![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

"Návrh na povolenie reštrukturalizácie bol na Okresný súd Bratislava I podaný dňa 24. marca 2014," potvrdil pre portál hovorca súdu Pavol Adamčiak. Dodal, že zákonná lehota na rozhodnutie o začatí reštrukturalizačného konania je 15 dní.
Firma sa chce takto zbaviť časti záväzkov, čo by jej umožnilo pokračovať v činnosti. Celkové záväzky firmy ku koncu roka 2012 boli 233,6 milióna eur. Medzi najväčšími veriteľmi boli ešte vlani Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, VÚB, UniCredit, ČSOB a ING. Veľa peňazí v Doprastave majú zrejme aj dodávateľské a partnerské stavebné firmy.
V poslednom roku vyhrala firma viaceré veľké verejné súťaže. S partnerskými firmami stavia diaľnicu D3 na Kysuciach, južný obchvat Žiliny na diaľnici D1 a rýchlostnú cestu R2 za Zvolenom. Tieto kontrakty mali Doprastav postaviť na nohy.
Oproti zákazkám, ktoré firmy vyhrávali v predchádzajúcich rokoch, sú lukratívnejšie. Firmy totiž upustili od cenovej vojny. Víťazné ponuky v tendroch už nie sú také podstrelené oproti cenovým odhadom, ako to bolo v rokoch 2011 a 2012.
Získaním lepších zákaziek vyriešil Doprastav jeden zo svojich dvoch veľkých problémov, ktorým bol nedostatok práce. Nevyriešil však druhý problém, ktorým bola nevydarená expanzia na poľský trh. Oba firmu dlho držali v červených číslach.
V roku 2011 dosiahla firma stratu 16 miliónov eur, v roku 2012 ďalších 48 miliónov eur. Čísla za rok 2013 ešte nie sú známe, ale vzhľadom na pretrvávajúce problémy a nedostatok práce to bola pravdepodobne tiež strata, uzatvára portál.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR