|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. septembra 2007
Diaľničný úsek Važec - Mengusovce stavajú už desiaty rok
Už desiaty rok je rozostavaný 12,225 kilometrov dlhý diaľničný úsek Važec - Mengusovce. Ide o najdlhšie rozostavaný úsek na diaľnici D1. Základný kameň tejto stavby položil ešte v septembri ...
Zdieľať
POPRAD 19. septembra (WEBNOVINY) - Už desiaty rok je rozostavaný 12,225 kilometrov dlhý diaľničný úsek Važec - Mengusovce. Ide o najdlhšie rozostavaný úsek na diaľnici D1. Základný kameň tejto stavby položil ešte v septembri 1998 vtedajší predseda vlády Vladimír Mečiar. "Z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov bola stavba v roku 1999 pozastavená a práce na nej boli v podstate až do roku 2005 realizované len v minimálnom najnutnejšom rozsahu," informoval agentúru SITA hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík. Toho roku by sa motoristi mali konečne dočkať otvorenia tohto diaľničného úseku. Do decembra by mala byť pre verejnosť otvorená pravá strana diaľnice do 7,7 kilometra a od 7,7 km až do 12,225 km by mala byť otvorená v plnom profile. Súčasťou tohto diaľničného úseku bude aj najkratší diaľničný tunel na Slovensku. Dvojrúrový, hĺbený tunel Lučivná má dĺžku len 250 metrov.
Definitívne dokončenie celej diaľnice v plnom profile v úseku Važec - Mengusovce je naplánované na október 2008. Pôvodná cena stavby bola 2,421 mld. Sk. Aktuálne náklady na výstavbu tohto úseku diaľnice k 31. augustu predstavovali takmer 3,553 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Stavba je financovaná len z prostriedkov štátneho rozpočtu a úveru NDS. Doteraz sa nezačalo s výstavbou Strediska správy a údržby diaľnic v Mengusovciach, kde má byť aj servisné stredisko pre tunel Bôrik. Čaká sa na podpis zmluvy so zhotoviteľom, uviedol M. Jánošík.
Na úsek Važec - Mengusovce nadväzuje úsek Mengusovce - Jánovce v dĺžke 25,85 km. Výstavba tejto časti diaľnice je rozdelená na tri etapy. V júni 2008 by mala byť hotová posledná etapa Matejovce - Jánovce medzi kilometrami 14,23 až 25,85. O mesiac neskôr druhá etapa Tatry - Matejovce medzi kilometrami 8,0 až 14,23. Ako posledný, v apríli 2009, bude dokončený úsek Mengusovce - Tatry po ôsmy kilometer, ktorý sa priamo pripája na diaľničný úsek Važec - Mengusovce.
Súčasťou prvej etapy diaľničného úseku Mengusovce - Jánovovce je aj tunel Bôrik. Tunel bude mať celkovú dĺžku 999 metrov. V súčasnosti sa súbežne razia obidve tunelové rúry. Z východnej strany je vyrazených približne 400 m, zo západnej 80 m. Tunelová rúra by mala byť prerazená v decembri tohto roku.
SITA
Diaľničný úsek Važec - Mengusovce stavajú už desiaty rok - diskusné fórum čitateľov