|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. februára 2010
Diváci sú už z finančnej krízy otrávení
Slovenských divákov už unavuje téma finančná kríza v televíznom vysielaní. Až 50 percent ľudí táto téma priam „otravuje“ a takmer polovica populácie sa dokonca domnieva, že ...
Zdieľať
Foto: UPC
BRATISLAVA 2. februára (WBN/PR) - Slovenských divákov už unavuje téma finančná kríza v televíznom vysielaní. Až 50 percent ľudí táto téma priam „otravuje“ a takmer polovica populácie sa dokonca domnieva, že televízie s finančnou krízou preháňajú, alebo že záujem televízií krízu ešte zhoršuje. Viac ako 40 percent ľudí zároveň pripúšťa, že kvôli kríze chodí menej do barov, reštaurácií či do kina. Namiesto toho, viac času trávia s rodinou a kamarátmi, či surfovaním po internete.
Toto sú niektoré z hlavných zistení tradičného, už 6. ročníka paneurópskeho prieskumu spoločnosti UPC, ktorý sa uskutočnil v 10 európskych krajinách vrátane Slovenska, kde spoločnosť poskytuje televízne, internetové a telefónne služby. Tohtoročný prieskum sa zameral na vplyv finančnej krízy na sledovanie televízie a na zmeny v každodennom správaní Európanov.
„Otrávení“ z krízy“
Vo väčšine krajín, v ktorých sa prieskum konal, sa oslovení vyjadrili, že sú už unavení z toho, že sú neustále vystavovaní informáciám o finančnej kríze. Na Slovensku, v Českej republike, Írsku, Belgicku, Holandsku či Poľsku, viac ako polovica populácie má tému finančná kríza „až po krk.“ Vo väčšine ostatných krajín si 40 a viac percent respondentov myslí, že televízie s krízou preháňajú.
Televízne správanie v časoch krízy
Väčšina ľudí, podľa výsledkov prieskumu, napriek kríze nezmenila príliš svoje televízne správanie. Kvôli kríze napríklad nesledujú viac športu, televíznych seriálov či relácií o cestovaní a záľubách. Len 26 percentám oslovených prekážajú programy, kde sa medializujú prípady ľudí, ktorí kvôli kríze prišli o prácu alebo o bývanie. Relácie ukazujúce osudy ľudí, ktorí sa pre krízu dostali na dno, viac ako dvojtretinovej väčšine nijako neprekážajú. Takmer 22 percent respondentov však uviedlo, že pri zmienke o finančnej kríze okamžite radšej prepínajú na iný program.
Zmeny v trávení voľného času
Finančná kríza ovplyvňuje aj spôsob trávenia voľného času nielen Slovákov, ale aj občanov ostatných európskych krajín. Podľa výsledkov prieskumu, v dôsledku krízy menej navštevujeme bary, reštaurácie či kino. Zhruba štvrtina Slovákov, ale aj Poliakov, Maďarov či Rumunov, zredukovala dokonca svoje športové aktivity, čítanie novín, sledovanie filmov prostredníctvom DVD či hranie počítačových hier. Čo sa však týka tohtoročnej dovolenky, takmer polovica oslovených uviedla, že kríza na ich dovolenku nemá vplyv. Krízu ako dôvod, pre ktorý bude tohto roku menej dovolenkovať, označilo len 30 percent respondentov.
Najčastejšie zdroje informácií o finančnej kríze
Najviac využívaním zdrojom informácií o finančnej kríze je pre občanov Slovenska televízia – na prvom mieste ju uviedlo až 45 percent respondentov. Druhým najčastejšie používaným zdrojom je internet, ktorý preferuje až 39 percent populácie. Noviny na informovanie o kríze využíva len 9 percent a rádiá dokonca iba 5 percent oslovených. V Českej republike ako hlavný zdroj informácií až 61 percent populácie používa internet, televíziu na druhom mieste využíva len 26 percent respondentov prieskumu.
O prieskume
Už 6. ročník Paneurópskeho TV prieskumu UPC sa uskutočnil v období október až december 2009 na vzorke 11,000 respondentov v 10 krajinách: Holandsko, Belgicko, Írsko, Rakúsko, Švajčiarsko, Poľsko, Maďarsko, Česká republika, Rumunsko a Slovensko. Na Slovensku sa prieskum uskutočnil na vzorke 906 respondentov. Prieskum bol uskutočnený v spolupráci so spoločnosťou Research International, vedúcou medzinárodnou prieskumnou agentúrou.
O UPC Broadband
UPC Broadband je európska divízia spoločnosti Liberty Global, Inc. vedúceho svetového medzinárodného prevádzkovateľa televíznych služieb. UPC ponúka televízne, internetové a hlasové služby približne 9 miliónom zákazníkov v 9 európskych krajinách. Na Slovensku spoločnosť UPC pôsobí prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA, poskytujúcej televízne, internetové a telefónne služby.
Dôležité - poznámka pre médiá: Výsledky tohto prieskumu alebo jeho časti je možné publikovať len s podmienkou uvedenia zdroja, ktorým je spoločnosť UPC. Podrobné výsledky prieskumu, grafy či tabuľky nájdete tu http://www.reputationinstitute.com/exchange/UPC alebo kontaktujte:
Jaroslav Kolár
UPC Broadband Slovakia
hovorca
e-mail: jkolar@upc.sk
http://www.upc.sk
Toto sú niektoré z hlavných zistení tradičného, už 6. ročníka paneurópskeho prieskumu spoločnosti UPC, ktorý sa uskutočnil v 10 európskych krajinách vrátane Slovenska, kde spoločnosť poskytuje televízne, internetové a telefónne služby. Tohtoročný prieskum sa zameral na vplyv finančnej krízy na sledovanie televízie a na zmeny v každodennom správaní Európanov.
„Otrávení“ z krízy“
Vo väčšine krajín, v ktorých sa prieskum konal, sa oslovení vyjadrili, že sú už unavení z toho, že sú neustále vystavovaní informáciám o finančnej kríze. Na Slovensku, v Českej republike, Írsku, Belgicku, Holandsku či Poľsku, viac ako polovica populácie má tému finančná kríza „až po krk.“ Vo väčšine ostatných krajín si 40 a viac percent respondentov myslí, že televízie s krízou preháňajú.
Televízne správanie v časoch krízy
Väčšina ľudí, podľa výsledkov prieskumu, napriek kríze nezmenila príliš svoje televízne správanie. Kvôli kríze napríklad nesledujú viac športu, televíznych seriálov či relácií o cestovaní a záľubách. Len 26 percentám oslovených prekážajú programy, kde sa medializujú prípady ľudí, ktorí kvôli kríze prišli o prácu alebo o bývanie. Relácie ukazujúce osudy ľudí, ktorí sa pre krízu dostali na dno, viac ako dvojtretinovej väčšine nijako neprekážajú. Takmer 22 percent respondentov však uviedlo, že pri zmienke o finančnej kríze okamžite radšej prepínajú na iný program.
Zmeny v trávení voľného času
Finančná kríza ovplyvňuje aj spôsob trávenia voľného času nielen Slovákov, ale aj občanov ostatných európskych krajín. Podľa výsledkov prieskumu, v dôsledku krízy menej navštevujeme bary, reštaurácie či kino. Zhruba štvrtina Slovákov, ale aj Poliakov, Maďarov či Rumunov, zredukovala dokonca svoje športové aktivity, čítanie novín, sledovanie filmov prostredníctvom DVD či hranie počítačových hier. Čo sa však týka tohtoročnej dovolenky, takmer polovica oslovených uviedla, že kríza na ich dovolenku nemá vplyv. Krízu ako dôvod, pre ktorý bude tohto roku menej dovolenkovať, označilo len 30 percent respondentov.
Najčastejšie zdroje informácií o finančnej kríze
Najviac využívaním zdrojom informácií o finančnej kríze je pre občanov Slovenska televízia – na prvom mieste ju uviedlo až 45 percent respondentov. Druhým najčastejšie používaným zdrojom je internet, ktorý preferuje až 39 percent populácie. Noviny na informovanie o kríze využíva len 9 percent a rádiá dokonca iba 5 percent oslovených. V Českej republike ako hlavný zdroj informácií až 61 percent populácie používa internet, televíziu na druhom mieste využíva len 26 percent respondentov prieskumu.
O prieskume
Už 6. ročník Paneurópskeho TV prieskumu UPC sa uskutočnil v období október až december 2009 na vzorke 11,000 respondentov v 10 krajinách: Holandsko, Belgicko, Írsko, Rakúsko, Švajčiarsko, Poľsko, Maďarsko, Česká republika, Rumunsko a Slovensko. Na Slovensku sa prieskum uskutočnil na vzorke 906 respondentov. Prieskum bol uskutočnený v spolupráci so spoločnosťou Research International, vedúcou medzinárodnou prieskumnou agentúrou.
O UPC Broadband
UPC Broadband je európska divízia spoločnosti Liberty Global, Inc. vedúceho svetového medzinárodného prevádzkovateľa televíznych služieb. UPC ponúka televízne, internetové a hlasové služby približne 9 miliónom zákazníkov v 9 európskych krajinách. Na Slovensku spoločnosť UPC pôsobí prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA, poskytujúcej televízne, internetové a telefónne služby.
Dôležité - poznámka pre médiá: Výsledky tohto prieskumu alebo jeho časti je možné publikovať len s podmienkou uvedenia zdroja, ktorým je spoločnosť UPC. Podrobné výsledky prieskumu, grafy či tabuľky nájdete tu http://www.reputationinstitute.com/exchange/UPC alebo kontaktujte:
Jaroslav Kolár
UPC Broadband Slovakia
hovorca
e-mail: jkolar@upc.sk
http://www.upc.sk