|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. januára 2010
Dopyt po Lexuse LFA prevyšuje ponuku
Aj keď je model LFA iba prvým superšportom od Lexusu, Japonci nezapreli svoju povesť a dali si záležať. Prioritou pri vývoji bola nízka hmotnosť a čo najlepšia ...
Zdieľať
Lexus LFA
Foto: Lexus
Aj keď je model LFA iba prvým superšportom od Lexusu, Japonci nezapreli svoju povesť a dali si záležať. Prioritou pri vývoji bola nízka hmotnosť a čo najlepšia ovládateľnosť s cieľom poskytnúť vodičovi maximálny pôžitok z jazdy. Na konštrukcii auta sú v pomerne veľkej miere použité uhlíkové vlákna. Pohonné ústrojenstvo zase využíva prvky z hliníka, titánu a horčíka. Brzdy sú keramické. Výsledkom je hmotnosť 1480 kg.
Lexus LFA poháňa vysokootáčkový vidlicový desaťvalec s objemom 4,8 litra. Zatiaľ čo motor je umiestnený za prednou nápravou, šesťstupňová sekvenčná prevodovka si našla svoje miesto pri zadnej náprave, kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti. Agregát dosahuje aj s atmosférickým plnením výkon 412 kW (560 k) a auto dokáže rozbehnúť z nuly na stovku iba za 3,7 sekundy. Zrýchľovať prestane až pri rýchlosti 325 km/h.
Lexus LFA
Aj keď cena Lexusu LFA určite nebude nízka, zjavne ide o veľmi zaujímavú ponuku. Napriek tomu, že už teraz je viac objednávok, ako bude vyrobených áut, Lexus aj naďalej prijíma objednávky až do konca marca. Keďže sa s navýšením plánovaného počtu vyrobených áut nepočíta, v priebehu apríla prebehne prideľovanie. Sama automobilka rozhodne, kto si ich „skvost“ zaslúži a 500 áut rozdelí do 56 krajín sveta. Budúcim šťastným majiteľom budú v priebehu mája objednávky potvrdené.
Ondrej Rabatin
Aj keď je model LFA iba prvým superšportom od Lexusu, Japonci nezapreli svoju povesť a dali si záležať. Prioritou pri vývoji bola nízka hmotnosť a čo najlepšia ovládateľnosť s cieľom poskytnúť vodičovi maximálny pôžitok z jazdy. Na konštrukcii auta sú v pomerne veľkej miere použité uhlíkové vlákna. Pohonné ústrojenstvo zase využíva prvky z hliníka, titánu a horčíka. Brzdy sú keramické. Výsledkom je hmotnosť 1480 kg.
Lexus LFA poháňa vysokootáčkový vidlicový desaťvalec s objemom 4,8 litra. Zatiaľ čo motor je umiestnený za prednou nápravou, šesťstupňová sekvenčná prevodovka si našla svoje miesto pri zadnej náprave, kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti. Agregát dosahuje aj s atmosférickým plnením výkon 412 kW (560 k) a auto dokáže rozbehnúť z nuly na stovku iba za 3,7 sekundy. Zrýchľovať prestane až pri rýchlosti 325 km/h.
Lexus LFA
Aj keď cena Lexusu LFA určite nebude nízka, zjavne ide o veľmi zaujímavú ponuku. Napriek tomu, že už teraz je viac objednávok, ako bude vyrobených áut, Lexus aj naďalej prijíma objednávky až do konca marca. Keďže sa s navýšením plánovaného počtu vyrobených áut nepočíta, v priebehu apríla prebehne prideľovanie. Sama automobilka rozhodne, kto si ich „skvost“ zaslúži a 500 áut rozdelí do 56 krajín sveta. Budúcim šťastným majiteľom budú v priebehu mája objednávky potvrdené.
Ondrej Rabatin
Súvisiace články:
Land Rover ako ochranca prírody (22. 1. 2010)