Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

04. júla 2014

Dopravnú situáciu v okolí Bratislavy vyrieši tzv. nultý obchvat



Vybudovanie takzvaného nultého obchvatu Bratislavy (t.j. diaľnice D4) v spojení s rýchlostnou cestou R7 spájajúcou juh Slovenska s Bratislavou patrí k prioritám ...



Zdieľať
Ilustračné foto FOTO TASR/Michal Svítok
Bratislava 4. júla (TASR) - Vybudovanie takzvaného nultého obchvatu Bratislavy (t.j. diaľnice D4) v spojení s rýchlostnou cestou R7 spájajúcou juh Slovenska s Bratislavou patrí k prioritám Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR). Celková dĺžka úsekov predstavuje 59,6 km a rezort počíta so stavebnými nákladmi na úrovni približne 1,4 miliardy eur.


Ako povedal pre TASR štátny tajomník MDVRR Viktor Stromček, rezort si uvedomuje dlhodobo neriešenú dopravnú situáciu v okolí hlavného mesta, a preto presadzuje najrýchlejšiu možnú výstavbu D4, R7. Podľa jeho slov v súčasnosti prebieha súťaž na poradcu pri tomto projekte. Na úseky R7 Bratislava Ketelec – Dunajská Lužná a Dunajská Lužná – Holice sú už vydané územné rozhodnutia, pričom na úsek R7 Dunajská Lužná – Holice je územné rozhodnutie už právoplatné a do konca tohto roku MDVRR plánuje mať k dispozícii právoplatné územné rozhodnutia na všetky úseky tejto stavby. Súťaž na samotného koncesionára, teda firmu alebo konzorcium, ktoré cestu postaví a následne ju bude prevádzkovať, plánuje rezort spustiť koncom tohto roku.

Jednotlivé úseky dopravnej tepny predstavujú D4 Jarovce – Ivanka pri Dunaji sever – Rača v dĺžke 26,9 km, R7 Bratislava Prievoz – Bratislava Ketelec v dĺžke 6,9 km, Bratislava Ketelec – Dunajská Lužná 8,4 km a Dunajská Lužná – Holice 17,4 km.

Podľa Stromčeka predpokladané stavebné náklady na všetky spomínané úseky bude možné presne určiť až po tom, ako sa definitívne vydajú územné rozhodnutia a napevno sa tak stanoví trasovanie aj predpokladané technické riešenie. V súčasnosti rezort pracuje s odhadom stavebných nákladov na úrovni vyššie spomínaných cca 1,4 miliardy eur.

Obchvat výrazne zredukuje tranzitnú dopravu

Podľa plánu by sa malo začať stavať na prelome rokov 2015 a 2016. Vzhľadom na náročnosť projektu sa predpokladá, že výstavba bude trvať 48 mesiacov, je však možné, že niektoré úseky sa podarí dostať do užívania pre vodičov aj skôr.

"Samozrejme, veľmi citlivo vnímame katastrofálnu dopravnú situáciu obyvateľov v tejto oblasti Bratislavy, najmä v ranných a popoludňajších špičkách, keď v kolónach trávia stále viac času. Rovnako sa prikláňame k názoru, že región Bratislavy túto infraštruktúru neodkladne potrebuje. Práve preto sme výrazne zintenzívnili celkovú prípravu tohto projektu," zdôraznil pre TASR štátny tajomník.

Diaľnica D4 vytvorí akýsi „nultý“ obchvat hlavného mesta, ktorý výrazne zredukuje tranzitnú dopravu. Tá dnes zahlcuje vnútromestský diaľničný obchvat vrátane Prístavného mosta, ktorý je najviac zaťaženou cestnou komunikáciou na Slovensku. Rýchlostná cesta R7 (celkovo tri úseky z Prievozu po Holice, v súhrnnej dĺžke 32,7 km) zas výrazne pomôže obyvateľom satelitných obcí na juh a juhovýchod od Bratislavy, ktorí trávia dlhé hodiny v zápchach.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Detská online univerzita štartuje už o pár dní
<< predchádzajúci článok
Austrálsky premiér Abbott výrokom urazil domorodých aborigénov