Spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Bratislava ako projektant železničného prepojenia koridorov TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave ukončil prerokovanie dokumentácie pre územné ...
BRATISLAVA 21. októbra (WEBNOVINY) - Spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Bratislava ako projektant železničného prepojenia koridorov TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave ukončil prerokovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie (DÚR) pre obe pripravované stavby medzinárodného projektu s investorom, Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR). Agentúru SITA o tom v utorok informoval Dopravoprojekt s tým, že celý projekt sa tak stáva životaschopným. Dokumentáciu pre územné rozhodnutie na prvú stavbu uvedeného projektu obe spoločnosti prerokovali 17. októbra tohto roka a na všetky tri etapy druhej stavby ešte dávnejšie. Cieľom projektu je zvýšiť interoperabilitu železničnej siete a integrovať Bratislavu do európskej železničnej siete. Podľa časového harmonogramu prípravy projektu sa počíta s realizáciou diela v rokoch 2010 až 2015.
"Práve prvá stavba Bratislava-Predmestie - Bratislava-Petržalka, spájajúca existujúce železničné trate na oboch brehoch rieky Dunaj tunelovým vedením pod centrom mesta a popod koryto rieky, je rozhodujúcou a technicky a ekonomicky najnáročnejšou časťou projektu TEN-T," uviedol generálny riaditeľ Dopravoprojektu Gabriel Koczkáš. Celková dĺžka tejto vetvy železničného prepojenia je 6,88 kilometrov, z čoho 6,43 kilometrov je vedených tunelmi.
Vzhľadom na vysoko urbanizované mestské prostredie a výškové budovy, ktoré bude trasa prepojenia križovať, je trať vedená v extrémnom prípade až 40 metrov pod terénom. Ako Dopravoprojekt ďalej informoval, okrem funkcie tranzitného prepojenia železničných koridorov má stavba plniť aj funkcie vnútromestskej dopravy. Takto sa črtá šanca čiastočne nahradiť časť v minulosti pripravovanej, zatiaľ nerealizovanej stavby Nosného systému mestskej hromadnej dopravy. "Z tohto dôvodu budú na trase prepojenia vybudované štyri stanice, dve hĺbené a dve razené. Dĺžka staníc sa predpokladá v závislosti od ich funkčného využitia od 150 metrov až do 400 metrov," dodal Dopravoprojekt.
SITA