|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. augusta 2013
Dopravu cez Prešov zjednoduší obchvat mesta financovaný z eurofondov
Preťaženej doprave v centre Prešova by mal výrazne pomôcť obchvat mesta, ktorý sa začal stavať v júni minulého roka a hotový má byť v marci 2015. Financovanie má stavba "I/68 Prešov, odbočka ...
Zdieľať
Bratislava 19. augusta (TASR-OTS) - Preťaženej doprave v centre Prešova by mal výrazne pomôcť obchvat mesta, ktorý sa začal stavať v júni minulého roka a hotový má byť v marci 2015. Financovanie má stavba "I/68 Prešov, odbočka Škultétyho-ZVL" zabezpečené cez eurofondy, a to cez nenávratný finančný príspevok vyše 41 miliónov eur z Operačného programu Doprava (OPD). Európska únia nám pri dopravných projektoch prepláca 85 % oprávnených nákladov.
"Investícia do štvorkilometrového predĺženia Nábrežnej komunikácie podstatne zlepší dopravu v Prešove. Nová cesta odkloní tranzitnú dopravu z Košíc smerom do Popradu dovtedy, kým sa postaví úsek diaľnice D1 Prešov západ - Prešov juh. Zároveň je kľúčovým predpokladom pre realizáciu perspektívnych rozvojových programov v južnej zóne mesta," priblížil význam projektu minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Zhotoviteľom cesty je spoločnosť HANT, investičné náklady sú podľa zmluvy viac ako 32 miliónov eur. Investorom je Slovenská správa ciest (SSC).
Projekt zahŕňa výstavbu nového cestného úseku v dĺžke 2,192 kilometra, rekonštrukciu existujúcich ciest v rozsahu približne 1,6 km, výstavbu a úpravu celkove 8 mostných objektov a výstavbu či úpravu troch križovatiek. Nový cestný úsek nadväzuje na už zrealizovanú preložku cesty I/68 Prešov (Nábrežná komunikácia). Cesta bude sčasti vedená obytnou zástavbou, po prechode riekou Torysa bude ďalej súbežne vedená okrajom priemyselnej zóny. Na konci sa napojí do navrhovanej okružnej križovatky pri ZVL, ktorá je rozhodujúcim dopravným uzlom v južnej časti mesta Prešov. Cesta je navrhnutá ako štvorpruhová komunikácia so stredným deliacim pásom, na ľavej strane s chodníkom širokým 1,5 metra.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
"Investícia do štvorkilometrového predĺženia Nábrežnej komunikácie podstatne zlepší dopravu v Prešove. Nová cesta odkloní tranzitnú dopravu z Košíc smerom do Popradu dovtedy, kým sa postaví úsek diaľnice D1 Prešov západ - Prešov juh. Zároveň je kľúčovým predpokladom pre realizáciu perspektívnych rozvojových programov v južnej zóne mesta," priblížil význam projektu minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Zhotoviteľom cesty je spoločnosť HANT, investičné náklady sú podľa zmluvy viac ako 32 miliónov eur. Investorom je Slovenská správa ciest (SSC).
Projekt zahŕňa výstavbu nového cestného úseku v dĺžke 2,192 kilometra, rekonštrukciu existujúcich ciest v rozsahu približne 1,6 km, výstavbu a úpravu celkove 8 mostných objektov a výstavbu či úpravu troch križovatiek. Nový cestný úsek nadväzuje na už zrealizovanú preložku cesty I/68 Prešov (Nábrežná komunikácia). Cesta bude sčasti vedená obytnou zástavbou, po prechode riekou Torysa bude ďalej súbežne vedená okrajom priemyselnej zóny. Na konci sa napojí do navrhovanej okružnej križovatky pri ZVL, ktorá je rozhodujúcim dopravným uzlom v južnej časti mesta Prešov. Cesta je navrhnutá ako štvorpruhová komunikácia so stredným deliacim pásom, na ľavej strane s chodníkom širokým 1,5 metra.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Foto: OPD
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR