![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Na český trh tak nedávno vstúpil americký obuvník Stuart Weitzman, ktorý šije obuv pre hollywoodske hviezdy. V máji príde do Prahy kozmetická značka NYX známej blogerky Toni Ko či butik dizajnérky Tory Burchovej. Sú však aj hráči, ktorí z Česka pre slabé výsledky odchádzajú. Príkladom je talianska Pennyblack z módneho domu Max Mara.
Podľa prieskumu spoločnosti CBRE si polovica všetkých luxusných značiek pri expanzii do regiónu strednej a východnej Európy pre umiestnenie prvého obchodu vybrala práve českú metropolu. "Česká republika je v rámci strednej a východnej Európy obľúbenou cieľovou destináciou prevažne pre značky, ktoré ponúkajú luxusný tovar," uviedla Veronika Tebichová, šéfka retailu v pražskej kancelárii CBRE.
Ale podľa majiteľov obchodných centier by noviniek mohlo byť aj viac. "V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi je novoprichádzajúcich značiek prekvapivo skôr menej. Jedným z dôvodov je, že český maloobchodný trh začína byť vyzretý," uviedol Ivan Michnevic, manažér z francúzskej spoločnosti Klepierre, ktorej patrí napríklad obchodné centrum Nový Smíchov. Napriek tomu sa domnieva, že priestor pre nové nevšedné koncepty v Prahe stále je.
No vyskytli sa aj prípady, keď módne značky z Česka pre slabé výsledky odišli. Príkladom je Pennyblack z talianskeho módneho holdingu Max Mara, ktorá v Česku nezostala ani rok.
"Značky odišli, ale išlo skôr o to, že v rámci ich portfólia ich nahradili v danej lokalite vhodnejším koncepty, lepšie zamerané na cieľových zákazníkov," dodala Tebichová zo CBRE.
Celkovo vlani zmizli z ČR štyri značky, ale prišlo 15 nových. To je podľa poradenských spoločností dôkaz, že Česká republika je stále perspektívny trh.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR