|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. júla 2012
Doprava bude rušiť spoje, Matovičovci zaútočili na Počiatka
Hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) tvrdí, že minister dopravy Ján Počiatek sa kvôli tvrdej práci zatiaľ nezapotil. Z dielne jeho ministerstva podľa hnutia zatiaľ ...
Zdieľať
BRATISLAVA 15. júla (WEBNOVINY) - Hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) tvrdí, že minister dopravy Ján Počiatek sa kvôli tvrdej práci zatiaľ nezapotil.
Z dielne jeho ministerstva podľa hnutia zatiaľ prišiel do Národnej rady SR len jeden zásadný návrh zákona, aj ten sa len týka naplnenia smernice Európskej únie (EÚ).
"Hoci reálny prínos Národného systému dopravných informácií (NSDI) je neistý, zatiaľ vieme len to, že nás bude stáť 150 mil. eur," uviedli Obyčajní ľudia pre agentúru SITA.
Minister však už podľa nich stihol pripraviť ďalšiu redukciu vlakových spojení, čo obyvateľom už teraz menej dostupných lokalít ešte viac sťaží ich život. "Systémové riešenie však neponúkol," dodali.
Minister dopravy by podľa Matovičovcov mal v prvom rade zabrániť rozkrádaniu štátnych zákaziek.
"Každý, kto zabúda menej než ministri vo vláde Roberta Fica, si pamätá na predražené súkromné diaľnice a elektronické mýto. Zlepšenie nevidíme ani v čerpaní eurofondov, kde má Slovensko stále veľké rezervy," tvrdí OĽaNO.
Podľa strany toto musí minister Počiatek zlepšiť v čo najkratšom čase.
Projekt za 150 miliónov eur
Ministerstvo dopravy predpokladá, že náklady na NSDI môžu dosiahnuť maximálne 150 mil. eur. Zároveň očakáva, že verejné obstarávanie ich môže výrazne znížiť. Peniaze EÚ by na financovanie dopravného servisu podľa rezortu mohli dosiahnuť 120 mil. eur a zdroje štátneho rozpočtu 30 mil. eur.
Vláda schválila 6. júla zákon o inteligentných dopravných systémoch v cestnej doprave, ktorý prevezme európsku smernicu z júla 2010 o rámci na zavedenie inteligentných dopravných systémov.
Rezort dopravy zdôvodňuje návrh na zrušenie miestnych vlakových spojov na šiestich regionálnych tratiach tým, že cestujúci ich využívajú veľmi málo.
Zmeny v grafikone nie sú známe
Rezort dopravy a Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. rokujú so samosprávnymi krajmi o návrhu nového grafikonu osobnej železničnej dopravy. Platiť bude od 9. decembra 2012 nasledujúcich dvanásť mesiacov.
"Definitívna podoba nového grafikonu bude známa až v nasledujúcich týždňoch. Dovtedy je predčasné hovoriť o konkrétnych spojoch. Hlavným cieľom nového grafikonu je väčší komfort cestujúcich," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Rezort chce, aby dopravcovia boli orientovaní viac na klienta ako na objemy prepravných výkonov.
Kde sa budú rušiť spoje:
Osobné vlaky majú v decembri prestať premávať na tratiach Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany, Spišské Vlachy - Spišské Podhradie, Plaveč - Lipany (s výnimkou spojov v piatok a nedeľu pre študentov), Jesenské - Turňa nad Bodvou, Prievidza - Nitrianske Pravno a Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica.
Naopak, posilnená by mala byť vlaková doprava na úsekoch z Bratislavy do Malaciek, Leopoldova a Šale, zo Žiliny do Rajca, zo Zvolena do Lučenca, z Lučenca do Utekáča, z Banskej Bystrice do Brezna, z Jesenského do Tisovca, z Popradu do Kežmarku, z Nálepkova do Margecian a z Humenného do Medzilaboriec a Stakčína.
Tam by mali mať vlaky prednosť pred autobusmi.
Z dielne jeho ministerstva podľa hnutia zatiaľ prišiel do Národnej rady SR len jeden zásadný návrh zákona, aj ten sa len týka naplnenia smernice Európskej únie (EÚ).
"Hoci reálny prínos Národného systému dopravných informácií (NSDI) je neistý, zatiaľ vieme len to, že nás bude stáť 150 mil. eur," uviedli Obyčajní ľudia pre agentúru SITA.
Minister však už podľa nich stihol pripraviť ďalšiu redukciu vlakových spojení, čo obyvateľom už teraz menej dostupných lokalít ešte viac sťaží ich život. "Systémové riešenie však neponúkol," dodali.
Minister dopravy by podľa Matovičovcov mal v prvom rade zabrániť rozkrádaniu štátnych zákaziek.
"Každý, kto zabúda menej než ministri vo vláde Roberta Fica, si pamätá na predražené súkromné diaľnice a elektronické mýto. Zlepšenie nevidíme ani v čerpaní eurofondov, kde má Slovensko stále veľké rezervy," tvrdí OĽaNO.
Podľa strany toto musí minister Počiatek zlepšiť v čo najkratšom čase.
Projekt za 150 miliónov eur
Ministerstvo dopravy predpokladá, že náklady na NSDI môžu dosiahnuť maximálne 150 mil. eur. Zároveň očakáva, že verejné obstarávanie ich môže výrazne znížiť. Peniaze EÚ by na financovanie dopravného servisu podľa rezortu mohli dosiahnuť 120 mil. eur a zdroje štátneho rozpočtu 30 mil. eur.
Vláda schválila 6. júla zákon o inteligentných dopravných systémoch v cestnej doprave, ktorý prevezme európsku smernicu z júla 2010 o rámci na zavedenie inteligentných dopravných systémov.
Rezort dopravy zdôvodňuje návrh na zrušenie miestnych vlakových spojov na šiestich regionálnych tratiach tým, že cestujúci ich využívajú veľmi málo.
Zmeny v grafikone nie sú známe
Rezort dopravy a Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. rokujú so samosprávnymi krajmi o návrhu nového grafikonu osobnej železničnej dopravy. Platiť bude od 9. decembra 2012 nasledujúcich dvanásť mesiacov.
"Definitívna podoba nového grafikonu bude známa až v nasledujúcich týždňoch. Dovtedy je predčasné hovoriť o konkrétnych spojoch. Hlavným cieľom nového grafikonu je väčší komfort cestujúcich," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Rezort chce, aby dopravcovia boli orientovaní viac na klienta ako na objemy prepravných výkonov.
Kde sa budú rušiť spoje:
Osobné vlaky majú v decembri prestať premávať na tratiach Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany, Spišské Vlachy - Spišské Podhradie, Plaveč - Lipany (s výnimkou spojov v piatok a nedeľu pre študentov), Jesenské - Turňa nad Bodvou, Prievidza - Nitrianske Pravno a Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica.
Naopak, posilnená by mala byť vlaková doprava na úsekoch z Bratislavy do Malaciek, Leopoldova a Šale, zo Žiliny do Rajca, zo Zvolena do Lučenca, z Lučenca do Utekáča, z Banskej Bystrice do Brezna, z Jesenského do Tisovca, z Popradu do Kežmarku, z Nálepkova do Margecian a z Humenného do Medzilaboriec a Stakčína.
Tam by mali mať vlaky prednosť pred autobusmi.