|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. januára 2010
Dopravný podnik zrejme ešte zváži tretí tender
Dopravný podnik Bratislava (DPB) pravdepodobne ešte zváži vypísanie tretieho medzinárodného tendra na nákup nových autobusov. Ten je rámcovo naplánovaný na dodávku 60 ...
Zdieľať
Foto: SITA
BRATISLAVA 17. januára (WEBNOVINY) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) pravdepodobne ešte zváži vypísanie tretieho medzinárodného tendra na nákup nových autobusov. Ten je rámcovo naplánovaný na dodávku 60 veľkokapacitných kĺbových autobusov na pohon CNG, teda plyn. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník. Dôvodom je najmä krátenie kapitálových výdavkov z mestského rozpočtu na tento rok. "O významnú čiastku," doplnil Zahradník. Na tento rok je totiž pre dopravný podnik schválená kapitálová dotácia 14. mil. eur, čo predstavuje približne tretinu minuloročnej čiastky, kedy mal dopravný podnik na kapitálové výdavky vyčlenenú sumu 35,3 mil. eur. Podľa Zahradníka však o tom nie je ešte definitívne rozhodnuté, zaoberať sa tým bude predstavenstvo podniku na budúci týždeň.
Mestskí poslanci odsúhlasili pre dopravný podnik na tento rok 54 mil. eur ako prevádzkovú dotáciu a 14 mil. eur ako kapitálovú dotáciu. Z tejto kapitálovej čiastky by malo ísť 10,5 mi. eur na obnovu vozového parku a nákup nových vozidiel, zvyšných 3,5 mil. eur by sa malo preinvestovať v rámci rekonštrukcie električkového tunela pod Hradom. "Radikalita obnovy vozového parku sa musí prispôsobiť finančným možnostiam. Preto je na zváženie, či vyhlasovať tender, keď zatiaľ nemáme finančné krytie. A nie je úplne slušné robiť veľké tendre pár mesiacov pred voľbami, najmä keď zaťažujú budúce vedenie mesta," konštatoval Zahradník.
Podľa neho však "dobrou správou" je, že by tento rok mali prísť prvé autobusy z prvého a druhého tendra. Prvý tender na dodávku 40 nízkopodlažných veľkokapacitných klimatizovaných autobusov vyhrala spoločnosť Mercedes - Benz Slovakia, s.r.o.. Rámcová zmluva bola podpísaná koncom októbra 2009. Druhý tender na nákup 100 veľkokapacitných autobusov na naftový pohon by mal byť uzatvorený v najbližšej dobe. Koľko nových vozidiel z ktorého tendra dopravný podnik tento rok zakúpi, zatiaľ nie je známe. Podľa Zahradníka sa bude pri rozhodovaní prihliadať na prevádzkové potreby, malo by však ísť o optimálny pomer. Okrem toho by sa mal vozový park "rozrásť" o desať kratších vozidiel značky TEDOM, pôjde o osvedčený dlhodobý prenájom.
Tendre by mali nahradiť medzinárodný tender na 240 autobusov, ktorý musel Dopravný podnik na základe minuloročného februárového rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) v Bratislave zrušiť. Dôvodom nariadenia úradu bolo niekoľko porušení zákona o verejnom obstarávaní. Úrad prešetroval námietku spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia, s.r.o. voči vylúčeniu z verejnej súťaže. Jednou z "kľúčových" pripomienok zo strany ÚVO bolo, že v súťažných podmienkach nebol presne špecifikovaný počet autobusov na plynový a naftový pohon. Pre kontroverzný tender odstúpil aj vtedajší generálny riaditeľ Róbert Kadnár.
SITA
BRATISLAVA 17. januára (WEBNOVINY) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) pravdepodobne ešte zváži vypísanie tretieho medzinárodného tendra na nákup nových autobusov. Ten je rámcovo naplánovaný na dodávku 60 veľkokapacitných kĺbových autobusov na pohon CNG, teda plyn. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník. Dôvodom je najmä krátenie kapitálových výdavkov z mestského rozpočtu na tento rok. "O významnú čiastku," doplnil Zahradník. Na tento rok je totiž pre dopravný podnik schválená kapitálová dotácia 14. mil. eur, čo predstavuje približne tretinu minuloročnej čiastky, kedy mal dopravný podnik na kapitálové výdavky vyčlenenú sumu 35,3 mil. eur. Podľa Zahradníka však o tom nie je ešte definitívne rozhodnuté, zaoberať sa tým bude predstavenstvo podniku na budúci týždeň.
Mestskí poslanci odsúhlasili pre dopravný podnik na tento rok 54 mil. eur ako prevádzkovú dotáciu a 14 mil. eur ako kapitálovú dotáciu. Z tejto kapitálovej čiastky by malo ísť 10,5 mi. eur na obnovu vozového parku a nákup nových vozidiel, zvyšných 3,5 mil. eur by sa malo preinvestovať v rámci rekonštrukcie električkového tunela pod Hradom. "Radikalita obnovy vozového parku sa musí prispôsobiť finančným možnostiam. Preto je na zváženie, či vyhlasovať tender, keď zatiaľ nemáme finančné krytie. A nie je úplne slušné robiť veľké tendre pár mesiacov pred voľbami, najmä keď zaťažujú budúce vedenie mesta," konštatoval Zahradník.
Podľa neho však "dobrou správou" je, že by tento rok mali prísť prvé autobusy z prvého a druhého tendra. Prvý tender na dodávku 40 nízkopodlažných veľkokapacitných klimatizovaných autobusov vyhrala spoločnosť Mercedes - Benz Slovakia, s.r.o.. Rámcová zmluva bola podpísaná koncom októbra 2009. Druhý tender na nákup 100 veľkokapacitných autobusov na naftový pohon by mal byť uzatvorený v najbližšej dobe. Koľko nových vozidiel z ktorého tendra dopravný podnik tento rok zakúpi, zatiaľ nie je známe. Podľa Zahradníka sa bude pri rozhodovaní prihliadať na prevádzkové potreby, malo by však ísť o optimálny pomer. Okrem toho by sa mal vozový park "rozrásť" o desať kratších vozidiel značky TEDOM, pôjde o osvedčený dlhodobý prenájom.
Tendre by mali nahradiť medzinárodný tender na 240 autobusov, ktorý musel Dopravný podnik na základe minuloročného februárového rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) v Bratislave zrušiť. Dôvodom nariadenia úradu bolo niekoľko porušení zákona o verejnom obstarávaní. Úrad prešetroval námietku spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia, s.r.o. voči vylúčeniu z verejnej súťaže. Jednou z "kľúčových" pripomienok zo strany ÚVO bolo, že v súťažných podmienkach nebol presne špecifikovaný počet autobusov na plynový a naftový pohon. Pre kontroverzný tender odstúpil aj vtedajší generálny riaditeľ Róbert Kadnár.
SITA