|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. mája 2012
Dopravcovia požadujú lacnejšie mýto a nové značky
Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia žiada zľavy pre ekologické automobily - na sadzbách mýta vo výške 25 % a na dani z motorových vozidiel 50 %. "Preferencia ekologických ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. mája (WEBNOVINY) - Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia žiada zľavy pre ekologické automobily - na sadzbách mýta vo výške 25 % a na dani z motorových vozidiel 50 %.
"Preferencia ekologických vozidiel na Slovensku je nulová," zdôvodnil v stredu potrebu zliav prezident ČESMAD-u Slovakia Pavol Jančovič na stretnutí s médiami.
Súčasné poplatky za mýto, ako aj daň za motorové vozidlá sú podľa združenia vysoké a nespravodlivé v porovnaní s okolitými krajinami.
"Ak nedostaneme zľavy pre ekologické vozidlá, ako v mýte, tak v dani motorových vozidiel, tak sa naozaj z miesta nepohneme. Daň z motorových vozidiel je katastrofálne vyriešená, je nespravodlivá voči územným celkom a voči nám," pokračoval Jančovič. Cesty v pôsobnosti samosprávnych krajov sú podľa neho síce preťažené, ale ich údržba sa nerobí tak, ako by sa mala.
Tankujú v zahraničí
Šéf ČESMAD-u si myslí, že na údržbu regionálnych ciest ani nejdú všetky peniaze, ktoré kraje vyberajú na dani z motorových vozidiel. Sadzba tejto dane na Slovensku za kamión je viac ako 2 tis. eur ročne, čo je podľa neho štvornásobne viac ako prípustné minimum v Európskej únii a asi dvakrát vyššia ako v Nemecku. ,
Dopravcovia zároveň trvajú na zavedení profesionálnej vratky spotrebnej dane z nafty pre nákladných dopravcov. Jej sadzba na Slovensku na úrovni 368 eur z 1 tis. litrov nafty je totiž o 66 eur vyššia ako povolená minimálna úroveň v Európskej únii.
Vratka by podľa Jančoviča časť tohto rozdielu kompenzovala a domáci dopravcovia by mali väčšiu motiváciu nakupovať naftu a platiť spotrebnú daň na Slovensku. "Ak sa k tomu nezačneme takto stavať, tak si začneme vytláčať vlastných (dopravcov) preč a púšťať cudzích sem," dodal Jančovič. Veľká časť slovenských dopravcov podľa neho so svojimi vozidlami nejazdí na Slovensku, ale v zahraničí, kde aj čerpajú pohonné hmoty.
Sporné značky
ČESMAD má výhrady aj k tomu, že pri značkách so zákazom vjazdu pre kamióny nad 12 ton na vybraných cestách druhej a tretej triedy sú tabule s výnimkou pre dopravnú obsluhu. Podľa prezidenta ČESMAD-u Pavla Jančoviča je to nezmyselné označenie a treba ho zmeniť na zákaz pre tranzit.
Ako ďalej uviedol, zavedenie mýta na Slovensku začiatkom roka 2010 bolo predčasné. Mali byť podľa neho radšej zachované poplatky za diaľničné nálepky aj pre nákladných dopravcov a zatiaľ mala byť dobudovaná diaľničná a cestná sieť.
Dopravcom sa tiež nepáči, že na Slovensku je mýtom spoplatnených takmer 5 % ciest, ale v Nemecku a Rakúsku iba okolo 2 %. Stav ciest na Slovensku je podľa Jančoviča pritom "katastrofálny".
"Preferencia ekologických vozidiel na Slovensku je nulová," zdôvodnil v stredu potrebu zliav prezident ČESMAD-u Slovakia Pavol Jančovič na stretnutí s médiami.
Súčasné poplatky za mýto, ako aj daň za motorové vozidlá sú podľa združenia vysoké a nespravodlivé v porovnaní s okolitými krajinami.
"Ak nedostaneme zľavy pre ekologické vozidlá, ako v mýte, tak v dani motorových vozidiel, tak sa naozaj z miesta nepohneme. Daň z motorových vozidiel je katastrofálne vyriešená, je nespravodlivá voči územným celkom a voči nám," pokračoval Jančovič. Cesty v pôsobnosti samosprávnych krajov sú podľa neho síce preťažené, ale ich údržba sa nerobí tak, ako by sa mala.
Tankujú v zahraničí
Šéf ČESMAD-u si myslí, že na údržbu regionálnych ciest ani nejdú všetky peniaze, ktoré kraje vyberajú na dani z motorových vozidiel. Sadzba tejto dane na Slovensku za kamión je viac ako 2 tis. eur ročne, čo je podľa neho štvornásobne viac ako prípustné minimum v Európskej únii a asi dvakrát vyššia ako v Nemecku. ,
Dopravcovia zároveň trvajú na zavedení profesionálnej vratky spotrebnej dane z nafty pre nákladných dopravcov. Jej sadzba na Slovensku na úrovni 368 eur z 1 tis. litrov nafty je totiž o 66 eur vyššia ako povolená minimálna úroveň v Európskej únii.
Vratka by podľa Jančoviča časť tohto rozdielu kompenzovala a domáci dopravcovia by mali väčšiu motiváciu nakupovať naftu a platiť spotrebnú daň na Slovensku. "Ak sa k tomu nezačneme takto stavať, tak si začneme vytláčať vlastných (dopravcov) preč a púšťať cudzích sem," dodal Jančovič. Veľká časť slovenských dopravcov podľa neho so svojimi vozidlami nejazdí na Slovensku, ale v zahraničí, kde aj čerpajú pohonné hmoty.
Sporné značky
ČESMAD má výhrady aj k tomu, že pri značkách so zákazom vjazdu pre kamióny nad 12 ton na vybraných cestách druhej a tretej triedy sú tabule s výnimkou pre dopravnú obsluhu. Podľa prezidenta ČESMAD-u Pavla Jančoviča je to nezmyselné označenie a treba ho zmeniť na zákaz pre tranzit.
Ako ďalej uviedol, zavedenie mýta na Slovensku začiatkom roka 2010 bolo predčasné. Mali byť podľa neho radšej zachované poplatky za diaľničné nálepky aj pre nákladných dopravcov a zatiaľ mala byť dobudovaná diaľničná a cestná sieť.
Dopravcom sa tiež nepáči, že na Slovensku je mýtom spoplatnených takmer 5 % ciest, ale v Nemecku a Rakúsku iba okolo 2 %. Stav ciest na Slovensku je podľa Jančoviča pritom "katastrofálny".