|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. mája 2011
Diaľnicu z Bratislavy do Košíc má štát dokončiť do roku 2017
Prepojenie Bratislavy a Košíc diaľnicou D1 by mohol štát dokončiť do roku 2017. Na tlačovej besede to pri predstavovaní plánu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest do ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 25. mája (WEBNOVINY) - Prepojenie Bratislavy a Košíc diaľnicou D1 by mohol štát dokončiť do roku 2017. Na tlačovej besede to pri predstavovaní plánu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2014 uviedol minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ. "Vidím tento termín realisticky," povedal minister. Termín dokončenia diaľnice z Bratislavy do Košíc podľa neho určuje to, dokedy sa dobuduje tunel Višňové pri Žiline. "Čím skôr začneme výstavbu tohto tunela, tým skôr je možné z hľadiska technológie zhruba po päťročnom období ho dať do prevádzky," upozornil minister. Podľa neho pôjde o roky 2016 až 2017. Súťaž na výstavbu tunela Višnové by sa mala podľa Figeľa vyhlásiť na jeseň tohto roka. Tunel Višňové pritom označil za najťažší, najdrahší a najviac odkladaný úsek diaľnice D1.
V najbližších štyroch rokoch by sa malo na Slovensku podľa ministra dopravy odovzdať do užívania 130 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. "Je to výrazné číslo, veľká výzva. Považujem ho za reálne," skonštatoval Figeľ. V tomto roku by mal štát dokončiť 57,5 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest, v budúcom roku by malo ísť o 5,7 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest a v roku 2013 má na Slovensku pribudnúť 21 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. V roku 2014 plánuje štát odovzdať do užívania 46,2 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest. Okrem toho chce štát v rokoch 2011 až 2014 začať s výstavbou okolo 250 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest.
Najvyššou prioritou programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest je podľa Figeľa dokončenie diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc. Vláda chce však pokračovať aj vo výstavbe diaľnic D3 a D4. "Významnou prioritou je pokračovanie výstavby smerom od Žiliny na Kysuce, do Poľska a Českej republiky," povedal. Diaľnica D4, tzv. nultý obchvat Bratislavy, by sa mala podľa ministra začať stavať najskôr v roku 2014. Medzi priority tiež Figeľ zaradil výstavbu úsekov ciest na rýchlostnej ceste R2 od Zvolena smerom na Lučenec, ale aj obchvaty miest Žiar nad Hronom a Bánovce nad Bebravou. Na rýchlostnej ceste R3 má pribudnúť obchvat mesta Nižná a Tvrdošín.
Výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest chce minister dopravy financovať z viacerých zdrojov, pričom by malo ísť počas štyroch rokov o približne 5 miliárd eur. Okrem prostriedkov zo štátneho rozpočtu a výnosov z elektronického mýta a diaľničných nálepiek chce ministerstvo dopravy využiť aj eurofondy, úvery Európskej investičnej banky, projekty verejno-súkromného partnerstva a tzv. diaľničné dlhopisy. "Najlacnejšie zdroje sú eurofondy," zdôraznil Figeľ. Za výhodné označil aj úvery z Európskej investičnej banky. Vydanie tzv. diaľničných dlhopisov by mala podľa Figeľa umožniť novelizácia zákona o starobnom dôchodkovom sporení.
V najbližších štyroch rokoch by sa malo na Slovensku podľa ministra dopravy odovzdať do užívania 130 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. "Je to výrazné číslo, veľká výzva. Považujem ho za reálne," skonštatoval Figeľ. V tomto roku by mal štát dokončiť 57,5 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest, v budúcom roku by malo ísť o 5,7 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest a v roku 2013 má na Slovensku pribudnúť 21 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. V roku 2014 plánuje štát odovzdať do užívania 46,2 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest. Okrem toho chce štát v rokoch 2011 až 2014 začať s výstavbou okolo 250 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest.
Najvyššou prioritou programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest je podľa Figeľa dokončenie diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc. Vláda chce však pokračovať aj vo výstavbe diaľnic D3 a D4. "Významnou prioritou je pokračovanie výstavby smerom od Žiliny na Kysuce, do Poľska a Českej republiky," povedal. Diaľnica D4, tzv. nultý obchvat Bratislavy, by sa mala podľa ministra začať stavať najskôr v roku 2014. Medzi priority tiež Figeľ zaradil výstavbu úsekov ciest na rýchlostnej ceste R2 od Zvolena smerom na Lučenec, ale aj obchvaty miest Žiar nad Hronom a Bánovce nad Bebravou. Na rýchlostnej ceste R3 má pribudnúť obchvat mesta Nižná a Tvrdošín.
Výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest chce minister dopravy financovať z viacerých zdrojov, pričom by malo ísť počas štyroch rokov o približne 5 miliárd eur. Okrem prostriedkov zo štátneho rozpočtu a výnosov z elektronického mýta a diaľničných nálepiek chce ministerstvo dopravy využiť aj eurofondy, úvery Európskej investičnej banky, projekty verejno-súkromného partnerstva a tzv. diaľničné dlhopisy. "Najlacnejšie zdroje sú eurofondy," zdôraznil Figeľ. Za výhodné označil aj úvery z Európskej investičnej banky. Vydanie tzv. diaľničných dlhopisov by mala podľa Figeľa umožniť novelizácia zákona o starobnom dôchodkovom sporení.