|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. apríla 2012
Do roku 2014 má pribudnúť 130 kilometrov diaľnic a ciest
Na Slovensku by malo byť v rokoch 2011 až 2014 odovzdaných do užívania 130 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a 57 kilometrov zmodernizovaných železničných tratí. Intenzívna ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. apríla (WEBNOVINY) - Na Slovensku by malo byť v rokoch 2011 až 2014 odovzdaných do užívania 130 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a 57 kilometrov zmodernizovaných železničných tratí.
Intenzívna príprava prioritných úsekov má v uvedenom období umožniť začatie výstavby spolu 240 až 287 kilometrov najpotrebnejších diaľnic a rýchlostných ciest, z toho najviac v roku 2014, kedy začne nové programové obdobie čerpania eurofondov do roku 2020.
Vyplýva to z Národného programu reforiem SR 2012 v oblasti dopravnej infraštruktúry.
"Zvýšená pozornosť sa bude venovať aj obnove ciest I. triedy, na ktorých sa realizuje najväčší podiel výkonov cestnej dopravy. V rokoch 2012 a 2013 sa s podporou zdrojov EÚ zrealizujú projekty eliminácie bezpečnostných rizík na viac ako 500 kilometroch ciest I. triedy po celom Slovensku a zrekonštruuje sa približne 40 cestných mostov," uvádza sa ďalej v spomínanom materiáli.
Bude sa tiež pokračovať projekt obnovy vozidlového parku štátneho železničného osobného dopravcu. V rámci neho získa Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. celkom 32 nových vlakov, z toho dvanásť dieselových motorových súprav.
V priebehu dvoch rokov sa tak obnoví pätina vozňov v regionálnej a prímestskej vlakovej preprave.
Vláda chce aktívnejšie podporiť rozvoj verejnej dopravy a zvýhodniť ju pred individuálnou automobilovou dopravou. Najsilnejšie prepravné prúdy by mali byť obsluhované prednostne vlakovou dopravou. "Táto je bezpečnejšia, menej zaťažuje životné prostredie a odbremeňuje preťaženú cestnú sieť," vyplýva z programu reforiem.
Plánovaná je aj koordinácia a harmonizácia dopravných výkonov prímestskej autobusovej dopravy a regionálnej železničnej dopravy aktívnejšou komunikáciou so samosprávnymi krajmi.
V nasledujúcich rokoch by to malo eliminovať súbehy dotovanej železničnej a autobusovej dopravy a tým efektívnejšie používanie verejných zdrojov.
Intenzívna príprava prioritných úsekov má v uvedenom období umožniť začatie výstavby spolu 240 až 287 kilometrov najpotrebnejších diaľnic a rýchlostných ciest, z toho najviac v roku 2014, kedy začne nové programové obdobie čerpania eurofondov do roku 2020.
Vyplýva to z Národného programu reforiem SR 2012 v oblasti dopravnej infraštruktúry.
"Zvýšená pozornosť sa bude venovať aj obnove ciest I. triedy, na ktorých sa realizuje najväčší podiel výkonov cestnej dopravy. V rokoch 2012 a 2013 sa s podporou zdrojov EÚ zrealizujú projekty eliminácie bezpečnostných rizík na viac ako 500 kilometroch ciest I. triedy po celom Slovensku a zrekonštruuje sa približne 40 cestných mostov," uvádza sa ďalej v spomínanom materiáli.
Bude sa tiež pokračovať projekt obnovy vozidlového parku štátneho železničného osobného dopravcu. V rámci neho získa Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. celkom 32 nových vlakov, z toho dvanásť dieselových motorových súprav.
V priebehu dvoch rokov sa tak obnoví pätina vozňov v regionálnej a prímestskej vlakovej preprave.
Vláda chce aktívnejšie podporiť rozvoj verejnej dopravy a zvýhodniť ju pred individuálnou automobilovou dopravou. Najsilnejšie prepravné prúdy by mali byť obsluhované prednostne vlakovou dopravou. "Táto je bezpečnejšia, menej zaťažuje životné prostredie a odbremeňuje preťaženú cestnú sieť," vyplýva z programu reforiem.
Plánovaná je aj koordinácia a harmonizácia dopravných výkonov prímestskej autobusovej dopravy a regionálnej železničnej dopravy aktívnejšou komunikáciou so samosprávnymi krajmi.
V nasledujúcich rokoch by to malo eliminovať súbehy dotovanej železničnej a autobusovej dopravy a tým efektívnejšie používanie verejných zdrojov.