|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. júna 2013
Doprastav je bez peňazí, tlmí práce a bude prepúšťať
Spoločnosť Doprastav, a.s. nemá peniaze, keďže banky jej minulý týždeň zmrazili účty. Jedna z najväčších domácich stavebných firiem musela obmedziť práce, vrátane diaľničných ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. júna (WEBNOVINY) - Spoločnosť Doprastav, a.s. nemá peniaze, keďže banky jej minulý týždeň zmrazili účty.
Jedna z najväčších domácich stavebných firiem musela obmedziť práce, vrátane diaľničných projektov. Informuje o tom v utorok denník Hospodárske noviny (HN).
Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Doprastavu Juraj Androvič potvrdil, že situácia na stavbách je ťažká, spoločnosť pracuje v utlmenom režime, ale len čo sa opäť dostane k účtom, bude pokračovať.
Dôvodom zablokovania bankových účtov Doprastavu je pravdepodobne to, že valné zhromaždenie Doprastavu 23. mája, ako agentúra SITA už informovala, neschválilo zvýšenie základného imania spoločnosti o 17,141 mil. eur na 51,423 mil. eur, teda o polovicu.
Zmeny v majetníckych štruktúrach
Vedenie firmy navrhovalo navýšenie základného imania z dôvodu posilnenia kapitálu, ale pre terajšiu zmenu akcionárov sa tak nestalo.
Česká spoločnosť Metrostav a.s. sa rozhodla predať svoj menšinový podiel v Doprastave, keďže tak urobil aj väčšinový vlastník, spoločnosť DOAS, a.s., v ktorej sú jeho manažéri. Do Doprastavu vstupuje veľkopodnikateľ František Hodorovský.
Doprastav chce podľa HN tento týždeň presvedčiť banky, aby účty odblokovali. Pomôcť mu pritom má práve nový človek v pozadí firmy. "Doprastav vnímam ako veľkú príležitosť na zhodnotenie vložených prostriedkov, samozrejme, po jeho ozdravení a stabilizovaní," povedal Hodorovský pre noviny.
Doprastav považuje za jednu z najlepších obchodných značiek slovenského stavebníctva s veľmi bohatou a úspešnou históriou. Do spoločnosti vstúpil po tom, ako bývalí akcionári odmietli doliať kapitál.
Spoločnosť potrebuje od akcionára 17 mil. eur, aby si získala dôveru bánk. Počíta aj s ďalším prepúšťaním či predajom prebytočného majetku, nevylučuje však ani reštrukturalizáciu, teda ochranu pred veriteľmi.
Hodorovský tvrdí, že o Doprastav sa zaujíma už nejaký čas a o investícii dokáže konštruktívne komunikovať s kýmkoľvek. "Vlastnícka štruktúra nie je podstatná, podstatné je, či investor a vedenie dokážu zladiť svoje predstavy o fungovaní spoločnosti," povedal.
Hrozí konkurz
Spoločnosť má podľa neho napríklad vysoký objem pohľadávok a neuznaných nárokov z obchodných vzťahov.
Ich dôraznejšie uplatňovanie by znamenalo zredukovanie nevyhnutnosti externého financovania. "Dôležitý bude aj postoj bánk k financovaniu. Pokiaľ sa spoločnosti nepodarí získať investora, môže skončiť v konkurze," dodal pre HN Hodorovský.
Doprastav realizuje desiatky veľkých aj menších verejných projektov za desiatky miliónov eur.
Stavia napríklad vyše 11-kilometrový úsek diaľnice D1 Fričovce - Svinia pri Prešove. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. potvrdila, že vzniknutú situáciu už rieši. Utlmená je aj výstavba kanalizácie v Trenčianskej Turnej.
Jedna z najväčších domácich stavebných firiem musela obmedziť práce, vrátane diaľničných projektov. Informuje o tom v utorok denník Hospodárske noviny (HN).
Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Doprastavu Juraj Androvič potvrdil, že situácia na stavbách je ťažká, spoločnosť pracuje v utlmenom režime, ale len čo sa opäť dostane k účtom, bude pokračovať.
Dôvodom zablokovania bankových účtov Doprastavu je pravdepodobne to, že valné zhromaždenie Doprastavu 23. mája, ako agentúra SITA už informovala, neschválilo zvýšenie základného imania spoločnosti o 17,141 mil. eur na 51,423 mil. eur, teda o polovicu.
Zmeny v majetníckych štruktúrach
Vedenie firmy navrhovalo navýšenie základného imania z dôvodu posilnenia kapitálu, ale pre terajšiu zmenu akcionárov sa tak nestalo.
Česká spoločnosť Metrostav a.s. sa rozhodla predať svoj menšinový podiel v Doprastave, keďže tak urobil aj väčšinový vlastník, spoločnosť DOAS, a.s., v ktorej sú jeho manažéri. Do Doprastavu vstupuje veľkopodnikateľ František Hodorovský.
Doprastav chce podľa HN tento týždeň presvedčiť banky, aby účty odblokovali. Pomôcť mu pritom má práve nový človek v pozadí firmy. "Doprastav vnímam ako veľkú príležitosť na zhodnotenie vložených prostriedkov, samozrejme, po jeho ozdravení a stabilizovaní," povedal Hodorovský pre noviny.
Doprastav považuje za jednu z najlepších obchodných značiek slovenského stavebníctva s veľmi bohatou a úspešnou históriou. Do spoločnosti vstúpil po tom, ako bývalí akcionári odmietli doliať kapitál.
Spoločnosť potrebuje od akcionára 17 mil. eur, aby si získala dôveru bánk. Počíta aj s ďalším prepúšťaním či predajom prebytočného majetku, nevylučuje však ani reštrukturalizáciu, teda ochranu pred veriteľmi.
Hodorovský tvrdí, že o Doprastav sa zaujíma už nejaký čas a o investícii dokáže konštruktívne komunikovať s kýmkoľvek. "Vlastnícka štruktúra nie je podstatná, podstatné je, či investor a vedenie dokážu zladiť svoje predstavy o fungovaní spoločnosti," povedal.
Hrozí konkurz
Spoločnosť má podľa neho napríklad vysoký objem pohľadávok a neuznaných nárokov z obchodných vzťahov.
Ich dôraznejšie uplatňovanie by znamenalo zredukovanie nevyhnutnosti externého financovania. "Dôležitý bude aj postoj bánk k financovaniu. Pokiaľ sa spoločnosti nepodarí získať investora, môže skončiť v konkurze," dodal pre HN Hodorovský.
Doprastav realizuje desiatky veľkých aj menších verejných projektov za desiatky miliónov eur.
Stavia napríklad vyše 11-kilometrový úsek diaľnice D1 Fričovce - Svinia pri Prešove. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. potvrdila, že vzniknutú situáciu už rieši. Utlmená je aj výstavba kanalizácie v Trenčianskej Turnej.