|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. februára 2013
Doprava do Soči je veľký problém, tvrdí slovenská delegácia
Slovenská delegácia, ktorá sa rok pred otvorením ZOH 2014 v Soči (7. - 23. februára) zúčastnila na celosvetovom seminári vedúcich misií, sa na moskovskom letisku na vlastnej koži presvedčila, že ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. februára (WEBNOVINY) - Slovenská delegácia, ktorá sa rok pred otvorením ZOH 2014 v Soči (7. - 23. februára) zúčastnila na celosvetovom seminári vedúcich misií, sa na moskovskom letisku na vlastnej koži presvedčila, že najväčším problémom bude doprava výpravy do dejiska podujatia a jej návrat späť.
"Problémy nám narobila najmä snehová búrka, ktorá bola v čase nášho plánovaného príletu v Moskve. Takmer hodinu sme museli zostať vo vzduchu, lebo moskovské letisko bolo pre sneh a veľkú poľadovicu úplne paralyzované. Celé letisko bolo jedno veľké klzisko, o čom sme sa presvedčili hneď po pristátí," povedal po návrate zo Soči generálny sekretár Slovenského olympijského výboru (SOV) Jozef Liba. Podobné problémy mali Slováci aj pri návrate domov, keď na moskovskom letisku pre zlé poveternostné podmienky čakali na spoj do Viedne až šesť hodín.
"Osobne sme sa presvedčili, že preprava do Soči bude začiatkom februára dosť komplikovanou vecou. Celá naša cesta z Viedne do Soči s medzipristátím v Moskve trvala dvanásť hodín. Preto ideme hľadať možnosti, ako túto dobu prepravy aspoň o trochu skrátiť," pokračoval vedúci sekretariátu SOV, ktorý pripomenul, že podobné logistické rébusy s prepravou športovcov do Soči a späť už začínajú riešiť aj ostatní Európania.
Letieť cez Moskvu je riziko
"V minulosti existovala priama linka Viedeň - Soči, v súčasnosti už nefunguje. Preto hľadáme možnosti ako letieť budúci rok v tomto ročnom období priamo do dejiska zimnej olympiády. Cez Moskvu to bude riziko, lebo snehové búrky a poľadovica v tomto regióne sú vo februári bežným javom. Uvažujeme aj nad alternatívou, že budeme z Viedne letieť do Istanbulu a odtiaľ do Soči. V Istanbule vo februári nebudú snehové búrky," pokúsil sa Jozef Liba trochu odľahčiť vážnu tému.
"Možno do olympiády začnú do Soči lietať Nemci, možno Rakúšania. Rusi tiež hľadajú riešenie, lenže pre nich by bolo ideálne, ak by účastníci zimnej olympiády v Soči cestovali aj z bezpečnostného hľadiska cez Moskvu. Vyriešenie tejto otázky bude kľúčovou vecou," dodal Liba.
"Práve kritérium bezpečnosti pre športovcov a návštevníkov nám ruskí organizátori veľmi naliehavo zdôrazňovali. Tvrdili, že pre zaistenú bezpečnosť treba do Soči cestovať výhradne cez Moskvu. Navyše, letisko v Soči je kapacitne pomerne malé," pridala svoj pohľad na vzniknutú situáciu vedúca slovenskej misie na ZOH 2014 v Soči Jana Gantnerová.
"Iným problémom, ktorí účastníci seminára aj v súvislosti s dopravou často pripomienkovali, bol návrh ruského ministerstva vnútra, aby všetci diváci, ktorí chcú navštíviť olympijské súťaže, mali okrem platnej vstupenky na športoviská aj vstupné pasy. Keďže MOV k tejto požiadavke Ministerstva vnútra Ruskej federácie doteraz nezaujal stanovisko, celý problém okolo vstupných pasov sa bude riešiť až na marcovom zasadaní koordinačnej komisie MOV s členmi organizačného výboru ZOH 2014," pokračoval Jozef Liba.
Podľa neho otázka vstupných pasov je veľmi citlivou a zároveň aj zložitou vecou. Aj z geopolitického pohľadu, aj z hľadiska záujmu športových priaznivcov a fanúšikov z celého sveta zúčastniť sa zimnej olympiády.
Vstupné pasy sú zbytočnou byrokraciou
"Darmo sme ruskej strane argumentovali tým, že predsa na vstup do Ruska treba víza. Pri ich udelení je predsa predpoklad, že každého záujemcu o ne si ruská strana dôkladne preverí. Navyše, vstupný pas by si bolo potrebné vybaviť priamo v Rusku v lehote do 72 hodín, čo považujeme za zbytočnú a veľkú byrokraciu. Ak táto požiadavka prejde, môže sa stať, že človek, ktorý získa vstupenku na olympijské súťaže v kratšom čase ako je tých spomínaných 72 hodín, a nestihne si vybaviť vstupný pas, sa na športovisko nedostane, hoci má kúpenú riadnu vstupenku. Ak s týmto rizikom ruskí organizátori nič neurobia, hrozí, že zahraniční návštevníci si účasť na olympiáde rozmyslia," uviedol Jozef Liba. Podľa neho práve spomínané vstupné pasy sú hlavným dôvodom, prečo Rusi trvajú na tom, aby sa do Soči lietalo cez Moskvu.
