|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. augusta 2012
Dopravcovia chcú lacnejšie mýto pre ekologické vozidlá
Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia v rámci pripravovaných zmien v sadzbách mýta žiada zvýhodnenie najekologickejších vozidiel v najvyšších kategóriách zľavou na poplatkoch vo výške ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. augusta (WEBNOVINY) - Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia v rámci pripravovaných zmien v sadzbách mýta žiada zvýhodnenie najekologickejších vozidiel v najvyšších kategóriách zľavou na poplatkoch vo výške 25 %.
Neekologické automobily v dvoch najnižších kategóriách by mali platiť viac o 25 %, aby bol medzi nimi rozdiel okolo 50 %. Ako nový prezident ČESMAD-u Ľubomír Honíšek ďalej informoval v pondelok pred zástupcami médií, súčasné mýtne sadzby by mali naďalej zostať pre vozidlá v strednej ekologickej kategórii EURO III.
Dopravcovia zároveň navrhujú, aby dopravné spoločnosti, ktoré najviac využívajú spoplatnenú cestnú sieť na Slovensku, získali bonus, napríklad v podobe nižších mýtnych poplatkov alebo vrátenia časti peňazí.
Okolnosti bonusu sú nejasné
"Túto myšlienku sme otvorili pri rokovaniach s rezortným ministerstvom (dopravy)," povedal Honíšek. Zatiaľ nevedel, od akých kritérií by mal bonus závisieť, napríklad najazdenej vzdialenosti, objemu platieb či počtu vozidiel.
"Rokujeme o tom a verím, že aj toto sa nám podarí vyrokovať," dodal. ČESMAD predpokladá, že zmeny v mýtnych sadzbách by mohli byť realitou do konca budúceho roka.
"Záleží, ako bude celý proces prebiehať," uviedol Honíšek s tým, že ministerstvo dopravy má pri zmenách sadzieb určité povinnosti voči Európskej komisii.
Najprv musia Slováci informovať Brusel
Slovensko mohlo zmeniť sadzby mýta už v tomto roku, dva roky po zavedení elektronického výberu mýta začiatkom roka 2010. Zámer o zmene sadzieb musí oznámiť Bruselu v dostatočnom časovom predstihu aspoň štyri mesiace.
Dopravcovia sú naďalej zásadne proti možnému rozšíreniu platenia mýta na ďalších úsekoch ciest I. triedy. Podľa nich by elektronickému výberu mýta mali podliehať len novovybudované úseky rýchlostných ciest a diaľnic.
"Ministerstvo snahy optimalizovať výber mýta na jednotkách má a budeme rokovať, aby sme boli pritom, kde výber na jednotkách je opodstatnený, ale v zásade sme proti tomu, aby bolo mýto na všetkých cestách I. triedy," uzavrel Honíšek.
Neekologické automobily v dvoch najnižších kategóriách by mali platiť viac o 25 %, aby bol medzi nimi rozdiel okolo 50 %. Ako nový prezident ČESMAD-u Ľubomír Honíšek ďalej informoval v pondelok pred zástupcami médií, súčasné mýtne sadzby by mali naďalej zostať pre vozidlá v strednej ekologickej kategórii EURO III.
Dopravcovia zároveň navrhujú, aby dopravné spoločnosti, ktoré najviac využívajú spoplatnenú cestnú sieť na Slovensku, získali bonus, napríklad v podobe nižších mýtnych poplatkov alebo vrátenia časti peňazí.
Okolnosti bonusu sú nejasné
"Túto myšlienku sme otvorili pri rokovaniach s rezortným ministerstvom (dopravy)," povedal Honíšek. Zatiaľ nevedel, od akých kritérií by mal bonus závisieť, napríklad najazdenej vzdialenosti, objemu platieb či počtu vozidiel.
"Rokujeme o tom a verím, že aj toto sa nám podarí vyrokovať," dodal. ČESMAD predpokladá, že zmeny v mýtnych sadzbách by mohli byť realitou do konca budúceho roka.
"Záleží, ako bude celý proces prebiehať," uviedol Honíšek s tým, že ministerstvo dopravy má pri zmenách sadzieb určité povinnosti voči Európskej komisii.
Najprv musia Slováci informovať Brusel
Slovensko mohlo zmeniť sadzby mýta už v tomto roku, dva roky po zavedení elektronického výberu mýta začiatkom roka 2010. Zámer o zmene sadzieb musí oznámiť Bruselu v dostatočnom časovom predstihu aspoň štyri mesiace.
Dopravcovia sú naďalej zásadne proti možnému rozšíreniu platenia mýta na ďalších úsekoch ciest I. triedy. Podľa nich by elektronickému výberu mýta mali podliehať len novovybudované úseky rýchlostných ciest a diaľnic.
"Ministerstvo snahy optimalizovať výber mýta na jednotkách má a budeme rokovať, aby sme boli pritom, kde výber na jednotkách je opodstatnený, ale v zásade sme proti tomu, aby bolo mýto na všetkých cestách I. triedy," uzavrel Honíšek.