|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. februára 2014
Dnes sa začína výstavba diaľničného obchvatu Ružomberka
Základný kameň novej diaľnice D1
Zdieľať
Základný kameň novej diaľnice D1 Foto: TASR/Oliver Ondráš
Ružomberok 11. februára (TASR) – Výstavbu 15-kilometrového úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová dnes oficiálne otovorili. Nový obchvat by mal vyriešiť zložitú dopravnú situáciu na Liptove."Začiatok budovania akéhokoľvek nového cestného úseku je významná udalosť a tento je na hlavnom prepojení s Bratislavou a Košicami mimoriadne dôležitý. O tri a pol roka by si mali tunajší obyvatelia i celá motoristická verejnosť konečne vydýchnuť a využívať jeho nesporné výhody," uviedol pre TASR minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek.
Kľúčový význam vybudovania tohto diaľničného úseku zdôraznil aj predseda Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár. "V dopravnej špičke tadiaľto prejde denne až 30.000 motorových vozidiel. Celý náš región sa nesmierne teší, že po dlhých rokoch náročných príprav sa začína výstavba úseku priam európskeho významu. Veríme, že sem prinesie aj nové pracovné miesta," prízvukoval Blanár.
Galéria: Výstavba diaľničného úseku D1
"Pre naše mesto to bude určite znamenať nielen rozvoj cestovného ruchu, zamestnanosti, prílev investorov, ale predovšetkým odľahčenie širšieho centra od tranzitnej dopravy a úzko súvisiace výrazné zníženie úrovne prašnosti, ktorá je tu pomerne vážnym problémom," skonštatoval ružomberský primátor Ján Pavlík.
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš pripomenul veľmi náročné prírodné podmienky výstavby. "Odmenou bude oveľa väčšia bezpečnosť, plynulosť, rýchlosť a úspornosť dopravy. Väčšinu nákladov v sume viac ako 220 miliónov eur bude financovaná zo zdrojov EÚ, bez ktorých by sme takéto dielo nemohli budovať," dodal pre TASR s tým, že zhotoviteľom bude konzorcium stavebných firiem OHL ŽS a Váhostav – SK.
Úsek s 21 mostmi a dvojkilometrovým tunelom by sa mal stať realitou v roku 2017.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR