|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. júna 2014
Dopravu pri Žiline skomplikujú od pondelka každodenné zápchy
Na hlavnom ťahu medzi Žilinou a Martinom hrozia od pondelka každodenné zápchy. Cestári sa až do decembra chystajú na ceste I/18 úplne uzavrieť a rekonštruovať poškodený most. Obchádzka ...
Zdieľať
ŽILINA 2. júna (WEBNOVINY) – Na hlavnom ťahu medzi Žilinou a Martinom hrozia od pondelka každodenné zápchy. Cestári sa až do decembra chystajú na ceste I/18 úplne uzavrieť a rekonštruovať poškodený most.
Obchádzka povedie po rozšírených a spevnených cestách III. triedy smerom na obec Stráňavy. "Obchádzková trasa je naprojektovaná na maximálnu povolenú rýchlosť 50 km/hod. Vzhľadom na profil obidvoch ciest III. triedy je však nutné predpokladať, že cestovná rýchlosť na obchádzkovej trase bude nižšia. V zásade ju určí najpomalšie vozidlo," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová a dodala, že vodiči by preto mali na obchádzkovej trase dodržiavať potrebný odstup medzi vozidlami, aby v prípade neočakávanej situácie mohli bezpečne zastaviť.
"Mali by tiež prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky. Ak vodiči nebudú klásť dôraz na bezpečnosť a plynulosť premávky a súčasne nebudú ohľaduplní, nevylučuje sa, že nielen na obchádzkovej trase, ale aj na ceste prvej triedy I/18 pred a za rekonštruovaným úsekom, sa budú tvoriť zápchy," povedala Hromcová.
Most číslo 264 za Žilinou v smere na Martin bol už čiastočne opravovaný v roku 2012. Vtedy ho uzatvorili len v jednom smere a obchádzková trasa po úzkych cestách smerom na obec Stráňavy robila problémy najmä nákladnej doprave. Preto cestári obchádzkové cesty ešte pred plánovaným uzavretím a opravou mosta rozšírili a spevnili. "V niekoľkých úsekoch rozširovali profil vozovky tak, aby bola dosiahnutá minimálna šírka jazdného pruhu 3,5 metra. Okrem toho zosilnili existujúcu vrstvu asfaltovej vozovky od 40 do 100 mm," dodala Hromcová.
Obchádzka povedie po rozšírených a spevnených cestách III. triedy smerom na obec Stráňavy. "Obchádzková trasa je naprojektovaná na maximálnu povolenú rýchlosť 50 km/hod. Vzhľadom na profil obidvoch ciest III. triedy je však nutné predpokladať, že cestovná rýchlosť na obchádzkovej trase bude nižšia. V zásade ju určí najpomalšie vozidlo," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová a dodala, že vodiči by preto mali na obchádzkovej trase dodržiavať potrebný odstup medzi vozidlami, aby v prípade neočakávanej situácie mohli bezpečne zastaviť.
"Mali by tiež prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky. Ak vodiči nebudú klásť dôraz na bezpečnosť a plynulosť premávky a súčasne nebudú ohľaduplní, nevylučuje sa, že nielen na obchádzkovej trase, ale aj na ceste prvej triedy I/18 pred a za rekonštruovaným úsekom, sa budú tvoriť zápchy," povedala Hromcová.
Most číslo 264 za Žilinou v smere na Martin bol už čiastočne opravovaný v roku 2012. Vtedy ho uzatvorili len v jednom smere a obchádzková trasa po úzkych cestách smerom na obec Stráňavy robila problémy najmä nákladnej doprave. Preto cestári obchádzkové cesty ešte pred plánovaným uzavretím a opravou mosta rozšírili a spevnili. "V niekoľkých úsekoch rozširovali profil vozovky tak, aby bola dosiahnutá minimálna šírka jazdného pruhu 3,5 metra. Okrem toho zosilnili existujúcu vrstvu asfaltovej vozovky od 40 do 100 mm," dodala Hromcová.