ŽILINA/MARTIN 7. marca (WEBNOVINY) - Prevádzku biometrického dochádzkového systému spustili na martinskom mestskom úrade.
Ide o krok vedenia mesta v reštrukturalizácii a zefektívnení práce úradu. "Preto sa už dávnejšie začalo hľadať riešenie digitalizácie dochádzkového systému, kde by sa dáta v elektronickej podobe ľahšie vyhodnocovali a následne by sa dochádzka zamestnancov dolaďovala podľa potrieb úradu a jeho klientov," agentúru SITA informoval hovorca mesta Jozef Petráš. Dodal, že výhodou biometrických údajov je, že sú neprenosné, čím sa znižuje možnosť ich zneužitia. "Sú takpovediac stále po ruke, čo v našom prípade platí aj doslovne, keďže biometrickým údajom je trojrozmerný obraz dlane," spresnil.
V blízkosti oboch vchodov na mestský úrad sa nachádza prístroj, do ktorého každý zamestnanec zadá pomocou klávesnice svoj osobný kód a vložením dlane sa zosníme jej trojrozmerný obraz. Musí tak urobiť zakaždým pri príchode na pracovisko a odchode z neho, pri obedňajšej prestávke či služobných príchodoch i odchodoch. Skúšobná prevádzka systému sa začala vo februári, dochádzka pracovníkov sa ešte viedla aj v písomnej forme, naplno odštartoval v marci. "Prvé ovocie nová evidencia priniesla už počas skúšobnej prevádzky, keď sa podarilo identifikovať a následne aj ošetriť neštandardné návyky niektorých zamestnancov úradu," doplnil Petráš.
SITA