|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. júna 2012
Dopravcovia intenzívne investujú do ekologickejších áut
Tlak na modernizáciu vozového parku cez cenu mýta jednoznačne funguje. Naposledy to ukázala situácia v Čechách, kde po zvýšení cien mýta o 25 % (od 1.1.2012) a predpokladanom 20 % pluse na strane príjmu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. júna (WBN/PR) - Tlak na modernizáciu vozového parku cez cenu mýta jednoznačne funguje. Naposledy to ukázala situácia v Čechách, kde po zvýšení cien mýta o 25 % (od 1.1.2012) a predpokladanom 20 % pluse na strane príjmu pre štát narástol reálny výber len o približne desať percent.
„Zvyšných desať percent je úspora, ktorú naši zákazníci vytvorili prechodom na modernejšie autá s vyššou emisnou triedou,“ hovorí Ondřej Pavlík, výkonný riaditeľ DKV Euro Service s.r.o, popredného poskytovateľa služieb pre prepravcov na európskom trhu.
Časť dopravcov, ktorá používa českú spoplatnenú infraštruktúru, prešla na vozidlá emisnej triedy Euro 5, ktoré majú o 5 až 10 percent nižšiu spotrebu a januárové zvýšenie mýtnych sadzieb sa ich nielen nedotklo, ale naopak majú výhodu nižšej východzej sadzby mýta v porovnaní s vozidlami so staršími normami.
Slovenské štatistiky rovnako svedčia o zrýchlenom prechode dopravcov na novšie automobily. Počet automobilov s triedou Euro 4 a vyššou stúpol medziročne o 11,5 %. Kým v roku 2011 využívalo spoplatnené cesty na Slovensku 79,2 tis. vozidiel tejto kategórie, na konci mája 2012 ich bolo už 88,3 tis. Kým počet áut s triedou Euro 0 až Euro 2 klesá len pomaly (najmä v dôsledku veku a vyraďovania áut z prevádzky), pokles je silnejší v triede Euro 3, z ktorej majitelia vozidiel prechádzajú už na ekologické vozidlá.
DKV ako celoeurópska spoločnosť zúčtováva transakcie z prejazdov cez spoplatnené mýtne úseky vo všetkých európskych krajinách, kde sa platí mýto a zároveň realizuje vyúčtovanie tankovania kamiónov. DKV má týmto dlhodobo dokonalý prehľad tak o výkonoch v nákladnej doprave, ako aj o vývoji výberu mýta.
„Čím viac na západ, tým viac vidíme prechode dopravcov na vysoké emisné normy Euro, vďaka ktorým platia kamióny nižšie mýto. Tempo prechodu je natoľko výrazné, že medziročne financujeme nižšie objemy. Navyše tento trend ako skupina DKV vidíme nielen v Nemecku, ale tiež u slovenských a českých dopravcov," uvádza O. Pavlík.
DKV dopravcom ponúka službu jednotného vyúčtovania mýta, ktorú využíva veľká časť zákazníkov DKV. Servisné karty DKV zákazníci používajú nielen k fyzickému plateniu mýta, ale aj k registrácii vozidla, poskytnutiu jednotky OBU a následnému vyúčtovaniu.
Pri vyúčtovaní zákazníci oceňujú skutočnosť, že DKV ako celoeurópska spoločnosť dokáže do jednej faktúry zahrnúť transakcie zo všetkých spoplatnených prejazdov rôznymi systémami v rôznych krajinách. To veľmi zjednodušuje účtovné vysporiadanie nákladov. Vyúčtovanie prebieha v dvojtýždennej frekvencii, bezhotovostne a rýchlo.
Hlavné výhody registrácie mýta v DKV Euro Service
• jednoduché a výhodné používanie európskych mýtnych systémov (viac ako 20 krajín, jedno vyúčtovanie)
• maximálne cenové výhody pri talianskom mýte vďaka Consorzio DKV EURO SERVICE
• atraktívne zľavy v mnohých iných systémoch, napr. TIS/PL vo Francúzsku
• rýchla a bezhotovostná úhrada poplatkov za používanie diaľnic, tunelov, mostov a trajektov
DKV EURO SERVICE GmbH + Co. je jednou z vedúcich servisných spoločností v oblastiach logistiky a cestnej prepravy, ktorá už od roku 1934 ponúka profesionálom v doprave nespočetné množstvo služieb zameraných na optimalizáciu nákladov a efektívne riadenie vozových parkov na európskych cestách. Medzi ne patria napríklad bezhotovostné platby za produkty a služby u 54 000 obchodníkov so širokým portfóliom ponúkaných značiek, a tiež služby jednorazovej úhrady mýta alebo vrátenie dane z pridanej hodnoty a spotrebnej dane. V roku 2011 predstavoval obrat skupiny DKV v Európe 5 miliárd eur. Spoločnosť je zastúpená v 42 krajinách a zamestnáva vyše 650 pracovníkov po celej Európe. V uplynulom roku bolo v obehu 1,4 milióna servisných kariet DKV u 89 000 zákazníkov. V roku 2011 bola karta DKV vyhlásená siedmykrát za sebou "Najlepšou značkou" v kategórii palivových a servisných kariet.
Časť dopravcov, ktorá používa českú spoplatnenú infraštruktúru, prešla na vozidlá emisnej triedy Euro 5, ktoré majú o 5 až 10 percent nižšiu spotrebu a januárové zvýšenie mýtnych sadzieb sa ich nielen nedotklo, ale naopak majú výhodu nižšej východzej sadzby mýta v porovnaní s vozidlami so staršími normami.
Slovenské štatistiky rovnako svedčia o zrýchlenom prechode dopravcov na novšie automobily. Počet automobilov s triedou Euro 4 a vyššou stúpol medziročne o 11,5 %. Kým v roku 2011 využívalo spoplatnené cesty na Slovensku 79,2 tis. vozidiel tejto kategórie, na konci mája 2012 ich bolo už 88,3 tis. Kým počet áut s triedou Euro 0 až Euro 2 klesá len pomaly (najmä v dôsledku veku a vyraďovania áut z prevádzky), pokles je silnejší v triede Euro 3, z ktorej majitelia vozidiel prechádzajú už na ekologické vozidlá.
DKV ako celoeurópska spoločnosť zúčtováva transakcie z prejazdov cez spoplatnené mýtne úseky vo všetkých európskych krajinách, kde sa platí mýto a zároveň realizuje vyúčtovanie tankovania kamiónov. DKV má týmto dlhodobo dokonalý prehľad tak o výkonoch v nákladnej doprave, ako aj o vývoji výberu mýta.
„Čím viac na západ, tým viac vidíme prechode dopravcov na vysoké emisné normy Euro, vďaka ktorým platia kamióny nižšie mýto. Tempo prechodu je natoľko výrazné, že medziročne financujeme nižšie objemy. Navyše tento trend ako skupina DKV vidíme nielen v Nemecku, ale tiež u slovenských a českých dopravcov," uvádza O. Pavlík.
DKV dopravcom ponúka službu jednotného vyúčtovania mýta, ktorú využíva veľká časť zákazníkov DKV. Servisné karty DKV zákazníci používajú nielen k fyzickému plateniu mýta, ale aj k registrácii vozidla, poskytnutiu jednotky OBU a následnému vyúčtovaniu.
Pri vyúčtovaní zákazníci oceňujú skutočnosť, že DKV ako celoeurópska spoločnosť dokáže do jednej faktúry zahrnúť transakcie zo všetkých spoplatnených prejazdov rôznymi systémami v rôznych krajinách. To veľmi zjednodušuje účtovné vysporiadanie nákladov. Vyúčtovanie prebieha v dvojtýždennej frekvencii, bezhotovostne a rýchlo.
Hlavné výhody registrácie mýta v DKV Euro Service
• jednoduché a výhodné používanie európskych mýtnych systémov (viac ako 20 krajín, jedno vyúčtovanie)
• maximálne cenové výhody pri talianskom mýte vďaka Consorzio DKV EURO SERVICE
• atraktívne zľavy v mnohých iných systémoch, napr. TIS/PL vo Francúzsku
• rýchla a bezhotovostná úhrada poplatkov za používanie diaľnic, tunelov, mostov a trajektov
DKV EURO SERVICE GmbH + Co. je jednou z vedúcich servisných spoločností v oblastiach logistiky a cestnej prepravy, ktorá už od roku 1934 ponúka profesionálom v doprave nespočetné množstvo služieb zameraných na optimalizáciu nákladov a efektívne riadenie vozových parkov na európskych cestách. Medzi ne patria napríklad bezhotovostné platby za produkty a služby u 54 000 obchodníkov so širokým portfóliom ponúkaných značiek, a tiež služby jednorazovej úhrady mýta alebo vrátenie dane z pridanej hodnoty a spotrebnej dane. V roku 2011 predstavoval obrat skupiny DKV v Európe 5 miliárd eur. Spoločnosť je zastúpená v 42 krajinách a zamestnáva vyše 650 pracovníkov po celej Európe. V uplynulom roku bolo v obehu 1,4 milióna servisných kariet DKV u 89 000 zákazníkov. V roku 2011 bola karta DKV vyhlásená siedmykrát za sebou "Najlepšou značkou" v kategórii palivových a servisných kariet.