"Na moskovskom letisku majú k dispozícii najmodernejšiu techniku, vďaka ktorej by proces akreditácie a overovania si totožnosti prebehol na vysokej profesionálnej úrovni. Ak však budú na tejto podmienke trvať, musia ponúknuť návštevníkom Soči čo najrýchlejšiu a najmenej komplikovanú dopravu. Aj preto Aeroflot uvažuje nad dodatočným otvorením niektorých liniek z európskych miest do Soči - cez Moskvu. Z hľadiska predpokladaného budúcoročného náporu cestujúcich do dejiska ZOH 2014 to bude pravdepodobne jedinou schodnou cestou," dodal Jozef Liba.
"Problémy nám narobila najmä snehová búrka, ktorá bola v čase nášho plánovaného príletu v Moskve. Takmer hodinu sme museli zostať vo vzduchu, lebo moskovské letisko bolo pre sneh a veľkú poľadovicu úplne paralyzované. Celé letisko bolo jedno veľké klzisko, o čom sme sa presvedčili hneď po pristátí," povedal po návrate zo Soči generálny sekretár Slovenského olympijského výboru (SOV) Jozef Liba. Podobné problémy mali Slováci aj pri návrate domov, keď na moskovskom letisku pre zlé poveternostné podmienky čakali na spoj do Viedne až šesť hodín.
"Osobne sme sa presvedčili, že preprava do Soči bude začiatkom februára dosť komplikovanou vecou. Celá naša cesta z Viedne do Soči s medzipristátím v Moskve trvala dvanásť hodín. Preto ideme hľadať možnosti, ako túto dobu prepravy aspoň o trochu skrátiť," pokračoval vedúci sekretariátu SOV, ktorý pripomenul, že podobné logistické rébusy s prepravou športovcov do Soči a späť už začínajú riešiť aj ostatní Európania.
Letieť cez Moskvu je riziko
"V minulosti existovala priama linka Viedeň - Soči, v súčasnosti už nefunguje. Preto hľadáme možnosti ako letieť budúci rok v tomto ročnom období priamo do dejiska zimnej olympiády. Cez Moskvu to bude riziko, lebo snehové búrky a poľadovica v tomto regióne sú vo februári bežným javom. Uvažujeme aj nad alternatívou, že budeme z Viedne letieť do Istanbulu a odtiaľ do Soči. V Istanbule vo februári nebudú snehové búrky," pokúsil sa Jozef Liba trochu odľahčiť vážnu tému.
"Možno do olympiády začnú do Soči lietať Nemci, možno Rakúšania. Rusi tiež hľadajú riešenie, lenže pre nich by bolo ideálne, ak by účastníci zimnej olympiády v Soči cestovali aj z bezpečnostného hľadiska cez Moskvu. Vyriešenie tejto otázky bude kľúčovou vecou," dodal Liba.
"Práve kritérium bezpečnosti pre športovcov a návštevníkov nám ruskí organizátori veľmi naliehavo zdôrazňovali. Tvrdili, že pre zaistenú bezpečnosť treba do Soči cestovať výhradne cez Moskvu. Navyše, letisko v Soči je kapacitne pomerne malé," pridala svoj pohľad na vzniknutú situáciu vedúca slovenskej misie na ZOH 2014 v Soči Jana Gantnerová.
"Iným problémom, ktorí účastníci seminára aj v súvislosti s dopravou často pripomienkovali, bol návrh ruského ministerstva vnútra, aby všetci diváci, ktorí chcú navštíviť olympijské súťaže, mali okrem platnej vstupenky na športoviská aj vstupné pasy. Keďže MOV k tejto požiadavke Ministerstva vnútra Ruskej federácie doteraz nezaujal stanovisko, celý problém okolo vstupných pasov sa bude riešiť až na marcovom zasadaní koordinačnej komisie MOV s členmi organizačného výboru ZOH 2014," pokračoval Jozef Liba.
Podľa neho otázka vstupných pasov je veľmi citlivou a zároveň aj zložitou vecou. Aj z geopolitického pohľadu, aj z hľadiska záujmu športových priaznivcov a fanúšikov z celého sveta zúčastniť sa zimnej olympiády.
Vstupné pasy sú zbytočnou byrokraciou
"Darmo sme ruskej strane argumentovali tým, že predsa na vstup do Ruska treba víza. Pri ich udelení je predsa predpoklad, že každého záujemcu o ne si ruská strana dôkladne preverí. Navyše, vstupný pas by si bolo potrebné vybaviť priamo v Rusku v lehote do 72 hodín, čo považujeme za zbytočnú a veľkú byrokraciu. Ak táto požiadavka prejde, môže sa stať, že človek, ktorý získa vstupenku na olympijské súťaže v kratšom čase ako je tých spomínaných 72 hodín, a nestihne si vybaviť vstupný pas, sa na športovisko nedostane, hoci má kúpenú riadnu vstupenku. Ak s týmto rizikom ruskí organizátori nič neurobia, hrozí, že zahraniční návštevníci si účasť na olympiáde rozmyslia," uviedol Jozef Liba. Podľa neho práve spomínané vstupné pasy sú hlavným dôvodom, prečo Rusi trvajú na tom, aby sa do Soči lietalo cez Moskvu.
"Na moskovskom letisku majú k dispozícii najmodernejšiu techniku, vďaka ktorej by proces akreditácie a overovania si totožnosti prebehol na vysokej profesionálnej úrovni. Ak však budú na tejto podmienke trvať, musia ponúknuť návštevníkom Soči čo najrýchlejšiu a najmenej komplikovanú dopravu. Aj preto Aeroflot uvažuje nad dodatočným otvorením niektorých liniek z európskych miest do Soči - cez Moskvu. Z hľadiska predpokladaného budúcoročného náporu cestujúcich do dejiska ZOH 2014 to bude pravdepodobne jedinou schodnou cestou," dodal Jozef Liba.