|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Praha 5. apríla (TASR) - Polovica z luxusných módnych značiek, ktoré prichádzajú do východnej Európy, si pre umiestnenie prvého obchodu vyberá Prahu, konštatujú na svojej internetovej stránke české noviny E15.Na český trh tak nedávno vstúpil americký obuvník Stuart Weitzman, ktorý šije obuv pre hollywoodske hviezdy. V máji príde do Prahy kozmetická značka NYX známej blogerky Toni Ko či butik dizajnérky Tory Burchovej. Sú však aj hráči, ktorí z Česka pre slabé výsledky odchádzajú. Príkladom je talianska Pennyblack z módneho domu Max Mara.
Podľa prieskumu spoločnosti CBRE si polovica všetkých luxusných značiek pri expanzii do regiónu strednej a východnej Európy pre umiestnenie prvého obchodu vybrala práve českú metropolu. "Česká republika je v rámci strednej a východnej Európy obľúbenou cieľovou destináciou prevažne pre značky, ktoré ponúkajú luxusný tovar," uviedla Veronika Tebichová, šéfka retailu v pražskej kancelárii CBRE.
Ale podľa majiteľov obchodných centier by noviniek mohlo byť aj viac. "V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi je novoprichádzajúcich značiek prekvapivo skôr menej. Jedným z dôvodov je, že český maloobchodný trh začína byť vyzretý," uviedol Ivan Michnevic, manažér z francúzskej spoločnosti Klepierre, ktorej patrí napríklad obchodné centrum Nový Smíchov. Napriek tomu sa domnieva, že priestor pre nové nevšedné koncepty v Prahe stále je.
No vyskytli sa aj prípady, keď módne značky z Česka pre slabé výsledky odišli. Príkladom je Pennyblack z talianskeho módneho holdingu Max Mara, ktorá v Česku nezostala ani rok.
"Značky odišli, ale išlo skôr o to, že v rámci ich portfólia ich nahradili v danej lokalite vhodnejším koncepty, lepšie zamerané na cieľových zákazníkov," dodala Tebichová zo CBRE.
Celkovo vlani zmizli z ČR štyri značky, ale prišlo 15 nových. To je podľa poradenských spoločností dôkaz, že Česká republika je stále perspektívny trh.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR