Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

14. októbra 2008

Do dopravnej infraštruktúry treba investovať okolo 1 mld. eur



Podmienkou väčšieho rozvoja dopravy a logistických služieb na Slovensku je investovanie približne 1 mld. eur (30,126 mld. Sk) do modernizácie cestnej a železničnej infraštruktúry. Na prvom ročníku ...



Zdieľať
BRATISLAVA 14. októbra (WEBNOVINY) - Podmienkou väčšieho rozvoja dopravy a logistických služieb na Slovensku je investovanie približne 1 mld. eur (30,126 mld. Sk) do modernizácie cestnej a železničnej infraštruktúry. Na prvom ročníku konferencie Slovensko ako logistická veľmoc, organizovanej vydavateľstvom Ecopress v spolupráci s HNClubom, o tom v utorok informoval zástupca poradenskej spoločnosti KPMG Slovensko Ľuboš Vančo. Vo svojom vystúpení priblížil kritériá, na základe ktorých sa investori rozhodujú pri budovaní regionálnych priemyselných a logistických centier na Slovensku. Čo najskôr je podľa neho potrebné dobudovať kompletnú diaľničnú sieť, ako aj inteligentné dopravné systémy, keďže tlak na efektivitu bude ďalej stúpať. Z tohto hľadiska je pritom Slovensko na tom dosť V tejto súvislosti Vančo pripomenul, že zvyšovať sa budú aj náklady dopravcov. Za poľutovaniahodné však označil, že predpokladaný rast výdavkov na dopravnú infraštruktúru v SR v rokoch 2008 až 2012 nezodpovedá potrebám a zaostáva za ďalšími štátmi Európy. Napriek malému, no dynamicky sa rozvíjajúcemu trhu Slovensko môže byť podľa Vanča malým tigrom strednej Európy či celej Európy aj v doprave a logistike. Nie je a nikdy však nebude v tejto oblasti veľmocou kvôli svojej malosti, spochybnil názov odbornej konferencie. Nehľadiac na to, doprava a logistika môže byť na Slovensku veľmi slušným biznisom, dodal predstaviteľ KPMG Slovensko. "Náklady na logistiku sa pohybujú od 10 % do 15 % celkových nákladov na dokončený produkt, čo zahŕňa aj ostatné náklady na dopravu a skladovanie," povedal účastníkom konferencie minister dopravy Ľubomír Vážny. Názov konferencie označil síce za zveličený, geografická poloha SR ju však podľa neho predurčuje na to, aby sa perspektívne stala určitou logistickou veľmocou. Za potrebné je však pokračovať vo výstavbe dopravnej infraštruktúry, logistických centier a nákladných terminálov. Nevyhnutná je podľa ministra dopravy aj harmonizácia ekonomických podmienok na dopravnom trhu, najmä v daniach a poplatkoch za používanie infraštruktúry, tie sú totiž jedny z najvyšších v Európe. Za nedostatky označil najmä malú kapacitu kontajnerových prekladísk a nedostatočný počet technických prostriedkov kombinovanej prepravy. Za potrebné Vážny považuje zachytiť celkový trend globalizácie svetovej ekonomiky, dynamiku rozvoja hospodárstva, medzinárodného obchodu a prílevu zahraničného kapitálu. Vážny vyslovil nádej, že svetová finančná kríza sa postupne stabilizuje a nebude mať negatívny dopad na rozvoj slovenskej ekonomiky. Celkové skladovacie priestory na Slovensku predstavujú približne 700 tis. štvorcových metrov, z čoho až 620 tis. štvorcových metrov pripadá na bratislavský región. Drvivá väčšina logistických parkov sa totiž stavia popri diaľniciach D1 a D2. Vyplynulo to z vystúpenia obchodného riaditeľa spoločnosti Pinnacle Slovakia s.r.o. Petra Bečára o porovnaní developmentu na Slovensku s ostatnými krajinami strednej Európy. V najbližších piatich rokoch má byť pritom v SR vybudovaných okolo 2,7 mil. štvorcových metrov skladovacích priestorov. Potenciál bratislavského regiónu predstavuje okolo 1,65 mil. štvorcových metrov skladovacích plôch. V prvom polroku tohto roka sa v SR podľa neho postavilo toľko nových skladovacích priestorov ako za celý minulý rok. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ringo Starr onedlho prestane odpovedať na listy
<< predchádzajúci článok
ExVyvolený Erik H. bude v stredu opäť pred súdom