![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
16. októbra 2009
Dnes začali stavať ďalších päť úsekov diaľnice D1
Za slávnostného poklepania základného kameňa premiérom Robertom Ficom a ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym pri ústí zakonzervovaného tunela Višňové-Dubná skala sa dnes začala ...
Zdieľať

Ako Fico ďalej vysvetlil, dnes sa na 25 kilometroch začínajú prípravné stavebné práce s celkovými nákladmi 17,8 mil. eur, súčasťou prác bude odstraňovanie vegetácie a dodatočný geologický a archeologický prieskum. Pre spustenie prípravných prác sa rozhodli aj na základe už podpísanej koncesnej zmluvy s bankami. Finančné uzatvorenie tohto PPP projektu odhaduje premiér na polovicu februára 2010, kedy by sa mali definitívne podpísať zmluvy s bankami, potom sa môže aj reálne začať stavať. Zo subjektov verejno-súkromného sektora, ktoré sa zapoja do tohto PPP projektu, Fico spomenul Európsku investičnú banku, ktorá uvoľní na projekt približne 1 mld. eur a Európsku banku pre obnovu a rozvoj, tá uvoľní 250 mil. eur.
Práce na náročných úsekoch tunelov v okolí Žiliny, ktorých súčasťou je aj najdlhší osemkilometrový tunel Višňové-Dubná skala, by sa podľa Fica mali rozbehnúť v máji 2010, kedy očakáva finančné uzatvorenie projektu. Podpis koncesnej zmluvy je dohodnutý už na 5. novembra. Minister Vážny odhadol investičné náklady tohto 27 kilometrov dlhého a geograficky najnáročnejšieho úseku na 1,9 mld. eur, čas výstavby by nemal presiahnuť 3,5 až 4 roky.
Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by podľa Vážneho mala byť dokončená bez tunelových úsekov v roku 2012 a spolu s tunelmi v roku 2014 a to v súvislosti s realizáciou dvoch balíkov projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na úsekoch D1 medzi Martinom a Prešovom a Žilinou a Martinom.
SITA