|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. marca 2011
Dopravoprojekt očakáva za vlaňajšok obrat 22,6 mil. eur
Projektovo-inžinierska spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. podľa jej generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Gabriela Koczkáša pravdepodobne splní minuloročný podnikateľský ...
Zdieľať
Foto: dopravoprojekt.skBRATISLAVA 1. marca (WEBNOVINY) - Projektovo-inžinierska spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. podľa jej generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Gabriela Koczkáša pravdepodobne splní minuloročný podnikateľský plán. Firma očakáva za uplynulý rok obrat vo výške 22,6 mil. eur a zisk pred zdanením 2,34 mil. eur. "Výsledky sa už postupne spresňujú. Ešte nemáme uzavreté účtovníctvo vlaňajšieho roka, nie je uzavretý audit. Predbežne môžem povedať, že spoločnosť splní predpokladaný plán," povedal Koczkáš v rozhovore pre agentúru SITA. Hlavná činnosť má na výnosoch spoločnosti takmer úplný podiel.
Očakávané výnosy Dopravoprojektu v tomto roku by sa mali, vzhľadom na situáciu v stavebníctve, znížiť oproti vlaňajšku približne o polovicu na 10,4 mil. eur a tomu by mal zodpovedať aj nižší dosiahnutý zisk. "Hlavná príčina je, že jeden zo segmentov, ktorý zabezpečujeme, projektová príprava cestnej infraštruktúry, stagnuje," uviedol Koczkáš. Dopravoprojekt zaznamenal v roku 2009 výnosy 21,03 mil. eur, čo bolo na takmer tej istej úrovni ako rok predtým. Spoločnosť pred dvoma rokmi pritom hospodárila so ziskom po zdanení 3,22 mil. eur pri medziročnom raste o 1,5 %.
Ani Dopravoprojektu sa nevyhli dopady vlaňajšieho poklesu výkonov domáceho stavebníctva, a to napriek zmierneniu prepadu produkcie celého odvetvia na necelých 5 %. "Takisto pociťujeme útlm, čo sa týka prípravy výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. V poslednom roku bolo vypísaných veľmi málo tendrov. Keď sa mení vláda, nová sa musí zorientovať. predpokladám, že aj teraz to tak bolo. Mám pocit, že už to trvá trochu dlho a boli by potrebné razantnejšie rozhodnutia," povedal ďalej Koczkáš. Napriek tomu však očakáva, že terajšie nepriaznivé obdobie rýchlo pominie a firma bude mať viac možností, aby sa mohla zúčastniť v súťažiach na projektovú prípravu stavieb diaľnic a rýchlostných komunikácií. Tie sú totiž prioritou v rámci výstavby nadradenej cestnej infraštruktúry.
Koczkáš priznáva, že súčasná situácia v stavebníctve je pre Dopravoprojekt ešte stále kritická. Ale nie až taká zlá, ako pre mnohé firmy, ktoré musia prepúšťať. Keď sa pre nedostatok práce práve nedarí niektorej z oblastí, na ktoré je spoločnosť zameraná, počas tohto obdobia jej vypomôžu ďalšie. Počet zamestnancov Dopravoprojektu dosahuje okolo 260. "Zatiaľ sme sa nedostali až do takého štádia," odvetil Koczkáš na otázku, či prijali úsporné opatrenia, napríklad medzi pracovníkmi. "Pevne verím, som optimista, že čoskoro bude dostatok tendrov na to, aby sme potrebnú prácu získali pre tento počet pracovníkov," dodal. Spoločnosť popri hlavnej aktivite, projektovaní, vykonáva aj komplexnú inžiniersku činnosť. Vybavuje nielen územné rozhodnutia a stavebné povolenia, ale zároveň vykonáva aj autorský a stavebný dozor. Navyše zabezpečuje i majetkovo-právnu prípravu stavieb.
Okrem prípravy projektu TEN-T pre železničné prepojenie Bratislavy s medzinárodnou sieťou na trase Paríž - Viedeň Dopravoprojekt momentálne pripravuje, napríklad, projekt pre výstavbu úseku diaľnice D1 Budimír - Bidovce. "Projektová príprava je v poslednom stupni, teraz spracovávame realizačnú a tendrovú dokumentáciu. Do pol roka bude hotová a tento proces bude ukončený," povedal Koczkáš o príprave výstavby vyše 14-kilometrového diaľničného úseku pri Košiciach. Predpokladaná výstavba tohto úseku je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. zatiaľ plánovaná od mája 2014 do júla 2017. Dopravoprojekt poskytuje priebežne projektové služby aj počas prác pri výstavbe úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami v rámci druhého balíka PPP.
Dopravoprojekt naprojektoval aj štyri z piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom, ktoré boli súčasťou prvého balíka PPP, zastaveného ministrom dopravy Jánom Figeľom (KDH) vlani koncom augusta. Všetkých päť týchto úsekov Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov (projektoval Geoconsult) a Fričovce - Svinia už má vydané stavebné povolenie. Dva z nich, Hubová - Ivachnová a Jánovce - Jablonov, majú pripravenú navyše aj tendrovú a realizačnú dokumentáciu. Úsek Jánovce - Jablonov pri Levoči je rozdelený na dve časti a NDS na nich vyhlásila tendre na stavebné práce vlani koncom novembra. "Úsek Hubová - Ivachnová by mal byť tiež rozdelený a tendre vypísané v krátkom čase. Tam je trochu problém s alternovaním križovatky Likavka a novou víziou križovatky Martinček a jej prepojením na cestu R1. Keď kompetentní rozhodnú, ktorým smerom je to lepšie, rýchlo sa pripraví na realizáciu," dodal Koczkáš.
Spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 1992, eviduje základné imanie vo výške 1,956 mil. eur. Jej majoritným vlastníkom je holandská spoločnosť Sudop International B.V. s podielom na základnom imaní 99,46 %. Základnou výrobnou činnosťou Dopravoprojektu je projektovanie počnúc štúdiami a stavebnými zámermi a končiac realizačnými dokumentáciami a v rámci inžinierskych činností aj výkon autorského i stavebného dozoru počas výstavby.
Očakávané výnosy Dopravoprojektu v tomto roku by sa mali, vzhľadom na situáciu v stavebníctve, znížiť oproti vlaňajšku približne o polovicu na 10,4 mil. eur a tomu by mal zodpovedať aj nižší dosiahnutý zisk. "Hlavná príčina je, že jeden zo segmentov, ktorý zabezpečujeme, projektová príprava cestnej infraštruktúry, stagnuje," uviedol Koczkáš. Dopravoprojekt zaznamenal v roku 2009 výnosy 21,03 mil. eur, čo bolo na takmer tej istej úrovni ako rok predtým. Spoločnosť pred dvoma rokmi pritom hospodárila so ziskom po zdanení 3,22 mil. eur pri medziročnom raste o 1,5 %.
Ani Dopravoprojektu sa nevyhli dopady vlaňajšieho poklesu výkonov domáceho stavebníctva, a to napriek zmierneniu prepadu produkcie celého odvetvia na necelých 5 %. "Takisto pociťujeme útlm, čo sa týka prípravy výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. V poslednom roku bolo vypísaných veľmi málo tendrov. Keď sa mení vláda, nová sa musí zorientovať. predpokladám, že aj teraz to tak bolo. Mám pocit, že už to trvá trochu dlho a boli by potrebné razantnejšie rozhodnutia," povedal ďalej Koczkáš. Napriek tomu však očakáva, že terajšie nepriaznivé obdobie rýchlo pominie a firma bude mať viac možností, aby sa mohla zúčastniť v súťažiach na projektovú prípravu stavieb diaľnic a rýchlostných komunikácií. Tie sú totiž prioritou v rámci výstavby nadradenej cestnej infraštruktúry.
Koczkáš priznáva, že súčasná situácia v stavebníctve je pre Dopravoprojekt ešte stále kritická. Ale nie až taká zlá, ako pre mnohé firmy, ktoré musia prepúšťať. Keď sa pre nedostatok práce práve nedarí niektorej z oblastí, na ktoré je spoločnosť zameraná, počas tohto obdobia jej vypomôžu ďalšie. Počet zamestnancov Dopravoprojektu dosahuje okolo 260. "Zatiaľ sme sa nedostali až do takého štádia," odvetil Koczkáš na otázku, či prijali úsporné opatrenia, napríklad medzi pracovníkmi. "Pevne verím, som optimista, že čoskoro bude dostatok tendrov na to, aby sme potrebnú prácu získali pre tento počet pracovníkov," dodal. Spoločnosť popri hlavnej aktivite, projektovaní, vykonáva aj komplexnú inžiniersku činnosť. Vybavuje nielen územné rozhodnutia a stavebné povolenia, ale zároveň vykonáva aj autorský a stavebný dozor. Navyše zabezpečuje i majetkovo-právnu prípravu stavieb.
Okrem prípravy projektu TEN-T pre železničné prepojenie Bratislavy s medzinárodnou sieťou na trase Paríž - Viedeň Dopravoprojekt momentálne pripravuje, napríklad, projekt pre výstavbu úseku diaľnice D1 Budimír - Bidovce. "Projektová príprava je v poslednom stupni, teraz spracovávame realizačnú a tendrovú dokumentáciu. Do pol roka bude hotová a tento proces bude ukončený," povedal Koczkáš o príprave výstavby vyše 14-kilometrového diaľničného úseku pri Košiciach. Predpokladaná výstavba tohto úseku je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. zatiaľ plánovaná od mája 2014 do júla 2017. Dopravoprojekt poskytuje priebežne projektové služby aj počas prác pri výstavbe úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami v rámci druhého balíka PPP.
Dopravoprojekt naprojektoval aj štyri z piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom, ktoré boli súčasťou prvého balíka PPP, zastaveného ministrom dopravy Jánom Figeľom (KDH) vlani koncom augusta. Všetkých päť týchto úsekov Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov (projektoval Geoconsult) a Fričovce - Svinia už má vydané stavebné povolenie. Dva z nich, Hubová - Ivachnová a Jánovce - Jablonov, majú pripravenú navyše aj tendrovú a realizačnú dokumentáciu. Úsek Jánovce - Jablonov pri Levoči je rozdelený na dve časti a NDS na nich vyhlásila tendre na stavebné práce vlani koncom novembra. "Úsek Hubová - Ivachnová by mal byť tiež rozdelený a tendre vypísané v krátkom čase. Tam je trochu problém s alternovaním križovatky Likavka a novou víziou križovatky Martinček a jej prepojením na cestu R1. Keď kompetentní rozhodnú, ktorým smerom je to lepšie, rýchlo sa pripraví na realizáciu," dodal Koczkáš.
Spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 1992, eviduje základné imanie vo výške 1,956 mil. eur. Jej majoritným vlastníkom je holandská spoločnosť Sudop International B.V. s podielom na základnom imaní 99,46 %. Základnou výrobnou činnosťou Dopravoprojektu je projektovanie počnúc štúdiami a stavebnými zámermi a končiac realizačnými dokumentáciami a v rámci inžinierskych činností aj výkon autorského i stavebného dozoru počas výstavby.