|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. februára 2007
Dispečeri majú na výber - návrat do práce alebo súd
Ak štrajkujúci letoví dispečeri nenastúpia do práce do 8:00 v utorok, budú čeliť žalobe na súde. Informoval o tom dnes na brífingu minister dopravy Ľubomír Vážny. Toto rozhodnutie mal ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. februára (WEBNOVINY) - Ak štrajkujúci letoví dispečeri nenastúpia do práce do 8:00 v utorok, budú čeliť žalobe na súde. Informoval o tom dnes na brífingu minister dopravy Ľubomír Vážny. Toto rozhodnutie mal riadiacim letovej prevádzky oznámiť riaditeľ Letových prevádzkových služieb (LPS) Roman Bíro. Šéf rezortu považuje štrajkovú akciu Združenia riadiacich letovej prevádzky za nezákonnú, pričom podľa neho v pozadí ich oficiálnych požiadaviek o bezpečnosti letovej prevádzky a odvolaní riaditeľa LPS sú mzdové otázky.
Ministerstvo dopravy zároveň požiadalo Európsku organizáciu pre bezpečnosť letovej prevádzky (Eurocontrol) o vykonanie bezpečnostného auditu v činnosti LPS, aby sa preukázalo, či je kritika štrajkujúcich o zhoršení bezpečnostnej situácie v riadení letovej prevádzky opodstatnená. Minister Ľ. Vážny zatiaľ stále nevidí dôvod ani na splnenie ďalšej požiadavky dispečerov v podobe odvolania riaditeľa podniku. Pripustil však, že ak plánovaná kontrola zistí nedostatky v práci vedenia LPS, odvolá jeho riaditeľa. Minister informoval aj o začatí rokovaní so susednými štátmi o výpomoci pri zabezpečení preletov presmerovaných zo slovenského vzdušného priestoru nad okolité krajiny. V obmedzenom režime, ale bez ohrozenia a zníženia bezpečnosti letovej prevádzky by sa takto zabezpečovali zhruba dva až tri týždne.
"Za požiadavkou riadiacich na odvolanie riaditeľa vidím najmä to, že nevyhovel ich mzdovým nárokom. Musím ich teraz deklarovať v plnej nahote. Inštruktor letovej služby, čo je najvyššia hranica, poberá mesačne 250 tis. Sk a s príplatkami a poistením spolu 272 tis. Sk. Tieto požitky chceli vlani navýšiť ešte o 20 %," uviedol Vážny s tým, že je to neprípustné. Taký vysoký plat podľa ministra nemá ani premiér či mnohí manažéri. Radoví dispečeri pritom zarábajú okolo 220 tis. Sk. "Za mzdovými požiadavkami sú zakryté ostatné požiadavky dispečerov, ktoré deklarujú," dodal minister na adresu štrajkujúcich.
"Štrajk dispečerov je protizákonný, ich požiadavky nekonkrétne a viac-menej nesplniteľné z pozície vedenia LPS. Je to tlak na odvolanie riaditeľa, dosadenie nového riaditeľa, ktorý splní ich mzdové nároky," tvrdí Ľ. Vážny. Ministerstvo má podľa jeho slov v prípade pokračovania štrajku pripravený scenár na zabezpečenie ak aj nie plnohodnotného, tak zmysluplného riešenia letovej prevádzky. Ak štrajkujúci nenastúpia do práce, ministerstvo bude riešiť zákonnosť ich postupu súdnou cestou. "Štrajkujúci budú znášať menšie dôsledky, ak nastúpia do práce, a väčšie, ak nenastúpia," doplnil s tým, že rokovanie ministra a zástupcov sekcie civilného letectva so štrajkujúcimi, ktoré sa začali dopoludnia, pokračujú.
Pokiaľ ide o škodu LPS za nevyplatené poplatky za prelety lietadiel pre štrajk, denne dosahujú sumu okolo dvoch mil. Sk. V skutočnosti to však bude iba 1,4 mil. Sk, pretože zvyšných 600 tis. Sk sa ušetrí na nevyplatenej mzde štrajkujúcim dispečerom za každý deň ich štrajku.
Ministerstvo v prípade potreby zvažuje aj možnosť, že v prípade dlhodobejšieho pokračovania štrajku domácich dispečerov by mohlo využiť služby dispečerov z okolitých krajín, prípadne Veľkej Británie.
SITA