|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. mája 2016
Do Pellegriniho úradu nechce prejsť 16 pracovníkov informatizácie
Podpredseda vlády SR pre investície Peter Pellegrini
Zdieľať
Podpredseda vlády SR pre investície Peter Pellegrini Foto: TASR/Andrej Galica
Bratislava 31. mája (TASR) – Do nového Úradu podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu, ktorý oficiálne vznikne 1. júna, neprejdú všetci doterajší zamestnanci sekcie informatizácie Ministerstva financií (MF) SR. Z celkového počtu 62 pracovníkov sa totiž 16 nestotožnili s víziou vicepremiéra Petra Pellegriniho (Smer-SD), medzi nimi aj generálny riaditeľ sekcie Pavel Bojňanský.Ako pre TASR uviedla Pellegriniho hovorkyňa Monika Hucáková, na ministerstve financií prebehlo v uplynulých dňoch pracovné stretnutie, na ktorom vicepremiér všetkým zamestnancom sekcie informatizácie predstavil víziu a plány fungovania nového úradu.
„Cieľom je riadiť ho transparentne, dynamicky a profesionálne, pričom na prvom mieste má byť občan. Kľúčové bude zabezpečiť efektívne čerpanie eurofondov, prísnejšie posudzovať IT projekty a poskytovať občanom kvalitné služby za primeranú cenu,“ vysvetlila Hucáková.
Väčšina zamestnancov sa podľa nej s novou víziou budúceho vedenia stotožnila. „Niektorí zamestnanci sa však rozhodli ďalej nepokračovať, pretože nedošlo k spoločnej dohode o spôsobe riadenia informatizácie a e-governmentu. Medzi týmito ľuďmi je i generálny riaditeľ sekcie informatizácie Pavel Bojňanský,“ priblížila Pellegriniho hovorkyňa.
Ministerstvo financií doplnilo, že zmenu štátnozamestnaneckého pomeru vykonáva služobný úrad rezortu trvalým preložením na základe slobodnej vôle štátneho zamestnanca s jeho písomným súhlasom. V prípade nesúhlasu zamestnanca sa pomer končí výpoveďou alebo dohodou.
„Z celej sekcie informatizácie spoločnosti prechádza do úradu podpredsedu vlády 46 zamestnancov. Ostatní zamestnanci, celkovo ide o 16 ľudí, sa rozhodli pre ukončenie štátnozamestnaneckého pomeru,“ vyčíslila hovorkyňa rezortu Alexandra Gogová.
O odchode zamestnancov z ministerstva financií už skôr informovali RTVS a Denník N. Bojňanský podľa RTVS povedal, že odchádza pre pracovné, rodinné a zdravotné dôvody.
Občianske združenie Slovensko.Digital vníma personálne zmeny v informatizácii ako súčasť zmeny jej smerovania. „Na skutočnú reformu sú potrebné aj zásadné obsahové zmeny a zvýšenie transparentnosti celej informatizácie. Prvým krokom by mohol byť transparentný výber nového vedenia s dôrazom na konkrétne zmeny, ktoré bude presadzovať,“ domnieva sa zástupca iniciatívy Ján Hargaš.
Úrad podpredsedu vlády bude mať po zmene kompetenčného zákona na starosti posilnené riadenie, koordináciu a dohľad nad využívaním eurofondov, zastrešovať bude aj informatizáciu spoločnosti. Má mať asi 200 zamestnancov, najmä súčasných pracovníkov sekcie centrálneho koordinačného orgánu z úradu vlády a sekcie informatizácie z MF SR. Vedúcim úradu bude Patrik Krauspe.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR