|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. februára 2010
Dĺžku mýtom spoplatnených ciest nemožno skrátiť
Rozsah spoplatnených úsekov ciest 1. triedy v dĺžke 1 442 kilometrov, na ktorých sa bude od 1. marca po jeden a pol mesiaci opätovne platiť mýto, sa nemôže podľa ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Somr
BRATISLAVA 26. februára (WEBNOVINY) - Rozsah spoplatnených úsekov ciest 1. triedy v dĺžke 1 442 kilometrov, na ktorých sa bude od 1. marca po jeden a pol mesiaci opätovne platiť mýto, sa nemôže podľa ministerstva dopravy znížiť. Hlavné cesty boli počas dočasného pozastavenia výberu mýta značne zaťažené nákladnou dopravou, účelovo odklonenou zo spoplatnených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest.
"Táto sieť je momentálne adekvátna tomu, čo si Slovensko v rámci dopravnej infraštruktúry a dopravných prúdov vyžaduje," povedal hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič po piatkovom stretnutí na ministerstve dopravy o problematike fungovania mýtneho systému. Počas zastavenia výberu mýta na hlavných cestách vzrástla intenzita nákladnej dopravy na niektorých úsekoch za osemhodinový pracovný čas o 160 %. V priebehu celých 24 hodín predstavoval nárast intenzity nákladnej dopravy na týchto cestách priemerne 60 % až 80 %, informoval ďalej Jurikovič.
Skrátenie dĺžky ciest 1. triedy, na ktorých sa bude od pondelka opäť platiť mýto, na 333 kilometrov bolo hlavnou požiadavkou Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) počas dvoch protestov proti podmienkam fungovania mýta.
"Aj keď bol mýtny systém od začiatku plne funkčný, rozhodli sme sa vyjsť v ústrety dopravcom a dočasne vyňali cesty 1. triedy zo spoplatnenia, kým nebudú v systéme doladené všetky technické detaily vychádzajúce z praxe, “ povedal o rokovaní minister dopravy Ľubomír Vážny. Opätovné spustenie výberu mýta na cestách 1. triedy upravuje vyhláška, ktorá nadobudne účinnosť 1. marca. Z celkového počtu ciest 1. triedy 3 275 kilometrov bude spoplatnených 1 442 kilometrov, čo predstavuje 44 % ich dĺžky.
"Spoplatnenie ciest 1. triedy je nevyhnutné v rozsahu, aký sme stanovili, nielen z dôvodu, aby boli v budúcnosti zabezpečené financie na výstavbu a obnovu cestnej infraštruktúry, ale aj preto, aby neprichádzalo k odklonom tranzitu na cesty, ktoré nie sú dimenzované na zvýšený objem dopravy,“ zdôvodnil Vážny zachovanie rozsahu spoplatnenia hlavných ciest.
S účinnosťou od 1. februára sa zaviedli nové pravidlá výpočtu a výberu mýta, ktoré sa teraz vzťahujú aj na cesty 1. triedy. Vodič zaplatí len za úsek, ktorý prejde celý. Ak napríklad v polovici odbočí, úsek mu nebude účtovaný. Vodiči tak zaplatia za menší počet kilometrov, ako reálne využijú. Od začiatku februára sa výrazne zvýšil celkový počet spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a hlavných ciest z pôvodných 826 na tisíc. Spolu bolo prehodnotených 76 spoplatnených úsekov a viaceré boli rozdelené na menšie úseky. K 1. aprílu vzrastie počet spoplatnených úsekov na 1 700, mali by byť dlhé do 700 metrov.
SITA
BRATISLAVA 26. februára (WEBNOVINY) - Rozsah spoplatnených úsekov ciest 1. triedy v dĺžke 1 442 kilometrov, na ktorých sa bude od 1. marca po jeden a pol mesiaci opätovne platiť mýto, sa nemôže podľa ministerstva dopravy znížiť. Hlavné cesty boli počas dočasného pozastavenia výberu mýta značne zaťažené nákladnou dopravou, účelovo odklonenou zo spoplatnených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest.
"Táto sieť je momentálne adekvátna tomu, čo si Slovensko v rámci dopravnej infraštruktúry a dopravných prúdov vyžaduje," povedal hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič po piatkovom stretnutí na ministerstve dopravy o problematike fungovania mýtneho systému. Počas zastavenia výberu mýta na hlavných cestách vzrástla intenzita nákladnej dopravy na niektorých úsekoch za osemhodinový pracovný čas o 160 %. V priebehu celých 24 hodín predstavoval nárast intenzity nákladnej dopravy na týchto cestách priemerne 60 % až 80 %, informoval ďalej Jurikovič.
Skrátenie dĺžky ciest 1. triedy, na ktorých sa bude od pondelka opäť platiť mýto, na 333 kilometrov bolo hlavnou požiadavkou Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) počas dvoch protestov proti podmienkam fungovania mýta.
"Aj keď bol mýtny systém od začiatku plne funkčný, rozhodli sme sa vyjsť v ústrety dopravcom a dočasne vyňali cesty 1. triedy zo spoplatnenia, kým nebudú v systéme doladené všetky technické detaily vychádzajúce z praxe, “ povedal o rokovaní minister dopravy Ľubomír Vážny. Opätovné spustenie výberu mýta na cestách 1. triedy upravuje vyhláška, ktorá nadobudne účinnosť 1. marca. Z celkového počtu ciest 1. triedy 3 275 kilometrov bude spoplatnených 1 442 kilometrov, čo predstavuje 44 % ich dĺžky.
"Spoplatnenie ciest 1. triedy je nevyhnutné v rozsahu, aký sme stanovili, nielen z dôvodu, aby boli v budúcnosti zabezpečené financie na výstavbu a obnovu cestnej infraštruktúry, ale aj preto, aby neprichádzalo k odklonom tranzitu na cesty, ktoré nie sú dimenzované na zvýšený objem dopravy,“ zdôvodnil Vážny zachovanie rozsahu spoplatnenia hlavných ciest.
S účinnosťou od 1. februára sa zaviedli nové pravidlá výpočtu a výberu mýta, ktoré sa teraz vzťahujú aj na cesty 1. triedy. Vodič zaplatí len za úsek, ktorý prejde celý. Ak napríklad v polovici odbočí, úsek mu nebude účtovaný. Vodiči tak zaplatia za menší počet kilometrov, ako reálne využijú. Od začiatku februára sa výrazne zvýšil celkový počet spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a hlavných ciest z pôvodných 826 na tisíc. Spolu bolo prehodnotených 76 spoplatnených úsekov a viaceré boli rozdelené na menšie úseky. K 1. aprílu vzrastie počet spoplatnených úsekov na 1 700, mali by byť dlhé do 700 metrov.
SITA