|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. novembra 2007
Domáce TV a rádiá už čoskoro bez hlasnej reklamy
Slovenské televízie a rádiá by už čoskoro nemali vysielať príliš hlasnú reklamu. Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) by hlasitosť reklamy chcela začať naostro merať už v závere roka. Ako ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. novembra (WEBNOVINY) - Slovenské televízie a rádiá by už čoskoro nemali vysielať príliš hlasnú reklamu. Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) by hlasitosť reklamy chcela začať naostro merať už v závere roka. Ako agentúru SITA informovala vedúca právneho a kontrolného odboru RVR Barbora Paulínyová, v súčasnosti stále prebieha pokusné meranie. Zariadenie na meranie zvukovej intenzity vysielania reklamy - Dolby LM100 Broadcast Loudness Meter je v prevádzke od 15. októbra na interné účely Kancelárie RVR - na testovanie a dolaďovanie systému. V novembri chce licenčná rada začať skúšobné približne dvojtýždňové merania vybraných televíznych staníc.
Hlasitosť reklamy sa pravdepodobne bude merať u veľkých televíznych vysielateľov - Slovenskej televízie a súkromných televízií Markíza a JOJ. Po vyhodnotení výstupov z pokusného merania by licenčná rada mala byť schopná vykonávať efektívnu kontrolu povinnosti, ktorá jej vyplynula z februárovej novely zákona o vysielaní a retransmisii. Paulínyová upozornila, že dodržiavať rovnakú úroveň hlasitosti vysielania, v programoch i reklame, budú musieť len vysielatelia so sídlom na Slovensku, televízie aj rádiá.
Licenčná rada vykonáva merania zvukovej intenzity vysielania reklamy podľa zákona o vysielaní a retransmisii. Podľa novely, ktorá začala platiť vo februári tohto roka, musí vysielateľ zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov či poslucháčov. Za porušenie tohto pravidla hrozí sankcia - upozornenie na porušenie zákona, a následne po právoplatnosti tejto sankcie, finančná sankcia v rozmedzí 100 000 až 5 miliónov korún.
SITA