|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. decembra 2013
Dočkáme sa modernej reinkarnácie Škody 110R?
Pamätáte sa na Škodu 110R? Vo svojej dobe veľmi atraktívne kupé, ktoré nedalo spávať mnohým fanúšikom motorizmu. Dokonca, vo verzii 130RS, aj schopné pretekárske náradie, ktoré sa v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. decembra (WEBNOVINY) - Pamätáte sa na Škodu 110R? Vo svojej dobe veľmi atraktívne kupé, ktoré nedalo spávať mnohým fanúšikom motorizmu. Dokonca, vo verzii 130RS, aj schopné pretekárske náradie, ktoré sa v Českoslovenku stalo legendou. Typ 110R tiež odštartoval sériu športovo vyzerajúcich áut v podobe Garde a Rapid. S nástupom predokoliek sa však výroba áut s karosériou kupé v Mladej Boleslavi zastavila. Mnohí fanúšikovia značky tak stále čakajú na moderného pokračovateľa tejto legendy.
Teraz je tu šanca, že sa dočkajú. Nejde však o projekt mladoboleslavskej automobilky, ale o dielo českého dizajnéra známeho pod menom Petr Novague. Ten sa, ako veľký fanúšik pôvodného Erka, vo svojom dizajnérskom štúdiu k tejto téme už viac krát vrátil. Pred časom predstavil štúdiu, ktorá bola navrhnutá na použitie podvozkovej platformy z Octavie. No išlo iba o víziu, ako by mohol športový model Škody v súčasnosti vyzerať.
Pohon všetkých kolies
V prípade jeho najnovšieho počinu sa však zameral na funkčnosť a realizovateľnosť celého projektu v malej sérii. Za základ si tentoraz vybral naozaj špičkovú techniku Audi R8. To sa mu po osobnom kontakte zdalo rozmerovo vhodné ako technická báza pre nové Erko. Jeho hlavnou výhodou pre tento projekt je jeho architektúra so základným nosným rámom, na ktorom sú pripevnené panely karosérie.
Na rozdiel od pôvodnej Škody 130RS, z ktorej dizajnovo vychádza, by nové Erko malo motor v strede a pohon všetkých kolies. Zatiaľ čo pôvodne bol motor uložený vzadu a poháňal zadnú nápravu. Na platformu Audi R8, ktorú tvorí hliníkový rám, chce Petr Novák montovať panely karosérie pripomínajúce slávnu Škodovku. Vyrobené budú z uhlíkových vlákien. Celé pohonné ústrojenstvo by tak malo zostať nezmenené. Potenciálny zákazník by si mohol vybrať buď 4,2 litrový 8-valec s výkonom 316 kW (430 k), alebo 5,2 litrový 10-valec s výkonom 386 kW (525 k). V prípade slabšieho motora by mal na výber so 6-stupňovej manuálnej prevodovky, alebo 7-stupňového, dvojspojkového automatu S-tronic. 10-valec sa predáva iba so 7-stupňovým S-tronicom.
Hľadajú sa investori
Petr Novák na margo svojho najnovšieho projektu povedal: „Jednotlivé komponenty sú citlivo zladené tak, aby tvorili jeden harmonický celok. Dizajn odkazuje na legendárny český športový automobil Škoda 130 RS. ERKO je určené pre malosériovú výrobu na báze Audi R8,“. Momentálne hľadá investorov, ktorí by zafinancovali stavbu reálneho prototypu a následnej malej série.
Dizajn nového Erka je naozaj veľmi vydarený a musím priznať, že tvorcovi držím palce, aby sa mu podarilo uskutočniť výrobu aspoň prototypu. Hoci vzhľadom na exkluzivitu a cenu Audi R8, ako technického základu, bude aj cena Erka od firmy Novaqe vysoká. Je otázne, či sa nájde dostatok nadšencov ochotných zaplatiť za toto auto.
Zdroj: topspeed.sk
Teraz je tu šanca, že sa dočkajú. Nejde však o projekt mladoboleslavskej automobilky, ale o dielo českého dizajnéra známeho pod menom Petr Novague. Ten sa, ako veľký fanúšik pôvodného Erka, vo svojom dizajnérskom štúdiu k tejto téme už viac krát vrátil. Pred časom predstavil štúdiu, ktorá bola navrhnutá na použitie podvozkovej platformy z Octavie. No išlo iba o víziu, ako by mohol športový model Škody v súčasnosti vyzerať.
Pohon všetkých kolies
V prípade jeho najnovšieho počinu sa však zameral na funkčnosť a realizovateľnosť celého projektu v malej sérii. Za základ si tentoraz vybral naozaj špičkovú techniku Audi R8. To sa mu po osobnom kontakte zdalo rozmerovo vhodné ako technická báza pre nové Erko. Jeho hlavnou výhodou pre tento projekt je jeho architektúra so základným nosným rámom, na ktorom sú pripevnené panely karosérie.
Na rozdiel od pôvodnej Škody 130RS, z ktorej dizajnovo vychádza, by nové Erko malo motor v strede a pohon všetkých kolies. Zatiaľ čo pôvodne bol motor uložený vzadu a poháňal zadnú nápravu. Na platformu Audi R8, ktorú tvorí hliníkový rám, chce Petr Novák montovať panely karosérie pripomínajúce slávnu Škodovku. Vyrobené budú z uhlíkových vlákien. Celé pohonné ústrojenstvo by tak malo zostať nezmenené. Potenciálny zákazník by si mohol vybrať buď 4,2 litrový 8-valec s výkonom 316 kW (430 k), alebo 5,2 litrový 10-valec s výkonom 386 kW (525 k). V prípade slabšieho motora by mal na výber so 6-stupňovej manuálnej prevodovky, alebo 7-stupňového, dvojspojkového automatu S-tronic. 10-valec sa predáva iba so 7-stupňovým S-tronicom.
Hľadajú sa investori
Petr Novák na margo svojho najnovšieho projektu povedal: „Jednotlivé komponenty sú citlivo zladené tak, aby tvorili jeden harmonický celok. Dizajn odkazuje na legendárny český športový automobil Škoda 130 RS. ERKO je určené pre malosériovú výrobu na báze Audi R8,“. Momentálne hľadá investorov, ktorí by zafinancovali stavbu reálneho prototypu a následnej malej série.
Dizajn nového Erka je naozaj veľmi vydarený a musím priznať, že tvorcovi držím palce, aby sa mu podarilo uskutočniť výrobu aspoň prototypu. Hoci vzhľadom na exkluzivitu a cenu Audi R8, ako technického základu, bude aj cena Erka od firmy Novaqe vysoká. Je otázne, či sa nájde dostatok nadšencov ochotných zaplatiť za toto auto.
Zdroj: topspeed.sk