|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2011
Dopravoprojekt podal sťažnosť na Staré Mesto
Spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. dnes podala v súvislosti s projektom TEN-T sťažnosť voči postupu bratislavskej mestskej ...
Zdieľať
Starostka mestskej časti Staré Mesto Tatiana Rosová.Foto: SITA/Ľudovít VaniherBRATISLAVA 8. marca (WEBNOVINY) - Spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. dnes podala v súvislosti s projektom TEN-T sťažnosť voči postupu bratislavskej mestskej časti Staré Mesto pri zabezpečení spracovania a prerokovania Územného plánu zóny Chalupkova. Agentúru SITA o tom informovala Lenka Lendacká zo spoločnosti AMI Communications Slovakia, spol. s r.o. Plán je podľa Dopravoprojektu spracovaný v rozpore so záväznými časťami Územného plánu hlavného mesta Slovenska. Spracovateľ návrhu Územného plánu zóny tak konal podľa Dopravoprojektu v rozpore s jeho zadaním a ignoroval aj povinnosť dodržať stanovené rezervy územia pre prepojenie železničných koridorov v prospech projektu TEN-T. Agentúra SITA oslovila aj mestskú časť.
Projekt TEN-T je podľa Šipoša projekčne pripravený
Podľa Mariána Šipoša z Dopravoprojektu mestská časť nezabezpečila prerokovanie návrhu Územného plánu zóny, ktorého súčasťou je aj projekt TEN-T, v súlade so Stavebným zákonom. Návrh Územného plánu zóny Chalupkova prerokovaný verejnosťou aj dotknutými orgánmi je podľa Šipoša v rozpore so záväznými časťami územného plánu hlavného mesta. Podľa Šipoša je potrebné uviesť Územný plán zóny do súladu s Územným plánom a následne zabezpečiť jeho nové prerokovanie. Projekt TEN-T má podľa neho charakter vyššieho verejného záujmu a preto je dôležité venovať mu zvýšenú pozornosť.
Projekt TEN-T je podľa Šipoša projekčne pripravený a po úspešnom výbere zhotoviteľa môže jeho realizácia začať začiatkom budúceho roka. TEN-T bol navrhnutý tak, aby sa komplexne zapojil do už existujúceho dopravného systému v hlavnom meste. Budúcnosť mestskej dopravy je podľa Šipoša v podzemí, čo dokazujú príklady z Európskej únie. "Projekt je naplánovaný ako integrovaný dopravný systém, plne v súlade s medzinárodným trendom, ktorý spĺňa požiadavky environmentálne udržateľnej dopravy. Takéto riešenie podporujú renomovaní odborníci u nás aj v zahraničí," uviedol Šipoš.
TEN-T 17 je súčasťou 30-tich medzinárodných európskych dopravných koridorov
Železničný koridor TEN-T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30-tich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Investorom projektu prepojenia železničných koridorov TEN-T v Bratislave sú Železnice Slovenskej republiky. Predpokladá sa jeho výrazné spolufinancovanie zo zdrojov Európskej únie. Celú projektovú a inžiniersku prípravu projektu zabezpečuje spoločnosť DI Koridor, ktorú na základe podmienok verejnej súťaže založili a jej akcionármi sú spoločnosti Dopravoprojekt a Iinfraprojekt z Bratislavy.
O peniaze určené na projekt TEN-T 17 sa uchádza mesto. Za ne by chcelo postaviť koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie.
Projekt TEN-T je podľa Šipoša projekčne pripravený
Podľa Mariána Šipoša z Dopravoprojektu mestská časť nezabezpečila prerokovanie návrhu Územného plánu zóny, ktorého súčasťou je aj projekt TEN-T, v súlade so Stavebným zákonom. Návrh Územného plánu zóny Chalupkova prerokovaný verejnosťou aj dotknutými orgánmi je podľa Šipoša v rozpore so záväznými časťami územného plánu hlavného mesta. Podľa Šipoša je potrebné uviesť Územný plán zóny do súladu s Územným plánom a následne zabezpečiť jeho nové prerokovanie. Projekt TEN-T má podľa neho charakter vyššieho verejného záujmu a preto je dôležité venovať mu zvýšenú pozornosť.
Projekt TEN-T je podľa Šipoša projekčne pripravený a po úspešnom výbere zhotoviteľa môže jeho realizácia začať začiatkom budúceho roka. TEN-T bol navrhnutý tak, aby sa komplexne zapojil do už existujúceho dopravného systému v hlavnom meste. Budúcnosť mestskej dopravy je podľa Šipoša v podzemí, čo dokazujú príklady z Európskej únie. "Projekt je naplánovaný ako integrovaný dopravný systém, plne v súlade s medzinárodným trendom, ktorý spĺňa požiadavky environmentálne udržateľnej dopravy. Takéto riešenie podporujú renomovaní odborníci u nás aj v zahraničí," uviedol Šipoš.
TEN-T 17 je súčasťou 30-tich medzinárodných európskych dopravných koridorov
Železničný koridor TEN-T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30-tich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Investorom projektu prepojenia železničných koridorov TEN-T v Bratislave sú Železnice Slovenskej republiky. Predpokladá sa jeho výrazné spolufinancovanie zo zdrojov Európskej únie. Celú projektovú a inžiniersku prípravu projektu zabezpečuje spoločnosť DI Koridor, ktorú na základe podmienok verejnej súťaže založili a jej akcionármi sú spoločnosti Dopravoprojekt a Iinfraprojekt z Bratislavy.
O peniaze určené na projekt TEN-T 17 sa uchádza mesto. Za ne by chcelo postaviť koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie.