií, ktoré sme realizovali pre zlepšovanie služieb MHD v Košiciach. V snahe zmierniť dôsledky prepúšťania sme deklarovali, že budeme najskôr prepúšťať zamestnancov, ktorí dosiahli dôchodkový vek a tieto miesta ponúknuť ľudom z pozícií, ktoré sa budú rušiť," podčiarkol. Zároveň doplnil, že manažment dopravného podniku si uvedomuje, že nie je príjemné brať ľuďom prácu, ale v tomto prípade podľa neho ide o racionalizáciu nákladov a efektívnosť ich vynakladania, pretože DPMK aj naďalej zabezpečuje dopravu v nezmenenom rozsahu, ale neporovnateľne s bezpečnejším a komfortnejším vozovým parkom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Foto: TASR/František Iván
"V ostatných dňoch sme zaznamenali zvýšený záujem niektorých médií informujúcich o prepúšťaní. Vyjadruje sa k nemu aj člen Dozornej rady DPMK Miloš Ihnát. Vzhľadom na to, akým spôsobom sa interpretuje táto záležitosť, považujeme za nevyhnutné uviesť niektoré skutočnosti na pravú mieru," reagovala pre TASR hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Poukázala na to, že v roku 2011 bola vypracovaná správa o situácii v DPMK a stratégia ďalšieho rozvoja MHD v Košiciach. "Konštatovali sme v nej, že DPMK má vozový park s najvyšším priemerným vekom autobusov, električiek a trolejbusov v celom bývalom ČSFR. Konštatovali sme, že sa vynakladajú neúmerne vysoké náklady na jeho udržiavanie z hľadiska nákupu náhradných dielov aj nevyhnutných opráv. Súčasne sme konštatovali, že bezpečnosť týchto vozidiel je na hrane únosnosti," zdôraznila.
Vedenie DPMK bolo postavené pred rozhodnutie, či pokračovať v prevádzkovaní týmto spôsobom aj naďalej, alebo pristúpiť k masívnej obnove vozového parku. Mestským zastupiteľstvom v decembri 2012 bola schválená stratégia stabilizácie rozvoja MHD v Košiciach, ktorej základom bola masívna obnova vozového parku nákupom nových autobusov a električiek, ktoré zabezpečujú 92 % výkonov DPMK. "Logickým dôsledkom tohto kroku je zníženie nákladov na nákup náhradných dielov a nákladov na opravy, údržbu, čo musí v konečnom dôsledku priniesť, bohužiaľ, aj zníženie počtu zamestnancov potrebných na udržiavanie technického stavu vozidiel," doplnil informácie aj ekonomický riaditeľ DPMK Martin Jaš.
Dodal, že všetky tieto informácie boli zverejnené pri schvaľovaní zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na roky 2014 až 2023, ktorá upravuje podmienky prevádzkovania MHD. Súčasťou zmluvy je odhad ekonomického vývoja, kde je jednoznačne definované aj znižovanie stavu zamestnancov z dôvodu obnovy vozového parku. "Je predsa úplne logické, že na udržiavanie prevádzky nového auta sú neporovnateľne nižšie náklady, ako na udržiavanie 15-ročného auta, a že toto nové auto je oveľa bezpečnejšie a pohodlnejšie, ako to 15 rokov staré. Tento pohľad sme ponúkli akcionárovi a aj predstaviteľom odborov v DPMK s tým, že nákup logicky vyvolá potrebu znižovania stavu zamestnancov, čo bolo aj zo strany zamestnancov chápané ako síce nepríjemný, ale logický dôsledok obnovy vozidiel," dodal Jaš.
Netajil, že vedenie DPMK sa cíti zaskočené a prekvapené, akým panickým spôsobom sa interpretuje prepúšťanie v DPMK médiami aj členom dozornej rady DPMK. "Uvedomujeme si, že znižovanie stavu zamestnancov je veľmi nepríjemná a citlivá záležitosť, ale v tomto prípade je dôsledkom investícií, ktoré sme realizovali pre zlepšovanie služieb MHD v Košiciach. V snahe zmierniť dôsledky prepúšťania sme deklarovali, že budeme najskôr prepúšťať zamestnancov, ktorí dosiahli dôchodkový vek a tieto miesta ponúknuť ľudom z pozícií, ktoré sa budú rušiť," podčiarkol. Zároveň doplnil, že manažment dopravného podniku si uvedomuje, že nie je príjemné brať ľuďom prácu, ale v tomto prípade podľa neho ide o racionalizáciu nákladov a efektívnosť ich vynakladania, pretože DPMK aj naďalej zabezpečuje dopravu v nezmenenom rozsahu, ale neporovnateľne s bezpečnejším a komfortnejším vozovým parkom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR