|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. októbra 2013
Dopravcovia nemusia v budúcom roku stačiť na vyšší dopyt po preprave
Zoštíhlené flotily nákladných dopravcov nemusia v budúcom roku stačiť na nárast dopytu po preprave, ktorý sa očakáva po silnejšom oživení ekonomiky v roku 2014. To môže následne priniesť vyššie ...
Zdieľať
Bratislava 7. októbra (TASR) - Zoštíhlené flotily nákladných dopravcov nemusia v budúcom roku stačiť na nárast dopytu po preprave, ktorý sa očakáva po silnejšom oživení ekonomiky v roku 2014. To môže následne priniesť vyššie sadzby pri preprave. Vyplýva to z prieskumu firmy DKV Euro Service, medzi riaditeľmi európskych pobočiek spoločnosti. Na prieskume sa začiatkom leta 2013 zúčastnilo osem riaditeľov, ktorí riadia pobočky spoločnosti v 15 európskych krajinách.
"Mnohé nasvedčuje tomu, že budúci rok sa konečne dočkáme dlho očakávaného rastu aj v autodoprave. V takom prípade však môžeme rýchlo dospieť do situácie, že dopyt prevýši kapacity autodopravcov," uviedol riaditeľ českej a slovenskej pobočky DKV Euro Service Ondřej Pavlík.
Množstvo európskych automobilových dopravcov totiž v uplynulom období redukovalo svoje flotily, často až na polovicu. "Ide o fenomén, ktorý sa netýka len Slovenska, ale prechádza naprieč celou Európou. Redukcia vozového parku sa stala súčasťou ozdravného procesu autodopravcov," doplnil Pavlík.
Silnejší rast ekonomiky a nedostatok prepravných kapacít môže byť podľa jeho slov dobrou správou pre firmy, ktoré ťažké krízové obdobie prežili bez redukcie flotíl. Podobná situácia sa podľa neho stala v polovici roka 2011. "Na trhu sa v dôsledku nečakaného nárastu dopytu náhle prejavil nedostatok kapacít na strane dopravcov. Dočasne prišlo k pozitívnej zmene v podobe zvýšenia sadzieb za dopravu," opísal. Toto obdobie však bolo podľa neho príliš krátke na zastabilizovanie celého sektora.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
"Mnohé nasvedčuje tomu, že budúci rok sa konečne dočkáme dlho očakávaného rastu aj v autodoprave. V takom prípade však môžeme rýchlo dospieť do situácie, že dopyt prevýši kapacity autodopravcov," uviedol riaditeľ českej a slovenskej pobočky DKV Euro Service Ondřej Pavlík.
Množstvo európskych automobilových dopravcov totiž v uplynulom období redukovalo svoje flotily, často až na polovicu. "Ide o fenomén, ktorý sa netýka len Slovenska, ale prechádza naprieč celou Európou. Redukcia vozového parku sa stala súčasťou ozdravného procesu autodopravcov," doplnil Pavlík.
Silnejší rast ekonomiky a nedostatok prepravných kapacít môže byť podľa jeho slov dobrou správou pre firmy, ktoré ťažké krízové obdobie prežili bez redukcie flotíl. Podobná situácia sa podľa neho stala v polovici roka 2011. "Na trhu sa v dôsledku nečakaného nárastu dopytu náhle prejavil nedostatok kapacít na strane dopravcov. Dočasne prišlo k pozitívnej zmene v podobe zvýšenia sadzieb za dopravu," opísal. Toto obdobie však bolo podľa neho príliš krátke na zastabilizovanie celého sektora.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR