|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. januára 2011
Dlh železníc pre neriešenie problémov je okolo 950 mil. eur
Nakopené dlhy troch štátnych železničných spoločností dosiahli spolu okolo 950 mil. eur pre dlhodobé neriešenie ich problémov. Dôsledkom toho je chronické nedofinancovanie železníc, ...
Zdieľať
Foto: SITA/APBRATISLAVA 20. januára (WEBNOVINY) - Nakopené dlhy troch štátnych železničných spoločností dosiahli spolu okolo 950 mil. eur pre dlhodobé neriešenie ich problémov. Dôsledkom toho je chronické nedofinancovanie železníc, ktorých hospodárenie v tomto nedostatkovom režime nie je ďalej akceptovateľné, uviedol vo štvrtok na brífingu generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh na ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jiří Kubáček.
"Záchrana a zvýšenie efektívnosti fungovania všetkých troch štátnych železníc je možná len za určitých predpokladov. Priestoru na racionalizáciu je tam skutočne dosť. Štát sa od konca minulého roka konečne začal skutočne s plnou vážnosťou venovať systematickému riešeniu problému železníc. Začína analyzovať vážnu situáciu a má veľmi serióznu snahu dostať všetky tri firmy do stavu vyrovnaného hospodárenia," povedal ďalej Kubáček. Železnice majú podľa neho fungovať vo vyváženom hospodárskom režime a nemali by byť v budúcnosti stratové. Za minulý rok očakávajú všetky tri spoločnosti celkovú stratu okolo 300 mil. eur. Dôkazom toho je podľa neho aj analýza fungovania železničných spoločností, ktorú vypracoval rezort dopravy a vláda ju schválila na poslednom zasadnutí.
Ministerstvo dopravy chápe snahy odborárov, ktorí nesúhlasia s plánovaným masovým prepúšťaním na železniciach a rušením najmenej vyťažených spojov osobnej dopravy. "Kde boli odborári vtedy, keď sa železnice prepadávali do červených čísel? Situácia, ktorú sa teraz snažíme vyriešiť za mesiace, sa tu kopila mnohé roky," dodal Kubáček s tým, že nie je možné rýchlo zmeniť súčasný stav na železniciach, zamestnávajúcich spolu vyše 30 tisíc ľudí.
Rezort pracuje v "horúčkovitom" tempe na príprave návrhu programu revitalizácie železničných spoločností, pričom vláde ho má predložiť 26. januára. Potom sa uskutočnia rokovania všetkých zainteresovaných, vrátane železničných spoločností, odborárov a samosprávnych krajov, o obsahu ozdravného plánu a jeho konečnú podobu by mala schváliť vláda. "Bude o tom diskusia s každým, kto má do toho čo rozprávať. Nechcem predbiehať ani o jeden krôčik tento vývoj," dodal Kubáček. O pripravovaných úsporných opatreniach týkajúcich sa hromadného prepúšťania a redukcie osobnej prepravy zatiaľ nechcel hovoriť.
"Záchrana a zvýšenie efektívnosti fungovania všetkých troch štátnych železníc je možná len za určitých predpokladov. Priestoru na racionalizáciu je tam skutočne dosť. Štát sa od konca minulého roka konečne začal skutočne s plnou vážnosťou venovať systematickému riešeniu problému železníc. Začína analyzovať vážnu situáciu a má veľmi serióznu snahu dostať všetky tri firmy do stavu vyrovnaného hospodárenia," povedal ďalej Kubáček. Železnice majú podľa neho fungovať vo vyváženom hospodárskom režime a nemali by byť v budúcnosti stratové. Za minulý rok očakávajú všetky tri spoločnosti celkovú stratu okolo 300 mil. eur. Dôkazom toho je podľa neho aj analýza fungovania železničných spoločností, ktorú vypracoval rezort dopravy a vláda ju schválila na poslednom zasadnutí.
Ministerstvo dopravy chápe snahy odborárov, ktorí nesúhlasia s plánovaným masovým prepúšťaním na železniciach a rušením najmenej vyťažených spojov osobnej dopravy. "Kde boli odborári vtedy, keď sa železnice prepadávali do červených čísel? Situácia, ktorú sa teraz snažíme vyriešiť za mesiace, sa tu kopila mnohé roky," dodal Kubáček s tým, že nie je možné rýchlo zmeniť súčasný stav na železniciach, zamestnávajúcich spolu vyše 30 tisíc ľudí.
Rezort pracuje v "horúčkovitom" tempe na príprave návrhu programu revitalizácie železničných spoločností, pričom vláde ho má predložiť 26. januára. Potom sa uskutočnia rokovania všetkých zainteresovaných, vrátane železničných spoločností, odborárov a samosprávnych krajov, o obsahu ozdravného plánu a jeho konečnú podobu by mala schváliť vláda. "Bude o tom diskusia s každým, kto má do toho čo rozprávať. Nechcem predbiehať ani o jeden krôčik tento vývoj," dodal Kubáček. O pripravovaných úsporných opatreniach týkajúcich sa hromadného prepúšťania a redukcie osobnej prepravy zatiaľ nechcel hovoriť.