|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. marca 2012
Dlhová kríza mala na automobilové trhy menší dopad
Dopad dlhovej krízy na automobilové trhy nebol až taký krutý, ako sa očakávalo. Ako vyplýva z výsledkov štúdie poradenskej spoločnosti PwC, odbyt v krajinách, kde je kríza najväčšia, je však ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. marca (WEBNOVINY) - Dopad dlhovej krízy na automobilové trhy nebol až taký krutý, ako sa očakávalo. Ako vyplýva z výsledkov štúdie poradenskej spoločnosti PwC, odbyt v krajinách, kde je kríza najväčšia, je však nepochybne nízky a stále klesá.
"Stabilný predaj, až rastúcu tendenciu, zaznamenali vo Fínsku, Holandsku a Švajčiarsku a mierny nárast v Nemecku, Nórsku a Švédsku," uviedol senior manažér spoločnosti PwC Slovensko Peter Mrnka. Podľa Mrnku sa však v prípade Nemecka nárast očakával, a to pre jeho relatívnu ekonomickú silu a 20-ročné minimum v predaji automobilov, ktoré krajina zaznamenala v roku 2010.
Medziročne sa pritom celosvetovo znížil počet registrácií nových automobilov o 1,2 percenta, čo predstavuje pokles o 13,5 mil. vozidiel. Zaregistrovalo sa tak o 2,5 mil. automobilov menej v porovnaní s historickým maximom v roku 2007. "Na tomto poklese sa takmer výlučne podieľa šesť krajín, a iba dve z nich patria k piatim najväčším trhom EÚ," uviedol Mrnka. Najhoršie výsledky zaznamenali Rumunsko a Maďarsko so 74-percentným poklesom, ďalej Grécko s prepadom o 66 %, Írsko s poklesom o 52 %, či Španielsko s poklesom o 50 %.
Spoločnosť PwC do budúcnosti predpokladá približne päťpercentný pokles predaja automobilov s pravdepodobným rizikom ďalšieho prepadu v prípade, že sa nedosiahne plošné riešenie dlhovej krízy. Riziko významného zníženia objemu predaja automobilov až takmer o 8 %, na niečo vyše 2 miliónov kusov hrozí Francúzsku. "Dôvodom je plánované zrušenie dvoch podporných mechanizmov, a to prenášania šrotovného a zníženia bonusov za automobily s nízkymi emisiami, ako aj prudké zvýšenie dane z motorových vozidiel,“ komentoval Mrnka.
Kým očakávaný predaj automobilov vo Francúzsku v roku 2012 predstavuje absolútny najväčší pokles v rámci únie oproti roku 2011, trhy v Nemecku a Veľkej Británii predpokladajú len mierny pokles. "Na rozdiel od západnej Európy, prognóza pre nové členské krajiny EÚ vyzerá sľubne, predpokladá totiž vyrovnaný objem predaja," uzavrel Mrnka.
"Stabilný predaj, až rastúcu tendenciu, zaznamenali vo Fínsku, Holandsku a Švajčiarsku a mierny nárast v Nemecku, Nórsku a Švédsku," uviedol senior manažér spoločnosti PwC Slovensko Peter Mrnka. Podľa Mrnku sa však v prípade Nemecka nárast očakával, a to pre jeho relatívnu ekonomickú silu a 20-ročné minimum v predaji automobilov, ktoré krajina zaznamenala v roku 2010.
Medziročne sa pritom celosvetovo znížil počet registrácií nových automobilov o 1,2 percenta, čo predstavuje pokles o 13,5 mil. vozidiel. Zaregistrovalo sa tak o 2,5 mil. automobilov menej v porovnaní s historickým maximom v roku 2007. "Na tomto poklese sa takmer výlučne podieľa šesť krajín, a iba dve z nich patria k piatim najväčším trhom EÚ," uviedol Mrnka. Najhoršie výsledky zaznamenali Rumunsko a Maďarsko so 74-percentným poklesom, ďalej Grécko s prepadom o 66 %, Írsko s poklesom o 52 %, či Španielsko s poklesom o 50 %.
Spoločnosť PwC do budúcnosti predpokladá približne päťpercentný pokles predaja automobilov s pravdepodobným rizikom ďalšieho prepadu v prípade, že sa nedosiahne plošné riešenie dlhovej krízy. Riziko významného zníženia objemu predaja automobilov až takmer o 8 %, na niečo vyše 2 miliónov kusov hrozí Francúzsku. "Dôvodom je plánované zrušenie dvoch podporných mechanizmov, a to prenášania šrotovného a zníženia bonusov za automobily s nízkymi emisiami, ako aj prudké zvýšenie dane z motorových vozidiel,“ komentoval Mrnka.
Kým očakávaný predaj automobilov vo Francúzsku v roku 2012 predstavuje absolútny najväčší pokles v rámci únie oproti roku 2011, trhy v Nemecku a Veľkej Británii predpokladajú len mierny pokles. "Na rozdiel od západnej Európy, prognóza pre nové členské krajiny EÚ vyzerá sľubne, predpokladá totiž vyrovnaný objem predaja," uzavrel Mrnka.