|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. decembra 2011
Diaľničný privádzač Sverepec odľahčí dopravu v P. Bystrici
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vo štvrtok odovzdala do užívania motoristickej verejnosti križovatkové vetvy diaľnice D1 Považská Bystrica – Juh. Ide pritom už ...
Zdieľať
POVAŽSKÁ BYSTRICA 22. decembra (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vo štvrtok odovzdala do užívania motoristickej verejnosti križovatkové vetvy diaľnice D1 Považská Bystrica – Juh.
Ide pritom už o tretí diaľničný privádzač na deväťkilometrovom úseku diaľnice v Považskej Bystrici. "Je to určitá zvláštnosť alebo zaujímavosť z pohľadu Slovenskej republiky,“ skonštatoval riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák.
Privádzač pri Sverepci má riešiť dopravný tranzit z Rajca smerom na Bratislavu a opačne. "Z pohľadu lokálneho mestského nám rieši aj sídliská, ktoré sa nachádzajú v tejto oblasti. Myslím, že veľká časť týchto vodičov, ktorí sa budú chcieť dostať na diaľnicu D1, bude využívať tento obchvat,“ domnieva sa Palčák. Výška investície na novovybudovaný privádzač predstavuje viac ako dva mil. eur.
Súčasť druhej etapy D1 Sverepec - Vrtižer
Privádzač je súčasťou druhej etapy stavby úseku diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer , ktorú začala NDS budovať v máji v roku 2010. Definitívne má byť dokončená v máji na budúci rok. Celková zazmluvnená cena pritom predstavuje viac ako 18 mil. eur, pričom 85 percent je z rozpočtu Európskych spoločenstiev a 15 percent zo štátneho rozpočtu a rozpočtu obstarávateľa.
"Ide o viaceré dôležité objekty v okolí alebo priamo v meste Považská Bystrica. V máji tohto roka sme dali do užívania súčasť tejto stavby, a to bolo veľká okružná križovatka pod estakádou a takisto preklápka cesty I/61 v dĺžke 1640 metrov s tým, že dobudovanie tejto preklápky je takisto súčasťou definitívy naplánovanej na máj 2012,“ uviedol hovorca NDS Marcel Jánošík. Ako ďalej dodal, záverom tejto stavby bude aj dobudovanie veľkého strediska správy a údržby diaľnic Považská Bystrica. To má pomôcť pri obsluhe, údržbe a správe diaľnice, ktorú doteraz riešili z dvoch dočasných stredísk, a to zo strediska Predmier a zo strediska v Púchove.
Dopravné problémy v meste
Považská Bystrica mala v minulosti dlhodobé dopravné problémy. Čiastočne ich vyriešil most cez mesto.
"Dnes vidíme, že na starej ceste I/18 máme intenzitu okolo 6000 vozidiel a keď si uvedomíme, že v minulosti boli aj 30-tisícové hodnoty, tak je to obrovský prínos pre Považskú Bystricu,“ tvrdí Palčák. V súčasnosti je podľa neho problemtický najmä severojužný ťah.
Podľa posledného sčítania dopravy v úseku priamo v centre mesta prejde denne až okolo 15-tis. vozidiel denne, z čoho zhruba 2000 vozidiel je ťažkých nákladných vozidiel.
Ide pritom už o tretí diaľničný privádzač na deväťkilometrovom úseku diaľnice v Považskej Bystrici. "Je to určitá zvláštnosť alebo zaujímavosť z pohľadu Slovenskej republiky,“ skonštatoval riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák.
Privádzač pri Sverepci má riešiť dopravný tranzit z Rajca smerom na Bratislavu a opačne. "Z pohľadu lokálneho mestského nám rieši aj sídliská, ktoré sa nachádzajú v tejto oblasti. Myslím, že veľká časť týchto vodičov, ktorí sa budú chcieť dostať na diaľnicu D1, bude využívať tento obchvat,“ domnieva sa Palčák. Výška investície na novovybudovaný privádzač predstavuje viac ako dva mil. eur.
Súčasť druhej etapy D1 Sverepec - Vrtižer
Privádzač je súčasťou druhej etapy stavby úseku diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer , ktorú začala NDS budovať v máji v roku 2010. Definitívne má byť dokončená v máji na budúci rok. Celková zazmluvnená cena pritom predstavuje viac ako 18 mil. eur, pričom 85 percent je z rozpočtu Európskych spoločenstiev a 15 percent zo štátneho rozpočtu a rozpočtu obstarávateľa.
"Ide o viaceré dôležité objekty v okolí alebo priamo v meste Považská Bystrica. V máji tohto roka sme dali do užívania súčasť tejto stavby, a to bolo veľká okružná križovatka pod estakádou a takisto preklápka cesty I/61 v dĺžke 1640 metrov s tým, že dobudovanie tejto preklápky je takisto súčasťou definitívy naplánovanej na máj 2012,“ uviedol hovorca NDS Marcel Jánošík. Ako ďalej dodal, záverom tejto stavby bude aj dobudovanie veľkého strediska správy a údržby diaľnic Považská Bystrica. To má pomôcť pri obsluhe, údržbe a správe diaľnice, ktorú doteraz riešili z dvoch dočasných stredísk, a to zo strediska Predmier a zo strediska v Púchove.
Dopravné problémy v meste
Považská Bystrica mala v minulosti dlhodobé dopravné problémy. Čiastočne ich vyriešil most cez mesto.
"Dnes vidíme, že na starej ceste I/18 máme intenzitu okolo 6000 vozidiel a keď si uvedomíme, že v minulosti boli aj 30-tisícové hodnoty, tak je to obrovský prínos pre Považskú Bystricu,“ tvrdí Palčák. V súčasnosti je podľa neho problemtický najmä severojužný ťah.
Podľa posledného sčítania dopravy v úseku priamo v centre mesta prejde denne až okolo 15-tis. vozidiel denne, z čoho zhruba 2000 vozidiel je ťažkých nákladných vozidiel.