|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. novembra 2010
Dodávatelia elektriny už uvažujú nad čerpacími stanicami
Najväčšie spoločnosti dodávajúce elektrickú energiu na Slovensku už uvažujú nad možnosťou výstavby čerpacích staníc pre elektromobily. ...
Zdieľať
Elektromobil od Citroënu.Foto: Ondrej RabatinBRATISLAVA 19. novembra (WEBNOVINY) - Najväčšie spoločnosti dodávajúce elektrickú energiu na Slovensku už uvažujú nad možnosťou výstavby čerpacích staníc pre elektromobily. Západoslovenská energetika, a.s. (ZSE), Stredoslovenská energetika, a.s. (SSE) ako aj Východoslovenská energetika, a.s. (VSE) pre agentúru SITA potvrdili úvahy o vybudovaní nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily. “V najbližších dňoch vyhodnotíme analýzu, od ktorej sa bude odvíjať spôsob a miera podpory elektromobility v rôznych formách od zakúpenia elektrických áut do vozového parku, cez jej dopady na životné prostredie až po budovanie nabíjacej infraštruktúry,“ uviedol hovorca VSE Boris Peško. Výsledky analýzy a strategické rozhodnutia by mala VSE zverejniť koncom novembra tohto roka.
“V súčasnosti ZSE podala žiadosť o spolufinancovanie projektu elektromobility s rakúskymi partnermi do Európskej komisie. Jedná sa o vybudovane infraštruktúry pre elektromobily na trase Viedeň -Bratislava, ktorého schválenie očakávame do konca roka,“ doplnil hovorca ZSE Ján Orlovský. Výsledkom by mali byť podľa neho pilotné projekty inštalácie nabíjacích staníc a využívania elektromobilov. “Zatiaľ je však predčasné hovoriť o budúcich plánoch, nakoľko je samotný koncept nový, nie dostatočne preskúmaný a pre konečných užívateľov finančne náročný,“ zdôraznil Orlovský.
Podľa Západoslovenskej energetiky najbližšie dva až tri roky pôjde skôr o pilotné projekty, aby sa s konceptom oboznámila verejnosť. “Podobne ako pri obnoviteľných zdrojoch predpokladáme, že pokiaľ oblasť nebude predmetom dotačnej politiky, úspešnosť pre čisto výnosové obchodné modely bude posunutá smerom do hlbšej budúcnosti. Časový horizont pri súčasnom objeme vedomostí a nákladovosti projektu je ťažké predpovedať,“ konštatoval Orlovský.
Vývoj trhu s elektromobilmi pozorne sleduje aj Stredoslovenská energetika, a.s. (SSE). “Do budúcnosti plánujeme v prvom rade nákup takýchto vozidiel. Na prevádzku tohto typu vozidiel bude nutné zabezpečiť aj čerpacie stanice,“ uviedla hovorkyňa SSE Anna Žatková. Stredoslovenskí energetici v tomto roku začali vyjednávať s niekoľkými výrobcami elektromobilov. “V prípade priaznivých podmienok zo strany štátu vo forme podpory pri nákupe takýchto vozidiel si vieme predstaviť ich využívanie nielen v rámci našej spoločnosti ale aj širokou verejnosťou,“ konštatovala Žatková. Stredoslovenská energetika už v roku 2007 nakúpila do svojho vozového parku šesť tzv. hybridných vozidiel.
Najväčší slovenskí dodávatelia elektrickej energie spolupracujú v otázke vývoja trhu s elektromobilmi najmä so svojimi materskými zahraničnými spoločnosťami, ktoré v slovenských spoločnostiach ovládajú 49-percentné podiely. Minoritný podiel v Západoslovenskej energetike vlastní nemecká firma E.ON Energie, v Stredoslovenskej energetike francúzsky je to podnik Electricité de France a vo Východoslovenskej energetiky kontroluje 49 % akcií nemecký koncern RWE.
“V súčasnosti ZSE podala žiadosť o spolufinancovanie projektu elektromobility s rakúskymi partnermi do Európskej komisie. Jedná sa o vybudovane infraštruktúry pre elektromobily na trase Viedeň -Bratislava, ktorého schválenie očakávame do konca roka,“ doplnil hovorca ZSE Ján Orlovský. Výsledkom by mali byť podľa neho pilotné projekty inštalácie nabíjacích staníc a využívania elektromobilov. “Zatiaľ je však predčasné hovoriť o budúcich plánoch, nakoľko je samotný koncept nový, nie dostatočne preskúmaný a pre konečných užívateľov finančne náročný,“ zdôraznil Orlovský.
Podľa Západoslovenskej energetiky najbližšie dva až tri roky pôjde skôr o pilotné projekty, aby sa s konceptom oboznámila verejnosť. “Podobne ako pri obnoviteľných zdrojoch predpokladáme, že pokiaľ oblasť nebude predmetom dotačnej politiky, úspešnosť pre čisto výnosové obchodné modely bude posunutá smerom do hlbšej budúcnosti. Časový horizont pri súčasnom objeme vedomostí a nákladovosti projektu je ťažké predpovedať,“ konštatoval Orlovský.
Vývoj trhu s elektromobilmi pozorne sleduje aj Stredoslovenská energetika, a.s. (SSE). “Do budúcnosti plánujeme v prvom rade nákup takýchto vozidiel. Na prevádzku tohto typu vozidiel bude nutné zabezpečiť aj čerpacie stanice,“ uviedla hovorkyňa SSE Anna Žatková. Stredoslovenskí energetici v tomto roku začali vyjednávať s niekoľkými výrobcami elektromobilov. “V prípade priaznivých podmienok zo strany štátu vo forme podpory pri nákupe takýchto vozidiel si vieme predstaviť ich využívanie nielen v rámci našej spoločnosti ale aj širokou verejnosťou,“ konštatovala Žatková. Stredoslovenská energetika už v roku 2007 nakúpila do svojho vozového parku šesť tzv. hybridných vozidiel.
Najväčší slovenskí dodávatelia elektrickej energie spolupracujú v otázke vývoja trhu s elektromobilmi najmä so svojimi materskými zahraničnými spoločnosťami, ktoré v slovenských spoločnostiach ovládajú 49-percentné podiely. Minoritný podiel v Západoslovenskej energetike vlastní nemecká firma E.ON Energie, v Stredoslovenskej energetike francúzsky je to podnik Electricité de France a vo Východoslovenskej energetiky kontroluje 49 % akcií nemecký koncern RWE.