|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 23. novembra (TASR) - V lete 2017 sa naplno prejavil celoslovenský problém s nedostatkom kvalifikovaných vodičov autobusov. V rámci spoločnosti Arriva sa najvážnejšie nedostatok vodičov prejavil v Nitrianskom a Trnavskom kraji. Uviedol to vo štvrtok v Bratislave generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan. Podľa jeho slov spoločnosť už dlhodobo upozorňuje na situáciu spôsobenú viacerými faktormi, a to že od zrušenia povinnej vojenskej služby, v rámci ktorej v minulosti mnohí súčasní vodiči získali vodičské oprávnenia na šoférovanie autobusu, cez zvýšenie veku vodiča autobusu z 21 až na 24 rokov, až po príchod veľkých výrobných závodov s prísľubom výrazne vyšších miezd.
V spoločnosti v tomto roku došlo k navýšeniu priemernej mzdy vodičov minimálne o 4 % a v postupnom zvyšovaní miezd plánuje pokračovať aj v roku 2018. Navyše, v kritickom regióne bol v spolupráci s mestom Nitra zavedený motivačný príspevok pre vodičov MHD Nitra, ktorý dosiahol výšku 145 eur.
V poslednom kvartáli tohto roka spoločnosť informovala, že na prekrytie akútneho nedostatku vodičov autobusov v mestskej i prímestskej dopravy pre budúci rok plánuje zamestnať skúsených vodičov z Ukrajiny a v týchto dňoch začali vybavovať potrebné pracovné a ďalšie súvisiace povolenia. Podľa neho však zamestnávanie vodičov z iných krajín ani ich presun v rámci krajiny nie sú dlhodobo udržateľné riešenia.
Podľa jeho názoru potrebuje viacero odvetví slovenského hospodárstva pripraviť nástupcov súčasných zamestnancov, z ktorých mnohí budú v najbližších piatich rokoch odchádzať do dôchodku. Cezhraničný presun zamestnancov ani neustále zvyšovanie veku odchodu do dôchodku nie je možné podľa Ivana považovať za dlhodobé riešenie. Podľa jeho názoru sú potrebné viaceré štrukturálne a legislatívne zmeny na trhu práce. Pre odvetvie verejnej osobnej dopravy je na prvom mieste potrebná novelizácia zákona o cestnej premávke, ako aj zákona o organizácii pracovného času v doprave, ďalej zmena Zákonníka práce a prípadné zníženie odvodov. V dlhodobom horizonte aj systémové propopulačné opatrenia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR